voeren van alarmlichten

• KlaasVaak

R419 is de correcte feitcode

• KlaasVaak

Voor het gemak vergeet of negeer je de tekst: “bij voortduring”

Van mij krijgt iemand 5-10 minuten pardontijd, mits op een plek waar laden en lossen is toegestaan, en daarna wordt er geschreven.

Is laden en lossen niet toegestaan vervalt de pardontijd en wordt direct geschreven.

Ik moet immers ook aan mijn quotum komen, toch?

Dan weet men gelijk waarom ik ladende en/of lossende personen danwel voertuigen observeer.

Niet om bestuurders “te naaien” maar omdat de Hoge Raad dat verlangt van mij om mijn werk zorgvuldig te verrichten.

• MofkaP

Ze zien je aankomen….

Grote kans dat je bij je baas mag opdraven om uit te leggen of je wel weet waar je eigenlijk mee bezig bent.

Zo'n bon verdwijnt regelrecht in de prullenbak.

Artikel 58

1.Stilstaande motorvoertuigen op meer dan twee wielen en aanhangwagens moeten worden aangeduid door een gevarendriehoek, indien het voertuig een obstakel vormt dat door naderende bestuurders niet tijdig als zodanig kan worden opgemerkt.

3.Het eerste lid geldt niet wanneer knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd.

§ 12. Signalen en herkenningstekens

Artikel 28

Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.

Artikel 31

Signalen mogen niet worden gegeven en de in artikel 30c bedoelde herkenningstekens mogen niet worden gevoerd in andere gevallen of op andere wijze dan bij of krachtens de artikelen in deze paragraaf is bepaald.

R419 heeft betrekking op artikel 31 RVV.

• Planner

Zo had ik het ook gelezen. Ik kan nergens vinden dat een stilstaande auto geen alarmlichten zou mogen voeren.

• Planner

Nee hoor, dat vergeet ik niet. Ik stel alleen vast dat bij laden en lossen de auto wel degelijk onbeheerd en afgesloten ergens mag staan. Hoe lang dat mag duren is alleen niet in algemene zin te zeggen, het mag zolang men maar bij voortduring bezig is met laden en lossen, en dat hangt dus af van wat en waar je aan het laden en lossen bent.

• KlaasVaak

ik kan je vertellen dat de praktijk is: 5 à 10 minuten ‘pardontijd’ hanteren en deze vermelden

daarna wordt geschreven

bij bezwaar kan dat, maar wel schriftelijk bij de OvJ

• Planner

Van mij mag je daar een uur gaan staan en noem jij het hoe jij het wil noemen. Nogmaals, laden en lossen is meer dan alleen maar goederen in en uit de auto zetten en er hoeft niet iemand bij de auto te blijven. En dat is wat anders als dat jij in je eerdere bericht aangaf.

• KlaasVaak

ja hoor jij hebt gelijk

• falconimpact

dus als ik je nu goed begrijp heeft een parkeerverbod ook geen enkel nut, ik kan immers altijd in beroep en zeggen dat ik aan het laden danwel lossen was.

• KlaasVaak

Nee.

Op een plek waar een parkeerverbod geldt mag je wel stoppen (bijvoorbeeld om direct iemand in- en/of uit te laten stappen.

Ook mag je daar laden en/of lossen.

Op een plek waar een stopverbod geldt mag je niet stoppen, dus ook niet voor in- en/of uit te laten stappen of laden en/of lossen.

Parkeren en laden-/lossen duurt immers langer dan stoppen.

Als stoppen al niet mag mag de rest daardoor ook niet.