voeren van alarmlichten

• Starsky79

Dus als ik jou begrijp mag ik ook rustig even boodschappen gaan doen en mijn auto op een laad en losplaats zetten. Uurtje later kom ik weer eens langs en zet even een tasje in de auto om vervolgens weer een uurtje te gaan shoppen. En dat de hele dag door…..

Wat heeft zo'n laad en los plaats dan nog voor zin?

• Planner

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg (op basis van wat het gerechtshof zegt), dat je tijdens het laden en lossen wel degelijk je auto, gedruende de tijd die je nodig hebt voor het laden en lossen, onbeheerd achter mag laten. Boodschappen doen is geen laden en lossen. Maar als ik tijdens het boodschappen doen een TV heb gekocht, dan mag ik mijn auto gaan halen, deze gedurende een aantal minuten onbeheerd op een laad en los plaats neerzetten, en naar binnen gaan om mijn TV op te halen.

En een bed uit je auto halen, en dat vervolgens naar je huis vervoeren valt ook onder het begrip “laden en lossen”. Als dat tien minuten duurt (als je bijvoorbeeld het bed via een trappen huis naar een woning moet tillen dan kan ik mij goed voorstellen dat het 10 minuten duurt) dan mag dat dus. Als er echter een ijverige parkeercontroleur of agent binnen die 10 minuten een parkeerbon heeft geschreven dan wordt het alleen lastig om te bewijzen dat je aan het laden en lossen was, helemaal als je aan het lossen was, want dan kom je dus zonder goederen terug en is de auto inmiddels leeg.

• mayke

falconimpact Schreef:

——————————————————-

> ik weet dat het in de praktijk wellicht nooit

> voorkomt dat er op geverbaliseerd word maar

> stel:

> ik sta met mijn voertuig in een parkeerverbodzone

> en ben aantoonbaar aan het laden lossen.

> dit geef ik aan door een open achterklep en het

> voeren van gevaarlichten.

> ik sta niet hinderlijk en vorm derhalve geen

> gevaar voor andere weg gebruikers.

> kan men mij dan (heel zwart wit gezien) wettelijk

> gezien verbaliseren voor het onterecht voeren van

> gevaarslichten

als je niet hinderlijk of gevaarlijk staat voor het verkeer hoef je geen

alarm lichten te gebruiken.

• The Master (KMar)

Moet ik dan maar iets slims zeggen:

Je kunt niet bekeurd worden. In het artikel over het voeren van alarmlichten wordt ook gesproken over ‘bestuurders’. In casu is er geen sprake van een bestuurder. (Ik ga er vanuit dat je verwijst naar artikel 28 RVV)