Loslopende pitbulls

• KlaasVaak.

En hoeveel van hen hebben hun probleem ècht gemeld bij de politie?

• DePeter

Van 1 persoon weet ik het, althans dat heeft hij me verteld die andere persoon die ik gesproken heb durft het niet want die woont in dezelfde flat en is een alleenstaande oudere vrouw. Kijk en daar kan ik me iets bij voorstellen.

• Planner

DePeter

Nee Gerard ik zeg nergens dat de Politie fors moet doorpakken, ik spreek over inbeslagname en dat is heel wat anders.

Precies, jij zegt nergens, niet hier, en ook niet in het andere topic, dat de politie fors door moet pakken. Maar wel verwacht jij van de politie dat men optreed, maar dat mag dus kennelijk alleen zonder fors door te pakken. Laten we het andere topic even rusten, en laten we er even van uitgaan dat er een moment komt dat de politie deze honden in beslag gaat nemen. Hoe stel jij je dit voor? Gaat de eigenaar dat gewoon doen, of zou het niet zo kunnen zijn dat deze behoorlijk boos wordt? Mogen de agenten dan wel fors doorpakken?

DePeter

Bovendien heb ik al aangegeven dat ik de beslissing betreffende de agente respecteer, en daarmee is voor mij de kous af. Maar wat planner doet is steeds terug keren, die gaat niet vooruit maar blijft stil staan bij een onderwerp. Wil koste wat kost zijn gelijk halen.

Ik hield je slechts een spiegel voor, zoals Gerard dat dus heeft uitgelegd, maar zelfs als het je is uitgelegd begrijp je het nog niet….

• Planner

Lijkt mij ook helemaal duidelijk. Ik mis alleen in het verhaal nog de wijkagent, die wellicht een bemiddelende rol zou kunnen spelen?

• swat

Bij herhaalde overtreding zal steeds een boete volgen en wellicht wordt die steeds hoger maar in beslag name lijkt mij niet aan de orde zolang de honden geen feitelijk gevaar vormen.

• DePeter

Ik hoef me niks voor te stellen, ik verwacht enkel dat wanneer iemand de regels aan zijn laars lapt de Politie optreed. Niet meer en niet minder.

En tussen iets niet begrijpen of ergens een andere mening over hebben is een heel verschil.

• DePeter

Inbeslagname was ook maar een voorbeeld wat door planner compleet uit zijn verband wordt getrokken. Maar goed, als er dan al boetes worden uitgeschreven is dat in iedergeval een teken naar betrokkene dat hij in de gaten wordt gehouden.

• Planner

DePeter

ik verwacht enkel dat wanneer iemand de regels aan zijn laars lapt de Politie optreed. Niet meer en niet minder

Het gaat mij dus precies om het stukje “Niet meer”. Want bij het optreden van de politie hoort soms ook dat men doorpakt, wat er toe kan leiden dat men geweld moet gebruiken. Daartoe moet men zich wel aan regels houden (de geweldsinstructie).

Nu is dus mijn probleem dat jij een agente die optreed en daarbij stevig doorpakt, zonder dat jij de regels waar zij zich aan dient te houden, kent en zonder dat jij weet of zij zich aan die regels heeft gehouden, al publiek aan de schandpaal nagelt en haar veroordeelt, maar nu wanneer het jouw uitkomt, verwacht van dat de politie, wellicht dus diezelfde agente, dat zij optreden tegen iemand die de regels aan zijn laars lapt, waarbij jouw oplossing (namelijk inbeslagname) veel verder gaat dan de middelen die de politie heeft, en dus wel degelijk meer van de politie vraagt dan dat zij kunnen. Pas na lang aandringen leg jij je schoorvoetend bij de conclusies van het onderzoek neer, toen bleek dat de agente wel degelijk gewoon binnen de voor haar geldende regels heeft gehandeld, en wil vooral niet meer herinnerd worden aan wat jij daarvoor allemaal over de agente hebt uitgestort.

De man die de melding had gedaan van de dronken man in Rotterdam, heeft tegen de krant gezegd “dit was niet de bedoeling van mijn telefoontje”. Nee, maar hij belde wel omdat hij net als jouw vond dat de politie moest optreden. Zoals jij de man met de honden beschrijft zou het zo maar kunnen zijn dat deze, wanneer agenten hem inderdaad aan spreken en hem gaan bekeuren, door het lint gaat. Dan moeten zij dus wel doorpakken, hebben dan ook nog te maken met 2 mogelijk agressieve honden, die nog loslopen ook. Ga er maar aanstaan als politieagent(e). En dan staat er waarschijnlijk ook nog een vriend van de hondeneigenaar die alles met een mobieltje filmpt en alleen de stukjes op internet zet waarbij de politie geweld zonder aanleiding lijkt te gebruiken, en voila, dan staan er weer andere “dePeters” van alles over de politie te roepen.

• DePeter

Jij blijft bezig, en valt in herhalingen. Voor de laatste keer: Ik heb verteld dat ik de beslissing respecteer en daarmee is voor mij de kous af. Meer hoef je van mij niet te verwachten.

Ben ik duidelijk?

• Plukkie

Volg het draadje nu al even,

en eerlijk gezegd als de kous af is wat heeft het dan voor nut om er op door te gaan?

Maar planner heeft wel een punt politie moet er wat aan doen.. maar wat dat weten we niet.

boete dan moeten ze boeven gaan vangen en pakken ze de man zijn beesten af dan staan er weer andere mensen op de achtste poten..

Eerlijk gezegd is het dan maar net hoe de media het oppakt.

Wij willen gewoon iets vinden zonder te weten.

Daarbij nog iets wat me opviel het probleem is dat die beesten loslopen dat is vervelend en ik kan zelfs begrijpen dat mensen bang zijn voor loslopende honden, maar waaruit maak jij op dat deze honden gevaarlijk zijn (ik heb het gevoel dat dit een aanname is)

Het word al meerdere keren in de topic aangegeven dat zoiets aan de baasjes zou liggen (niet helemaal mee eens overigens)

Maar nergens kan ik jouw volgens waaruit blijkt dat deze honden nu zo bedreigend over komen.

Grtz Plukkie