Even simpel gezegd, als ik als buitenstaander hier tegen aan kijk is het natuurlijk een raar verhaal. 2 politiemedewerkers in een kar naast de plaats waar iemand om zeep geholpen wordt, een heli in de lucht en een OT die te ver weg is. Maar Gerard:
Als ik in burgerkleding met mijn kind door een winkelstraat loop waar ik niet vaak kom, die niet in mijn gebied ligt, en ik mij druk bezig hou met het doen van de boodschappen, dan nog ‘ruiken’ de kleine criminelen dat er in hun omgeving een agent is. Dat is zeg maar het zesde zintuig van een cimineel. De politieagent heeft dat vaak anders om maar dat even terzijde. Niet dat ze mij dan al hebben gezien als agent.
Dit KAN een reden zijn voor een OT om op de achtergrond te blijven. Net zo goed als dat de politie weet waarin de bekende criminelen rijden weet men van de politie ook in wat voor voertuigen er gereden wordt. Zo simpel is het. Dus kan het OT wel alle plekken naast die kar en de auto van het slachtoffer gaan bezetten maar dan denk ik dat ze er nu nog gestaan hadden. Ok was meneer H niet doodgeschoten en zou de politie dus weer een leven gered hebben. En om vanaf een afstand iemand gaan volgen die net een moord heeft begaan, en dus echt aan het vluchten is, is best lastig. Zeker als je de verkeersveiligheid ook nog in de gaten moet houden daar waar zo'n crimineel zich daar niet mee bezig houdt.
Ik weet niet of je enige kennis hebt van de luchtvaart (ik een beetje maar te weinig ben ik bang) maar het verhaal dat men vanwege het luchtruim rond schiphol het voertuig niet heeft kunnen volgen vind ik redelijk aannemelijk. Een 747/737/777 of welke type vliegtuig dan ook die aan het landen is kan niet ff snel op een andere baan neer gezet worden omdat de heli van de politie ff voorbij komt. Ik denk dat je in dat geval de veiligheid van de inzittende van zo'n vliegtuig voor gaat en dat de verdachte van de schierpartij mazzel heeft OF zijn vluchtroute goed heeft uitgekozen. Jammer dat de daders niet gepakt zijn maar wat in het vat zit…..
Dat er criminelen samen werken met de politie mag geen nieuws zijn. Dat is al zo lang gaande. Maar of dat in dit geval ook gelijk zou inhouden dat de politie een lek heeft weet ik niet. Misschien heeft de persoon zelf wel zijn mond voorbij gesproken.
Dat de politie bureaucratisch ben ik met je eens. Maar dat de criminelen slimmer zijn duf ik niet te zeggen. Zoals Planner al zei heeft de crimineel geen last van een wetten en regels. Best makkelijk ‘werken’ dan.
“Stel jezelf de vraag waarom de politie een kar ergens neerzet, dus niet verplaatsbaar, en daar een afluisterpost in installeert.”
Deze vraag stel ik mij dus niet. Ik kan daar een hele hoop over zeggen maar het heeft toch geen zin.
Maar om even met de eerste zin weer af te sluiten.
Ik begrijp dat het er “knullig” uit ziet als je dit leest en verder geen kennis van zaken hebt. En of dat onderzoek dan een rookgordijn is…. Kan geen idee.
Gr