DePetermaar in de plaatselijke APV staat duidelijk vermeld dat het niet toegestaan is honden BINNEN de bebouwde kom los te laten lopen.
Volgens mij staat in de APV ook het één en ander omtrent Openbare dronkenschap
DePeterVan weigeren kan nooit geen sprake zijn,
???? Dan zouden we geen politie en andere toezichthouders nodig hebben
DePeteren mocht hij niet willen luisteren dan volgt toch automatisch inbeslagname lijkt me.
“Lijkt me”. Staat dat ook in de APV (of een wet?), of is dat wat jij graag zou willen zien? En als dat uiteindelijk moet gebeuren, en de politie dat dan komt doen,zou deze hondeneigenaar dat dan zo maar laten gebeuren of zou deze dat proberen te verhinderen? Die agenten moeten dan hun werk doen, en gebruiken dan desnoods geweld om de honden en wellicht ook de eigenaar mee te nemen, waar vervolgens weer op internet verontwaardigde reacties van honden liefhebbers komen, die de handelswijze van de agenten afkeuren omdat de man toch helemaal niets doet? Op het filmpje is echter niet te zien waarom jij zo bang bent voor die honden, men reageert alleen maar op hetgeen in het filmpje te zien is, de context vind men niet van belang. Komt het een beetje bekend voor?
DePeterWat de Politie verder kan doen weet ik niet,
Precies, net zoals je in het ander topic nog steeds geen antwoord hebt gegeven hoe de politie zonder (of ander) geweld de verdachte in de boeien had kunnen slaan? En dat hoeft ook helemaal niet, want daarvoor ben jij niet opgeleid, nog ben jij bekend met de geweldsinstructie waar de politie zich aan moet houden.
Als een dronkelap niet wil voldoen aan een vordering van een agent om zich te verwijderen, dan is op een gegeven moment de maat vol en wordt deze “automatisch” aangehouden. Wanneer je wordt aangehouden dien je “gewoon” mee te werken, en zo niet dan mag de politie dat afdwingen door gepast geweld te gebruiken. Daartoe wordt de politie uitgerust met geweldsmiddelen en wordt hen geleerd hoe men daarmee om moet gaan, alsmede hoe men zonder deze middelen maar met fysiek geweld het beoogde doel kan bereiken. Wanneer iemand een klacht heeft over het geweld dat gebruikt is bij de aanhouding, dan kan men daarover een klacht indienen, en dan zal er door de daartoe aangewezen instanties een onderzoek plaatsvinden, waarbij alle partijen alsmede het bewijsmateriaal, inclusief eventuele youtube filmpjes, meegewogen worden.