de hulpverlener krijgt een bon

• wim76

Tja, geen gezag, als de media het lekker blijft roepen en naief NL doet er lekker aan mee (want die gelooft tenslotte alles wat er in de holy bible de televaag staat) zal dat ook niet verbeteren.

Ondanks de inzet van die vele collega's. In mijn eentje of met een collega geen moer voorstellen is altijd flink gezegd door de mensen achter hun toetsenbord (toetsenbordridders). In het echte leven piept het gros wel anders.

Maar goed, voor je weer met een uiteengetrokken voorbeeld/reactie/verhaal komt. Bespaar jezelf dat.

• serine

maar wees eens eerlijk…het uitstralen van gezag…heeft ook iets met de kleding te maken….b.v dat achterlijke petje kan toch echt niet…ik vind dat op zich al een lach wekkend ding..

de agenten in brazillie zien er iets stoerder uit moet ik zeggen…dan kan je in een opslag zien dat je daar geen grote bek tegen moet hebben…die stralen dat ook uit…(in cuba is dat trouwens ook zo..)

ik weet niet wie de kleding van onze agenten ontwerpt…maar die zou eens achter zijn oren moeten krabben…:D ..

• - Gerard -

Ik hou het kort; er zijn genoeg filmpjes te vinden op YouTube waaruit dat blijkt.

• - Gerard -

Ik vind dat omdat een agent een vertegenwoordiger is van de politieorganisatie die namens het bevoegd gezag haar burgers ergens op aanspreekt. Maar goed, ik heb al veel vaker geschreven dat ik vind dat de persoonlijke mening van een agent er niet toe doet. Belangrijk is wat de overheid vindt. En, ik wil het het verhaal niet nog eens overdoen, als een Welten als hfd comm. vindt dat hij niet direct hoeft te doen wat het bevoegd gezag hem OPDRAAGT, en dan verwijs ik even naar het burkaverbod, dan moet je niet verwachten dat je daarmee als politieorganisatie aan gezag wint bij de gewone burgers.

• mwb

Gerard, jij stelt in een eerder posting in dit onderwerp:

Gerard

Vaak wil zo'n verdachte dan uitleggen waarom hij heeft gestolen maar dan zeg ik altijd direct: "U hoeft mij niks uit te leggen waarom u heeft gestolen want het interesseert mij helemaal niet waarom u heeft gestolen. De politie is onderweg en dan mag u het aan de politie uitleggen.

Dat snap ik, vanuit jouw positie als beveiliger.

Maar aan de andere kant vraag je nu aan de politie om niet in discussie te gaan.

Als wij een mini-pv insturen, zonder verklaring van de verdachte, ligt dat ding binnen een week terug op mijn buro, want hij wordt simpelweg niet verwerkt zonder verklaring.

Nu schrijf je:

Gerard

Maar goed, ik heb al veel vaker geschreven dat ik vind dat de persoonlijke mening van een agent er niet toe doet. Belangrijk is wat de overheid vindt.

En dus vragen wij aan elke persoon:“U bent niet tot antwoorden verplicht, maar …. etc ” Zo ja, dan komt er een verklaring, zo nee, dan niet.

Het is niet aan mij, om te beslissen deze vraag helemaal niet te stellen.

Je spreekt jezelf tegen, waardoor niet meer te begrijpen is wat je nu eigenlijk wil.

• - Gerard -

Ik heb niet het idee dat ik mezelf tegenspreek. Dat agenten vragen of een betrokkene nog iets wil verklaren behoort tot de procedure en daar is verder ook niks mis mee. De betrokkene hoeft niks te verklaren, ook prima. Maar dat is het.

Wat ik bedoel, mwb, is zoals gisteravond in Wegmisbruikers. Een jongen zit achterop een brommer zonder helm. Politie rijdt de brommer klem. Prima, aanpakken die handel. Maar vervolgens is het: “stel nu dat je valt en met je hoofd op de stoeprand terechtkomt”. Dat bedoel ik mwb. Hou je kletspraatje voor je en schrijf die bon uit. Betrokkene heeft geen ID bij zich. Ik denk; wettelijk verplicht ….. afvoeren die handel naar het politiebureau. Maar nee. “Heb je iets anders bij je, een bankpasje of iets anders?”. En dan baal ik alweer als een stekker. Lans heeft al een keer uitgelegd dat hij dat prima vindt omdat hij dan weet met wie hij te maken heeft. Maar volgens de wet moet de persoon een ID bewijs tonen zoals een rijbewijs, een ID kaart of een paspoort en slaat wat mij betreft het vaststellen van iemand zijn identiteit m.b.v. een bankpasje helemaal nergens op m.b.t. de WID

Wat ik dus eis van de Nederlandse agent is. Geen gelul over iets wat niet is gebeurd en de wet handhaven; schrijven voor het niet dragen van een helm en afvoeren naar het politiebureau om de identiteit vast te stellen. PUNT.

