Misschien moeten mensen wat minder ambitieus en utopisch zijn en wat meer op hun kostbaarste bezit (kind genaamd) letten.
Of wat selectiever zijn ipv genoegen nemen met een omgebouwd kraakpand waar kinderdagverblijf op de ramen is geschilderd.
Of geen genoegen nemen met ene juffrouw Jannie die in de achterkamer kinderen opvangt.
Maar ja, ik moet een tophypotheek, wil mijn functie niet kwijt want ik wil carriere, wil op wintersport en naar Cran Canaria en die cabrio mag ook niet weg.
Of heeft iemand een halsband voor 3 jarige kinderen met GPS en webcam met afstandbediening, dan nemen we die wel.
Die kleine kan immers toch al lopen dan hoeven wij haar ook niet meer te halen en te brengen.
Nu weer serieus: je kun wel alles willen in Nederland maar het zal toch neerkomen op keuzes maken en de tering naar de nering zetten.
Ook bij de overheid. Of Gerard dat nu leuk vindt of niet.
Iemand de berichtgeving over het laatste AmberAlert gelezen? De politie heeft het alvast weer gedaan.
Maar dat deze verstandelijk gehandicapte een Hyves-account had vol met kerels waar de ouders (van moeten hebben geweten doch) niets aan deden…
En dat de zorginstelling waar ze (ook) internettoegang had, al meer dan eens kerels uit de vriendenlijst had verwijderd…
'We hebben diverse ‘verdachte vriendjes’ van haar hyvespagina verwijderd,' vertelt Astrid van Leeuwen van ASVZ, de Sliedrechtse zorginstelling voor verstandelijk gehandicapten.
'Onbekenden van haar, die we niet vertrouwden.' Volgens Van Leeuwen zat het 17-jarige meisje ‘heel veel’ op het internet.
'Omdat zij slechts enkele uren per week thuis een begeleider over de vloer kreeg, hadden wij slechts heel beperkt toezicht op haar internetgedrag.'
En dat er geen sluitende afspraak was gemaakt met haar stage-adres over ongeoorloofd (vroeg) vertrek…
Waardoor ze op haar stage-adres had verteld dat ze eerder wegging, en thuis had verteld dat ze zou overwerken…
Dat ze kennelijk toch niet zo verstandelijk gehandicapte was om deze list te bedenken…
En dat de ouders bij ontdekken van de vermissing nu roepen de politie meteen en direct gewezen te hebben op haar Hyves-gedrag.
Maar dan is het daarna/nu allemaal de schuld van de politie.
Als mijn dochter verstandelijk gehandicapt was had ze geen ongecontroleerd internet toegang.
Was er een afspraak dat ze niet ongeoorloofd mocht verzuimen op school of werk.
Of was ze toch niet zo verstandelijk gehandicapt ?
Maar och…je moet haar toch wat gunnen.
Het ODS principe: over de schutting.
Daarna gooien we de drol namelijk over de schutting naar een ander en schreeuwen we moord en brand om de aandacht af te leiden.
Let wel: het is verschrikkelijk en als ze inderdaad is misbruikt dan mag die ‘vriend’ hangen aan de hoogste boom.
Het gaat mij om de ouders die nu om zich heen wijzen naar anderen die alles fout hebben gedaan en nu een utopische wereld eisen.