Hoe los ik dit nou probleemloos op?

• Reja

Ik zou een mail sturen naar de betreffende politiemeldkamer, zo'n mailadres valt over het algemeen wel te achterhalen en in deze tijd wil best nog wel een mailtje beantwoorden. Dan natuurlijk niet van de aanvallende soort maar meer van de informatieve vraagstelling, waarom ?

• - Gerard -

Als de OvJ het probleem had willen oplossen, dan lijkt het mij veel slimmer dat een OvJ dan zegt: ‘de politie is de baas, het is het verstandigst dat u gewoon hun aanwijzingen opvolgt’. Maar, zoals ik en Planner als aangaven, de Rijksoverheid geeft als info: 112.

• - Gerard -

Ik heb in totaal 3x gebeld met de betreffende regio. Eerst moest ik de afd. communicatie hebben, maar toen werd gezegd dat ze in een briefing zaten, tot kwart over 10. Om half 11 gebeld, nog steeds in een briefing, kreeg wel een andere politiemedewerker aan de lijn dan bij het eerste gesprek. Gezegd dat ik het OM eerst maar eens ga bellen. Dat was natuurlijk prima. Toen ik uitsluitsel had van de OvJ, nog een keer gebeld en toen werd mij gezegd dat ik onmogelijk de korpsleiding zelf aan de lijn kon krijgen, niet de afdeling communicatie hiervoor moest hebben maar uitsluitend een emailadres van de klachtencoördinator, en de klachtencoördinator zou de klacht dan behandelen en dan zou het eventueel zelfs bij de korpsleiding terecht komen. Dus, een halve morgen verder en niets anders dan een mailadres. En de medewerkers waren verder best vriendelijk hoor, je hebt er alleen niks aan, want ze leggen het precies zo uit als mwb. ‘Als de verdachte verder rustig is, hoeft u 112 niet te bellen’.

• - Gerard -

KlaasVaak, ik had in het begin van deze discussie al aangegeven dat je wel 100 argumenten kunt opvoeren en ik zou het met alle 100 eens kunnen zijn. Maar wat is er nou niet duidelijk aan mijn vraag? Waarom dondert deze regio de telefoon er op en heb ik in andere regio's nergens last van? M.a.w., waar ik kom en volgens de OvJ en volgens de Rijksoverheid en volgens het Hoofdbedrijfschap detailhandel is het 112 bellen.

• - Gerard -

Je hebt blijkbaar niet gelezen waar ik deze topic mee begon?

• - Gerard -

Waar?

Ik vind dat voorbeeld van mwb ( en zo nog 100 voorbeelden) heel logisch hoor; bij een rustige oude dame van 60 en een beveiliger van 2 meter met kogelWEREND vest, ga je geen 112 bellen. Maar wat je ook logisch zou kunnen vinden. Als je bij een kruispunt komt waar het verkeer geregeld wordt door verkeerslichten moet je stoppen als het licht voor jou op rood staat. Anders gaat het mis bij ander verkeer. Maar u gaat natuurlijk niet stoppen als het 3 uur 's nachts is en er verder helemaal geen verkeer te bekennen is. U kunt toch zelf nadenken? Maar het mag NOOIT. Je moet ALTIJD stoppen.

Het is dus: 112 bellen bij bloedspoed OF…….. misdrijf ……. en niet ‘misdrijf met bloedspoed’. Dat staat er niet.

• KlaasVaak.

dat kan alleen die regio jou vertellen

maar waarom hou jij die regio aan als ware het de werkwijze van ‘de politie’ als je nu spreekt over ‘deze regio’.

• - Gerard -

Omdat ik vind (eis) dat de politie overal hetzelfde is. En dat er intern voor een gebied een aparte korpschef benoemd is. Ik zie wel eens van die borden langs de weg: regiopolitie Midden-west, oost, zuid land. Wat maakt mij dat uit? Het staat toch niet op het voorhoofd van een agent of hij in RR werkt of AA? En dat van jou, zijnde agent in RR, wordt verwacht je terughoudend op te stellen in Groningen ….. wat maakt mij dat nou uit? Dat is toch allemaal intern afgesproken, heb ik, als gewone burger, helemaal niks mee. Net zo goed dat het mij niets uitmaakt of een hfd. comm. of een surveillant mij aanspreekt. Zo'n hfd. comm. maakt net zoveel indruk op mij als een surveillant. Voor mij is bepalend of zo'n gesprek voor mij nuttig is.

Kijk, als die hfd. comm. waar Alphen aan de Rijn ook onder valt (ik weet zijn naam niet eens, kun je nagaan) bij Pauw en Witteman hoor vertellen dat de motoragent niks fout deed - je weet het vast nog wel, gaat voor de ambulances uit en zet zijn motor midden op de rijstrook en wordt vervolgens aangereden -. Ja, dan denk ik: ga iets anders doen man …. ga vertellen over vastgoed waar je verantwoordelijk voor bent bij de politie, maar als je niks weet over de werkvloer, klets dan niet zo oeverloos dom. Want de heren Pauw en Witteman weten blijkbaar ook niks over politiewerk, dus heeft de hfd. comm. al snel gelijk.

En KlaasVaak, realiseer je je wel dat jij en een mwb kijken, reageren vanuit de politieorganisatie waar jullie deel van uitmaken en ik vanuit de burgermaatschappij. Twee volkomen gescheiden werelden. En dan denk ik wel eens; de politie is zo'n ontzettend klein bestandsdeel van de maatschappij (in de dierenwereld waren jullie binnen een dag uitgestorven) en toch zoveel en verstrekkende invloed.

• Planner

mwb

Als mensen getuige van een diefstal zijn, kan de dader nog worden aangehouden en is spoed vereist

Dat is dan duidelijk. Dan belt elke winkelsurveillant toch gewoon voordat deze een aanhouding verricht met 112….

• Planner

Gerard

Je krijgt geen leidinggevende van een meldkamer aan de lijn

Heb jij dat geprobeerd dan? Probeer het anders eens hier?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112/misbruik-van-112