• - Gerard -

Een vriendje van mijn zoon is geslaagd voor zijn brommerrijbewijs. Komt hij zijn brommer even laten zien. “Kijk, leuk hè, blauwe ledjes in de spaken. Als de wielen gaan draaien gaan ze aan”. Ik zeg: “Je hebt toch net je rijbewijs, dan weet je toch dat je geen andere verlichting mag voeren en ZEKER niet blauwe lampjes. Als de politie je ziet ben je aan de beurt. ” En wat zegt hij dan? “Nou en, zie ik dan wel”. En ja hoor, niet veel later, vriendje weer op bezoek.“Ik ben ‘aangehouden’ door de politie wegens die blauwe lampjes. Ik heb gezegd dat je die lampjes gewoon kunt kopen in de winkel en dat ik niet wist dat het niet mocht”. Met een glimlach op zijn gezicht, heren politieagenten op dit prikbord. “Ik kreeg een waarschuwing”. Ik zeg: “En nu, heb je de lampjes er ook afgehaald?”. Hij: “Ja, maar ik denk dat ik ze er over een maandje weer op zet”. Ik zeg: “Zo'n waarschuwing is niet vrijblijvend hoor, dat wordt wel genoteerd. Word je volgende keer aangesproken kan de agent gewoon zien dat je al eens gewaarschuwd bent”.

Blauwe lampjes zijn voorlopig verdwenen.

Maar nu denk je, hij is wijzer geworden en houdt zich netjes aan de wet. Niets van dat alles. Zijn brommer wordt tijdens een controle uitgevoerd door minstens 7 motoragenten bij zijn school gecontroleerd op de rollerbank. De brommer kan 70 km p/u, dus daar krijgt hij een ‘bekeuring’ voor. Helemaal goed, wat mij betreft.

Paar weken geleden, vriendje weer op bezoek. “Ik heb een 70 CC blok gekocht, kan mijn brommer straks 130 km p/u”. Ik zeg: “dan is het geen brommer meer maar een motor. Jij hebt een brommerrijbewijs en niet een motorrijbewijs. Heb je jezelf wel eens afgevraagd of je verzekerd bent als je bij een ongeval betrokken raakt?” Kijkt hij me aan met glazige ogen ….. en blijkbaar kan ik hem niet boeien. Wim76, om het in mijn woorden te zeggen: “het interesseert hem geen ruk.”.

Moraal van dit verhaal. Ik snap best dat jullie mensen proberen op te voeden maar het is voor een aantal mensen volstrekt zinloos. En dat zijn meestal de mensen die jullie aanspreken. IK weet wel wat wel en niet mag, mwb, dus mij hoef je niks uit te leggen en iets uitleggen aan dat vriendje is per definitie volstrekt zinloos dus hou daar gewoon mee op. Schrijven en handhaven…… dan verdien je het repect en win je aan gezag.

• KlaasVaak

als je niet confronteert met de gevolgen betaalt pa of ma die bon, wat die laffe kutpolitie moest het lef een hebben een turk of marokkaan te bekeuren

maar dat hebben ze zie niet, die laten ze gaan

(GAAAAP)

dus probeer ik liever bij een onbevangen kind uit te leggen dat het niet stoer is zonder helm te rijden

dat het niet stoer is het rode licht te negeren

dat als je geen ID-bewijs op zak hebt en je komt ongelukkig van je scooter af, en je kunt niets meer zeggen dat je moeder misschien wel eens te laat gewaarschuwd kunt zijn

En als ik dank denk dat het ‘aankomt’ dan laat ik met het grootste gemak een bon achterwege.

En zo niet schrijf ik ook, en met het griootste plezier

• - Gerard -

Een onbevangen kind? Meneer komt net van zijn taakstraf, is een bekende van de politie met een staat van dienst in negatieve zin waar je U tegen zegt…… een onbevangen kind KlaasVaak?

• Starsky79

Zoals je weet gaat de NL politie agent niet over het uniform. We willen graag een ander uniform. Met name de werkbaarheid van de kleding zou wat beter kunnen.

Helaas gaan wij er niet over maar anderen die denken dat ze weten hoe het uniform eruit moet zien.

Gr.