Staat van de rechtsstaat

• BennieMak

Ik weet niet met welk doel je deze opsomming geeft, in ieder geval hoort geweldpleging en ander onrespectvol gedrag richting agenten al helemaal niet aan de orde te zijn!

Zijn we het daar over eens?

• Plukkie

Nee dat valt niet mee mensen zijn van nature niet objectief.

Wij willen een mening hebben.

Daarbij ik denk dat ze (politie) voor “kritiek” best open staan,

Maar kritiek leveren zonder bouwstenen is niet nuttig en ook iets waar mensen weinig mee opschieten.

Daarbij kan je vanuit een subjectieve bron heel moeilijk objectieve kritiek geven.

en dan nog zijn het vaak handelingen van enkele personen, niet de verantwoording van “onze” agenten hier,

die het natuurlijk op het werk en hier het wel over zich heen krijgen.

Je laatste bewering ik weet het zo net niet.

Forum was volgens mij in eerste instantie bedoel voor het voorzien van informatie, en niet om agenten zich zowel negatief of postief in een rol te drukken

Klaasvaak/rijsbergen etc hoeven zich niet te verantwoorden voor collega's van hen.

Dat ze vanuit hun visie wat neerzetten kan soms wel nieuwe inzichten geven.

Grtz Plukkie

• KlaasVaak.

Tuurlijk is het een wisselwerking

Echter, alleen heeft de politie het geweldsmonopolie

De politie moet (wettelijk) voorbereid zijn op het geweld dat verwacht kan worden op straat, en fysiek geweld toe durven passen als het nodig is, anders zou het een lachertje zijn.

Dat de burgers, in hun onrecht en onwetendheid blijven hangen zoals Benniemak en vinden dat de politie het fout deed op de Riederlaan

en daarom menen bij een volgend contact met de politie zelf ook maar geweld tegen de politie te gebruiken

is dom en komt voort uit onwetendheid en drammerigheid

wat zeer waarschijnlijk voortkomt uit iets te vaak je zin gehad hebben in je jonge jaren en niet met teleurstellingen om kunnen gaan.

• KlaasVaak.

Een beter bewijs van je onzin is er niet.

De politie wordt op de openbare weg belet onderzoek te doen en meteen roepen ze stop met geweld.

Volgens mij mag de politie op straat vrij bewegen en heeft NIEMAND op de openbare weg de politie tegen te houden.

• KlaasVaak.

BennieMak Schreef:

——————————————————-

> Ik weet niet met welk doel je deze opsomming

> geeft, in ieder geval hoort geweldpleging en ander

> onrespectvol gedrag richting agenten al helemaal

> niet aan de orde te zijn!

> Zijn we het daar over eens?

ja

• Planner

Gewoon met een bril waardoor je goed kan zien. De OVD wil naar binnen en wordt door de krakers tegengehouden. Maar wie er nu met geweld begint dat is helemaal niet van belang. Wat jij maar niet schijnt te begrijpen, is dat een burger GEEN geweld tegen de politie mag gebruiken, daar waar de politie is bepaalde gevalen WEL geweld tegen burger mag gebruiken. En wanneer zijn geweld gebruiken wordt achteraf getoetst of zij terecht (gepast) geweld hebben gebruikt. Heb jij ook nog het “bewijs” dat het geweld van de agenten als “niet gepast” is beoordeeld, of is dat jouw mening, gebaseerd op wederom een filmpje, waarbij jij allen jouw bril op wilt zetten waarmee jij een zeer vertroebeld beeld ziet waarin iedereen behalve politiepersoneel gefilterd wordt, behalve dan wanneer de wapenstik van een agent op iemand land, want dan zie je die persooon opeens wel

Deze OVD doet gewoon heel kalm zijn werk. wil naar binnen en dan beginnen de krakers met het geweld door hem te hinderen. En ja, als hij dan gehinderd blijft worden dan wordt de wapenstok getrokken. Wat moet zij dan doen, de aftocht blazen omdat een kraker met wat papieren in de hand dat zegt?

• rijsbergen

Blijkbaar een hele sterke want zoals ik het zie op het filmpje wordt de agent belet zijn functie uit te oefenen en wordt hem de doorgang belet

• BennieMak

Dit is echt weer een giller: Deze inspecteur vraagt ‘Mag ik even de deur controleren’ en zonder antwoord af te wachten loopt hij dwars door de nieuwe bewoner van het pand…gevolgd door een groot aantal meppende agenten… Feit of niet?

• BennieMak

:)-D

• KlaasVaak.

Correctie: de chef van dienst/ officier van jusititie zegt dat hij de voordeur wil bekijken.

Hij wil niet naar binnen en dat mag hij niet en dat weet hij.

De krakers nemen het standpunt in bewoner te zijn en volgens die lijn kunnen zij iedereen de toegang te de woning weigeren zonder machtiging tot binnentreden.

De officier van justitie zegt dat hij de voordeur wil bekijken om het strafbare feit “inbraak” of “”vernieling" uit te sluiten.

Dan wordt de officier van Justitie tegengegehouden (verzet tegen een ambtenaar werkzaam in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening) door hem te duwen (geweld) en dat mag niet.

Artikel 180 Strafrecht.

Vervolgens wordt door de menigte de openbare orde verstoord en opruiing gepleegd.

Het filmpje tonen is één.

Wat was de juridische afloop van dit toneelstukje?

Die ken je waarschijnlijk niet.

Wat is dus je onderbouwing van je mening?

Het is hetzelfde als het filmpje van de Riederlaan.

Een aanleiding tot het uiten van je antipatie tegen de politie terwijl je de wet niet kent en niet ziet dat jouw mening niet strookt met de juridische onderbouwing.

En iedereen die het je uit wil leggen heeft ongelijk, is bevooroordeeld, heeft vooringenomen standpunten, is pro-politie.