en jij was natuurlijk de braafste jongen op de buurt vroeger?
die van mij stapt straks in de auto…met dezelfde ik zie wel mentaliteit…(zorgelijk…zeker voor mij als moeder die hem de do's en dont's aan zijn verstand probeerd te peuteren ) maar weet je hij is 18….toen hij met zijn brommer begon 16…
tja..we stonden op het punt van verhuizen…dus ik heb hem maar eens gevraagd…..“ben jij voor een mooi nieuw geel behangetje aan het sparen op je nieuwe kamer? ” heeeeeej die opmerking werkte wel..er kwamen er ineens een stuk minder…
en nee niet voor te hard gaan…deze moeder heeft voor monteur geleerd…dus daar lette ik wel op…maar voor rijden waar het niet mag en zonder helm op…dat soort dingen…
maar weet je…toen ik 16 was liep mijn MT'je ook 130 die kreeg heel vreemd zomaar eens een vast loper..hele blok naar zn grootje… die zoon van mij…is vergeleken bij mij nog heilig…
onze jeugd zit helemaal zo fout niet in elkaar…dat heet leeftijds adequaat.. en zon agent die hem een waarschuwing geeft…weet vast nog wel hoe hij zelf was op die leeftijd…
ja ze zwijnen er een paar keer door…mijn zoon heeft een keer moeten blazen…mazzel dat hij door mocht rijden…want hij had gedronken die avond…vol trots kwam hij thuis met zn stoere verhaal…en ik weer…pas nou maar op voor je rijbewijs want je hebt niet eeuwig mazzel…
laat me je de volgende keer gewoon halen…
afgelopen zaterdag…dat ik zon mooie bob sleutel hanger kreeg…was het zo ver…half 4 snachts…mam kan je me komen halen ik mag niet meer rijden…
kijk zie je het komt wel een keer aan…ben meteen mijn bed uit gestapt…want goed gedrag moet beloond worden…
maar onderweg wel alcohol controle…
dus ook zonder harde hand…leren deze jongeren…misschien wel even snel of sneller dan waneer je als een beest aan de gang gaat…
je gaat ook niet als een beest te keer waneer een vierjarige een koekje uit de kast pikt…en niemand van ons is heilig of eilig geweest..zeker niet toen we 16 waren…
maar als ik jou zo lees …..ben je misschien vergeten hoe je zelf was op die leeftijd??… als je 16 bent kun je die gevolgen ook niet beoordelen…en scheelt het je ook geen ruk…want je denkt dat je de wereld gemaakt hebt en dat die zelfde wereld om jou draaid..
aan ons om te blijven volhouden…eens komt het aan…maar komt het door ons?…mede misschien…maar doorgaans is de tijd nog hun beste vriend hoor.