voeren van alarmlichten

• Peter R

verdedig die onzin dan ook niet

• - Gerard -

Dat klopt. De chauffeur lost de goederen van het voertuig. Als hij ze dan ook nog verplaatst naar een opslagplaats/winkel o.i.d. heeft dat niks met laden een lossen te maken. Of dat nou door een ander wordt gedaan of door de chauffeur zelf heeft niets met laden en lossen te maken.

• Planner

Dat kunnen jij en KlaasVaak wel vinden, het Gerechtshof Amsterdam denkt daar echter anders over!

"5.3. Het Hof stelt voorop dat volgens vaste rechtspraak onder het onmiddellijk laden en lossen als bedoeld in artikel 225 van de Gemeentewet , dient te worden verstaan het - onmiddellijk nadat het voertuig tot stilstand is gebracht - bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is. Uit de jurisprudentie volgt tevens dat – anders dan de heffingsambtenaar in eerste aanleg heeft betoogd – laden en lossen niet slechts het in of uit de auto brengen omvat, maar ook het halen of brengen ter plaatse."

http://jure.nl/bo4752

• falconimpact

falconimpact Schreef:

——————————————————-

> de vergelijking raakt kant nog wal planner want

> zoals je het nu stelt mag je dus ook best wel

> onnodig claxoneren gezien dat sommige voertuigen

> bij het inschakelen van het alarm 1 of 2 maal de

> claxon lichtjes laten horen.

wel goed lezen planner, ook heb ik je vraag al beantwoord alvorens jij er een vraag van had gemaakt.

probeer de topic nog eens goed te lezen.

• Planner

De vraag die nog steeds niet beatnwoord is: aan welkfeit (en bijbehorende boete) je je schuldig maakt als je de alarmlichten van een stilstaande auto laat knipperen?

• falconimpact

zie eerder bericht!!!!!!

• Planner

Jij zegt dat het gedoogd wordt. Maar dat impliceert dat je er in theorie wel voor bekeurd kan worden, Dus nogmaals, voor welk feit zou je dan in theorie bekeurd kunnen worden, en welke boete hoort daar dan bij?

• falconimpact

jij bent gewoon te beroerd om het terug te lezen me dunkt.

ik heb in een eerder bericht al aan gegeven dat ik dit niet voor de hand heb.

maar de mR 419 €70,- komt volgens mij aardig in de richting.

• - Gerard -

Dat maakt het voor het Gerechtshof, gezien de gemeentewet, laden en lossen. Een gewone sterveling noemt het lossen en afleveren/bezorgen. Noem het dan niet laden en lossen maar (thuis)bezorgen. En ze verzinnen er ook voor het gemak even bij dat het niet anders dan met een auto geladen of gelost kan worden en het te laden en te lossen goed van een enig omvang en enig gewicht moet zijn. Om vervolgens niet te melden hoe de handhaver die kenmerken -omvang en gewicht- dient te beoordelen.

Ga er maar aan staan als handhaver …. ik zou gewoon snel doorlopen en wat voor mezelf gaan doen.

• KlaasVaak

jij vindt het onzin, ik niet

ik vind dit (onrelevante) onzin: “als elk centrum afgesloten is en je moet ergens iets brengen of halen hoe doe je dat dan zonder de prijs te verhogen want ik neem aan dat je ook alle winkels afstruind voor de laagste prijs”