Kijk, ook dat snap jij dan weer niet. Je krijgt geen leidinggevende van een meldkamer aan de lijn, je kunt uitsluitend een klacht indienen bij de klachtencoödinator. Ik wil best even babbelen met de korpschef, maar dat gaat het niet worden. Die vindt zichzelf natuurlijk ver verheven boven het voetvolk. En zo werkt dat volk, je creeert een probleem, of een vraag, en dan kun je de mallemolen in om ooit een keer antwoord te krijgen. Of je moet natuurlijk journalist zijn, dan heb je gelijk toegang tot dat volk. Beweer je eerst iets heel ergs. en dan willen ze wel uitleggen. En dan het liefst oneindige onzin vertellen bij Pauw en Witteman, want dan ben je iemand binnen de politie. Pakje naar de stomerij, nepgoud een flinke poetsbeurt, dan valt dat gelal over wat agenten op straat zoal doen minder op.
Ik heb jaren geleden eens zo'n omhooggevallen politiemafkees aan de lijn gehad, was toen de baas van dat leger van ons, toen ze iedereen gingen controlen op boterhammetjes en pakjes melk. Nou, dan heb je ook een hele belangrijke taak zeg. Krijg ik die kerel aan de lijn zegt hij: “Ik beantwoord geen vragen van burgers, daar heb ik het veel te druk voor.”. Ik wilde nog zeggen: ‘Kap er dan mee, met die flauwekul’ …. maar ik dacht; ach laat hij zichzelf nou maar belangrijk vinden …..