Dat doe ik ook, namelijk het hier van mij afschrijven. Alleen hebben sommige mensen nu eenmaal een heel groot bord voor het hoofd……
Kermisattracties kunnen ook gevaarlijk zijn. Ik snap je wel, je bent gewoon bang voor pitbulls. Als ik zo'n hond tegenkom steek ik de straat ook over hoor. Vooral als zo'n hond eigendom is van een aso. Maar ja, zoals aangegeven, als de hond niks doet dan blijft onaangelijnd het enig feit dat de jongen te verwijten valt. Tis niet anders.
En even iets over de eigenaren die honden verwaarlozen zodat ze gevaar vormen. Ik ken een verhaal over een superlieve hond die afgemaakt werd omdat hij een kind had gebeten. De hond was de goedzak zelver maar beet op een dag een kind. Toen de hond was afgemaakt door een arts bleek bij nader onderzoek dat het oor van de hond vol zat met nietjes. Het kind had de hond met een nietmachine bewerkt. Dus ja, hoe lief kun je als hond zijn en blijven.
Het is niet altijd nuttig om elke keer andere discussies bij nieuwe discussies te betrekken maar Planner heeft ergens natuurlijk gewoon gelijk. In de ene discussie hekel je het optreden van de politie maar als het jou persoonlijk raakt moet de politie wel optreden. En waarschijnlijk vind jij het ook prima als de politie fors doorpakt als de (aso)eigenaar van de 2 pitbulls niet meewerkt met de politie.
Allereerst zal de hondenbezitter, tegen de tijd dat de door jou gebelde politie ter plaatse is, allang weer naar binnen zijn. Dus…
Ten tweede: er zal sprake moeten zijn van heterdaad voordat de politie kan overgaan tot bekeuren voor het los laten lopen van honden.
Ten derde: dan nog kan de politie niet de honden in beslag nemen omdat zijn baasje ze telkens los laat lopen.
Er kan pas iets gebeuren als het baasje de boetes niet betaalt. Maar dat is niet de hond inbeslagnemen. Dat is de boete uitzitten ofzo.
Als jij consequent over de stoep fietst wordt je fiets ook niet inbeslaggenomen.
Verder denk jij dat als het tot een confrontatie komt tussen jouw hond en zijn honden dat er bloed zal vloeien.
In dat geval, en niet eerder is er reden om verder te kijken.
Maar ik kan me zo voorstellen dat jouw hond dan terug zal bijten. Dan krijg je een soort één tegen één situatie.
Net zoiets als een aanrijding bij een met verkeerslichten geregelde kruising waarbij beide bestuurders beweren groen licht te hebben gehad.
Vertel mij maar wie er gelijk heeft of hoort te krijgen?
Jij omdat jij als eerste de politie belde over zijn loslopende honden?
Hij omdat hij twee honden heeft en dat pitbulls zijn die, zoals velen vinden, allemaal niet te vertrouwen zijn.
Nee Gerard ik zeg nergens dat de Politie fors moet doorpakken, ik spreek over inbeslagname en dat is heel wat anders.
Bovendien heb ik al aangegeven dat ik de beslissing betreffende de agente respecteer, en daarmee is voor mij de kous af. Maar wat planner doet is steeds terug keren, die gaat niet vooruit maar blijft stil staan bij een onderwerp. Wil koste wat kost zijn gelijk halen.
grtzzz
Klaas inbeslagname geen inbeslagname het zal me eigelijk allemaal worst wezen, wat ik wil bereiken is dat de eigenaar zijn honden aan de riem doet net als iedereen hier.
Ik bedoel wat wil hij er nou mee bereiken door zijn honden los te laten lopen en dan provocerend langs andere honden te rijden.
grtzzz
Je kan wel willen dat je oom je tante wordt.
Daar heb jij net zo veel of weinig invloed op.
De politie kan hem hooguit in zijn portemonee proberen te raken.
Misschien dat hem dat doet veranderen, misschien niet.
Er zijn er zat die hun boetes nooit betalen en gaan voor het uitzitten.
Of die een suikeroom of tante hebben die dat zielig vinden en dan met geld naar het bureau komen.
Dan heeft bekeuren weinig effect op zijn gedrag.
Sommigen hebben nu eenmaal weinig te verliezen.
Die hebben geen baan. Of die hebben al een strafblad.
Of die hebben zat geld van duistere zaakjes waardoor ze lachen om boetes van 100 Euro.
Ik heb zo ongeveer mijn hele leven al honden gehad.
Van boxers, Mechelse herders tot Rottweilers.
Allemaal lief en sociaal. Geen centje problemen mee.
Maar als iemand vroeg bijt uw hond zeg ik altijd:
“Dat weet ik niet. Misschien heeft ie vandaag niet zo'n goede dag of is ie gewoon chagrijnig. Hij kan het mij niet vertellen.”
Altijd weer leuk als je iemand dan zijn al uitgestrekte hand snel ziet terugtrekken.
Klaas ik heb veel te verliezen nml mijn hond, en dan bedoel ik niet het geld wat hij gekost heeft maar het maatje wat hij is. Maar los van dat, ik hoop maar dat er een oplossing komt, hoe dat maakt me niet uit.
Ik hoor anderen hondenbezitters al uitspraken doen waarvan ik denk zo ver kan het komen. En dan zijn de rapen gaar.
grtzzz
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?