voeren van alarmlichten

• - Gerard -

'In mijn tijd" was het voeren van alarmlichten alleen toegestaan bij het attenderen van gevaar op de snelweg en dan nog uitsluitend op de vluchtstrook. Persoonlijk vind ik het voeren van alarmlichten anders dan op de snelweg VOLKOMEN ONZINNIG, vooral in de stad. Maar het is wel erg handig als er een file is ontstaan en je wilt anderen attenderen op die file. Vooral als je achter vrachtwagens rijdt en die gaan ineens vol op de rem.

• falconimpact

helemaal mee eens Mofkap, ook in bepaalde straten met een beperkte breedte e.d is het nuttig om andere weggebruikers er bij voorbaat op te attenderen dat je daar stilstaat.

echter heel zwart wit is het niet toegestaan, dus is het imo niet wijs om als handhaver de weggebruiker te vertellen dat wanneer hij gaat laden/lossen dat hij dan maar zijn alarmlichten aan moet zetten.

het valt me ook op dat veel handhavers er zichzelf niet eens van bewust zijn dat alarmlichten niet zomaar gevoerd mogen worden.

• Planner

falconimpact

echter heel zwart wit is het niet toegestaan

Ik zit even in het feitenboekje 2011 te kijken, maar ik zie niet zo snel aan welk feit je je dan schuldig maakt? Als ik mijn auto met mijn afstandbediening op slot doe, dan gaan mijn lichten ook even knipperen. Mag dat dat ook niet?

• Starsky79

Maar die zijn er niet om aan te geven dat ze aan het laden en lossen zijn. Die hebben ze voor de veiligheid om te voorkomen dat, bijvoorbeeld, een fietser er op dubbel klapt. Ze zijn er tenslotte ook met reflectoren.

Gr

• mwb

Stel, je staat bij de slager.

En je wil die avond eens een lekker biefstukje eten.

Dus je vraag om die mooie, rooie, kogelbiefstuk in de vitrine.

Je vraagt ook nog even hoe je die het best kunt bakken.

En achter je staat iemand, die zegt:

“Weet je wel waar je mee bezig bent, hoe die koe heeft afgezien, een slecht leven gehad, weinig licht gezien, hoe ze die koe gewetenloos hebben geslacht. Waar begin je aan met je kogelbiefstuk, man?!”

Wat doe je dan?

• Peter R

Hallo,

ik heb regelmatig te maken met dit soort parkeer******* er zijn erbij die aan de motorkap voelen of deze nog warm is er zijn er ook bij die aan de voorkant een bon geven terwijl je aan de achterkant aan het laden/lossen bent deze parkeer **** hebben overal schijt aan ze hebben nog nooit iets anders gedaan in hun leven het is steeds moeilijker om je werk uit te voeren maar daar hebben deze laag bij de grond kruipende ongeschoolde parkeer hulpen schijt aan

• falconimpact

ja dat is een goede vergelijking :S

• rijsbergen

Als je altijd en tegen iedereen dergelijk taalgebruik gebruikt dan vind ik het niet echt raar dat je bekeuringen krijgt.

• - Gerard -

Van dit verhaal, beste mwb, begrijp ik werkelijk geen zak. Hoe dan ook, wat ik probeer uit te leggen. In de stad is het altijd al druk, verkeerslichten, voorrangswegen, zebrapaden, voetgangers, fietsers, brommerrijders, zoeken naar parkeergelegenheden, leveranciers. In de stad is het opletten geblazen. Wat voegen alarmlichten als iemand op een laad- en losplaats staat? Wat voegen alarmlichten toe als iemand op een rijstrook stopt om iemand uit te laten stappen? Wat voegen alarmlichten toe als een TNT wagentje een pakketje aflevert op de Amsterdamse grachten? Het enige wat het toevoegt is dat de auto's stilstaat en dat weet je dan ……. iets sneller.

Daar staat tegenover dat je op de snelweg normaal gesproken met 120 km p/u van A. naar B. rijdt zonder elk moment rekening te hoeven houden met iets anders dan doorkachelen.

• KlaasVaak

laden en/of lossen is de direct in- en/of uitladen van goederen van meer dan geringe omvang of betekenis, en niets anders.

dus dat er momenten zijn dat de auto onbeheerd wordt achtergelaten zegt niets over of men aan het laden of lossen is.

in tegendeel zou ik zeggen: direct in of uitladen betekent niet je auto onbeheerd achterlaten.

goederen naast je auto plaatsen en een ander laten oppakken en wegbrengen, dàt is laden en lossen.

dat dat hedentendage door niemand wordt gedaan en dat andere vormen geaccepteerd kunnen worden is een andere discussie