Haha. (tu)
Dat had ik al gedaan Planner, eerst de Rijksoverheid gebeld, zelfde antwoord: u belt met 112. OM gebeld, u belt 112. In welke politieregio ik ook ben, ik bel met 112, geen probleem, ‘wij komen er zo snel mogelijk aan’.
Ik begin deze topic toch niet als ik overal te horen krijg, of kan lezen, dat je 0900-8844 moet bellen. Maar ondertussen, als ik het commentaar hier zo lees, kan ik het de minister Opstelten ook vragen, het interesseert de heren agenten toch geen barst.
Ik heb net de topic doorgespit, maar jammer - Gerard -, dat jou goedwillendheid hier zo de grond in getrapt wordt door sommigen. Gelukkig zijn niet alle agenten zo, met stroop vangen ze veel meer vliegen dan met azijn. Het is oh zo belangrijk dat de verstandhoudingen tussen betrokken burgers en de politie goed is, maar dat hebben sommigen als ik hier zo lees nog niet echt door. Terwijl er juist voor alle betrokkenen heel veel te verdienen valt als men samenwerkt, goed communiceerd en handeld en terug koppelt, inplaats van de ander af te branden. Groetjes v Hyperactief A-P.
Er wordt een vraag gesteld.
Deze vraag ontstond na een verschil van inzicht tussen een burger en iemand van een meldkamer.
De vraag wordt beantwoord door andere politieagenten.
Het antwoord bevalt de burger nog steeds niet.
Een andere burger mengt zich in de discussie en noemt het “ de politie trapt de goedwillendheid van de burger de grond in”.
Tja. Als het antwoond je niet bevalt stop dan met (door)vragen.
Neem het antwoord aan, of niet.
We kunnen wel op 100 manieren het antwoord toelichten of afgeleide van de vraag beantwoorden maar het blijft zoals het is.
En wie geeft er dan een waardeoordeel.
Wanneer is het antwoord goed? Alleen als het Gerard bevalt?
WTF is Gerard? Koning van het dierenrijkdom dat beveiligers heet?
Doe niets bij een diefstal heterdaad en bel voortaan lekker 112.
Case closed en opgelost dan toch?
Maar dan krijg ik een boete van 19.500 euro. Is dat dan een antwoord. Kijk, het is vaak erg moeilijk voor politieagenten (omdat ze vanuit de politieorganisatie kijken) zich te verplaatsen in een gewone burger. Wij hebben het zo geregeld, ‘take it or leave it’. En of ik nu iets zeg, de Rijksoverheid iets zegt, het OM iets zegt, het interesseert jullie geen moer. Wanneer interesseert het jullie dan wel?
Verplaats je nou eens in iemand die niet bij de politie werkt KlaasVaak.
Maar wacht even, nou draai ik het eens om. En vat het AUB niet persoonlijk op, ik probeer iets uit te leggen. Ik heb het dus nu over KlaasVaak, maar had ook Achmed kunnen schrijven.
Nu ben ik agent en jij een winkelier net 5 meter buiten het convenant in RR. Prachtig, nogmaals, dat convenant in RR. Topoplossing. Maar, zoals geschreven, jouw bedrijf valt daar net 5 meter buiten. Jij pakt de telefoon en belt met mij, - Gerard - agent te RR. En dan vraag jij: - Gerard -, beste kerel, mijn naam is KlaasVaak, ik heb een winkel en dat ligt net 5 meter buiten dat convenant. Ik zou daar graag aan mee willen doen. Kan dat?
En dan zeg ik: KlaasVaak, je moet gewoon je smoel houden, wij bepalen wie onder dat convenant valt, jij niet. Goedemiddag….
Leuk? Heb jij daar dan alle begrip voor? Of is het een normale vraag aan de politie?
Het interesseert mij niet omdat ik er geen last van heb. Het werkt verder allemaal prima. Het doet er niet toe hoe jullie georganiseerd zijn, bijna alles loopt als een trein. Jou boeit het toch ook niet hoe jouw kabelprovider zich georganiseerd heeft, als jij maar RTV ontvangst thuis hebt. Of ze dat nou met 1 directeur doen of met 20 directeuren. In die zin interesseert het mij niet.
Het gaat jou pas interesseren als je in heel Nederland Ned 1, 2 en 3 kunt ontvangen, maar jij in jouw stad daar een aparte decoder voor moet kopen, terwijl de rest van Nederland dat niet hoeft. Dan ga jij ook eens informeren, of niet dan? Ga je bellen met de kabelprovider en zegt: Of ik nou in Fryslân ben, Limburg, Noord-Holland, nergens hoef je bij jullie organisatie een aparte decoder te kopen, alleen waar ik woon moet dat wel. Waarom moet dat, kabelprovider, afd. RR?
Ja, het boeit ons niet meneer KlaasVaak, dat u daar problemen mee heeft, dan kijkt u maar niet naar Ned 1, 2 en 3. En als u door blijft zeiken sluiten we u helemaal af. Want, WTF is KlaasVaak?
Het was niet zo zeer nou jou bedoeld KlaasVaak, deze reactie alsmede die andere daar hebben mensen wat aan:
http://politie.startpagina.nl/prikbord/15247617/15249764/re-probleem-opgelost-!#msg-15249764 http://politie.startpagina.nl/prikbord/15247617/15249821/re-hoe-los-ik-dit-nou-probleemloos-op#msg-15249821 Dus niet alles is kommer en kwel. Groetjes v Hyperactief A-P.
De tweede is wel een aardig voorbeeld van KlaasVaak hoe het fout kan gaan. Even ter illustratie. Eergisternacht belde ik met 0900-8844 (zo'n computerstem). “Spreek duidelijk de naam van de plaats in”. Dus ik zeg (voorbeeld) ‘Amsterdam’. “U bedoelde Amstelveen? Spreek nogmaals de plaatsnaam in: ”AM - STER - DAM“. Bedoelde u Amstelveen? U wordt doorgeschakeld naar het klpd. Goedenavond (een telefoniste), in welke plaats wilt u de politie spreken: AMSTERDAM. U zei: Amstelveen. ”NEEEEEEEEE, Amsterdam …. de hoofdstad van Nederland“. O, Amsterdam ….. naast Volendam ….. ik verbind u door”.
En nou noem ik Amsterdam, een stad die vrijwel iedere Nederlander kent maar het betrof een plaatsnaam zoiets als KlaasVaak noemde: ‘Schubbekutteveen’. Dan weet je als centralist ook niet gelijk waar het ligt. En als Schubbeklotenveen je wel iets zegt …..
Ja - Gerard - inderdaad, zo'n ervaring heb ik met een robotgesprek op de computer. De robot heeft hetgeen je noemt niet in het lijstje staan, en dan wordt het inplaats van een persoonlijk een geautomatiseerde versie van het kastje naar de muur en terug. Oftewel, niet alle vernieuwingen zijn ook verbeteringen. En wat KlaasVaak aanhaalde van fout aansturen in zulke gevallen daar kun je bijna vergif op in nemen dat die fouten er gaan komen. Zo is er ook in bekende situaties nog veel meer te verbeteren, zeker als er veel uitgangswegen zijn. Groetjes v Hyperactief A-P.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?