Hoe los ik dit nou probleemloos op?

• - Gerard -

Kijk, ook dat snap jij dan weer niet. Je krijgt geen leidinggevende van een meldkamer aan de lijn, je kunt uitsluitend een klacht indienen bij de klachtencoödinator. Ik wil best even babbelen met de korpschef, maar dat gaat het niet worden. Die vindt zichzelf natuurlijk ver verheven boven het voetvolk. En zo werkt dat volk, je creeert een probleem, of een vraag, en dan kun je de mallemolen in om ooit een keer antwoord te krijgen. Of je moet natuurlijk journalist zijn, dan heb je gelijk toegang tot dat volk. Beweer je eerst iets heel ergs. en dan willen ze wel uitleggen. En dan het liefst oneindige onzin vertellen bij Pauw en Witteman, want dan ben je iemand binnen de politie. Pakje naar de stomerij, nepgoud een flinke poetsbeurt, dan valt dat gelal over wat agenten op straat zoal doen minder op.

Ik heb jaren geleden eens zo'n omhooggevallen politiemafkees aan de lijn gehad, was toen de baas van dat leger van ons, toen ze iedereen gingen controlen op boterhammetjes en pakjes melk. Nou, dan heb je ook een hele belangrijke taak zeg. Krijg ik die kerel aan de lijn zegt hij: “Ik beantwoord geen vragen van burgers, daar heb ik het veel te druk voor.”. Ik wilde nog zeggen: ‘Kap er dan mee, met die flauwekul’ …. maar ik dacht; ach laat hij zichzelf nou maar belangrijk vinden …..

• - Gerard -

Dat zal het zijn mwb. Ik heb het vanmorgen gevraagd en nou ga jij de OvJ, zonder hem of haar te hebben gesproken, corrigeren. Zouter kun je het niet (vr)eten.

• KlaasVaak.

Mijn idee is ook dat je beter 1 van de 10 districtsmeldkamers kunt aanwijzen als een calamiteitenmeldkamer.

En verder elk district zijn eigen meldkamer.

Regionale kennis in geval van problemen is zéér belangrijk.

Maar dat is waarschijnlijk niet aan de minister besteed.

• KlaasVaak.

Ik denk dat de korpsleiding in dit geval zelfs aan de kant van het personeel staat.

Er hangt te veel vanaf.

• KlaasVaak.

Precies.

De spoed is vereist omdat de dader nog vrij rond loopt.

Bovendien mag van een beveiliger worden verwacht dat hij qua inzicht iets hoger staat dan de ‘gewone’ burger.

• KlaasVaak.

Misschien dacht die OvJ….“weer zo'n beveiliger….hoe kom ik daar het snelste vanaf….oh wacht, ik praat hem naar de mond, klaar. tuut- tuut- tuut- tuut-”

• KlaasVaak.

hmmmm nu ga je je al tegenspreken in 1 posting.

eerst, zo zeg je zonder het geprobeerd te hebben, krijg je geen leidinggevende vd meldkamer aan de lijn

en later krijg je een omhooggevallen politiemafkees gesproken

• KlaasVaak.

doorgaans een eigenschap van slogans….kort en pakkend en niet te gedetailleerd

net als reclame

ergens zijn nog wat kleine lettertjes die alles behappen

• Reja

Ik heb gehoord dat er in totaal drie meldkamers komen. Het is wel grappig dat er zoveel onbekend is, terwijl je zou verwachten bij een dergelijke grote operatie dat er gewoon duidelijkheid over is. Verder hoorde ik laatst dat het KLPD, ELPD gaat heten (Eerste Landelijke Politie Dienst). Geen idee of het klopt, maar als we toch aan het gokken zijn….

• Reja

OvJ ?

Is dat een OV kaart voor de jeugd ?

De gemiddelde beveiliger weet waarschijnlijk niet eens wat een OvJ is, laat staan dat hij hem gaat bellen.