Loslopende pitbulls

• DePeter

Ik snap je punt wel klaas, maar het is toch van den gekke omdat er een malloot zijn honden los laat lopen de rest er voor op moet draaien.

Maar lees mijn reactie aan planner, hopenlijk gaat het probleem opgelost worden en dan liefst NIET ten nadele van de honden. Het zijn altijd de baasjes die opgevoed moeten worden, ook een pitbull is van nature zachtaardig.

grtzzz

• - Gerard -

Kijk eens aan.

• swat

De Plaatselijke verordening bepaald of honden (ongeacht soort of type) wel of niet aangelijnd moeten zijn. De handhaving is aan gemeentelijke handhavers of de politie. Het is echter geen delict die een prio heeft bij de politie.

Een hond (ook een pitbul) is niet per definitie een gevaarlijk dier. Pas na incidenten met het dier kan die conclusie getrokken worden en kunnen er pas maatregelen genomen worden.

• KlaasVaak.

“de rest er voor op moet draaien.”

die snap ik niet

• DePeter

Je zegt zelf Binnen blijven, en met de rest moet er voor opdraaien bedoel ik dast ik en de andere hondenbezitters die dan maar binnen moeten blijven.

• DePeter

Dat begrijp ik best, maar ik vindt het vreemd zoniet ongewenst dat wanneer mensen aangeven dat er gevaar is en dat er dan eerst iets moet gebeuren.

Zo'n vreemde gedacht is dat toch niet! Het zal je kind of in dit geval maar mijn hond zijn die door die honden wordt toegetakeld.

grtzzz

• Planner

Afgezien van het gegeven dat de poltie en andere instanties de capaciteit niet hebben om op alle meldingen te acteren, maar wat zou de politie in dit geval kunnen doen als deze hondenbezitter blijft weigeren om de honden aan te lijnen? Moeten de honden dan in beslag genomen worden? Ik zie de filmpjes op internet al weer voor mij, waarin door deze en gene de afschuw over dat politieoptreden wordt uitgesproken, omdat de man en zijn honden helemaal niets doen, etc, etc….,

• DePeter

Wat de Politie verder kan doen weet ik niet, maar in de plaatselijke APV staat duidelijk vermeld dat het niet toegestaan is honden BINNEN de bebouwde kom los te laten lopen.

Van weigeren kan nooit geen sprake zijn, en mocht hij niet willen luisteren dan volgt toch automatisch inbeslagname lijkt me.

Hoe dan ook de honden zijn weer de dupe, dit terwijl een hond van nature niet agressief is maar gemaakt wordt.

grtzzz

• Planner

DePeter

maar in de plaatselijke APV staat duidelijk vermeld dat het niet toegestaan is honden BINNEN de bebouwde kom los te laten lopen.

Volgens mij staat in de APV ook het één en ander omtrent Openbare dronkenschap

DePeter

Van weigeren kan nooit geen sprake zijn,

???? Dan zouden we geen politie en andere toezichthouders nodig hebben

DePeter

en mocht hij niet willen luisteren dan volgt toch automatisch inbeslagname lijkt me.

“Lijkt me”. Staat dat ook in de APV (of een wet?), of is dat wat jij graag zou willen zien? En als dat uiteindelijk moet gebeuren, en de politie dat dan komt doen,zou deze hondeneigenaar dat dan zo maar laten gebeuren of zou deze dat proberen te verhinderen? Die agenten moeten dan hun werk doen, en gebruiken dan desnoods geweld om de honden en wellicht ook de eigenaar mee te nemen, waar vervolgens weer op internet verontwaardigde reacties van honden liefhebbers komen, die de handelswijze van de agenten afkeuren omdat de man toch helemaal niets doet? Op het filmpje is echter niet te zien waarom jij zo bang bent voor die honden, men reageert alleen maar op hetgeen in het filmpje te zien is, de context vind men niet van belang. Komt het een beetje bekend voor?

DePeter

Wat de Politie verder kan doen weet ik niet,

Precies, net zoals je in het ander topic nog steeds geen antwoord hebt gegeven hoe de politie zonder (of ander) geweld de verdachte in de boeien had kunnen slaan? En dat hoeft ook helemaal niet, want daarvoor ben jij niet opgeleid, nog ben jij bekend met de geweldsinstructie waar de politie zich aan moet houden.

Als een dronkelap niet wil voldoen aan een vordering van een agent om zich te verwijderen, dan is op een gegeven moment de maat vol en wordt deze “automatisch” aangehouden. Wanneer je wordt aangehouden dien je “gewoon” mee te werken, en zo niet dan mag de politie dat afdwingen door gepast geweld te gebruiken. Daartoe wordt de politie uitgerust met geweldsmiddelen en wordt hen geleerd hoe men daarmee om moet gaan, alsmede hoe men zonder deze middelen maar met fysiek geweld het beoogde doel kan bereiken. Wanneer iemand een klacht heeft over het geweld dat gebruikt is bij de aanhouding, dan kan men daarover een klacht indienen, en dan zal er door de daartoe aangewezen instanties een onderzoek plaatsvinden, waarbij alle partijen alsmede het bewijsmateriaal, inclusief eventuele youtube filmpjes, meegewogen worden.

• DePeter

Zit je nog steeds erg dwars hé? Dat is niet goed, daar moet je toch iets mee doen.