Spijt van melding

• - Gerard -

Prima dat jij dat onzin vindt, en dat je mij bot vindt (dat wordt mij wel vaker verweten). Kijk, waar het over gaat is dat Marjolein79 schrijft over een vervelende ervaring met een centralist. En nou heb ik geen flauw idee wie jij bent, NickB, en je kunt alles wel goed willen praten, maar het is al gebeurd. Marjolein79 heeft de vervelende ervaring met de centralist al gehad. Dan is het maar de vraag, of hoe jij het optreden van de politie het liefst ziet, of misschien wel, wat jouw ervaringen zijn, dat goed kunnen praten. Jij, Marjolein79, ik, en vele andere hadden misschien liever een ander optreden van de centralist gezien? Dat is dus maar de vraag, want misschien was het optreden van de centralist wel PRECIES volgens de regels. Beschikbaarheid van een hoeveelheid eenheden, allemaal begrijpelijk maar daar heeft Marjolein79 geen inzicht in, net zoals wij dat allemaal niet hebben.

Hoe dan ook, jouw commentaar op mijn schrijven komt bij ij over als praten met twee monden. Vergelijkbaar met (heel iets anders, maar om het uit te leggen) een hfd. comm. die zegt: ‘als ik een wet onzin vind, dan negeer ik die wet’, en een comm. die zegt: ‘je bent uitvoerder, en als jij je als politie niet aan de wet wilt houden, hoor je niet bij de politie te werken’.

M.a.w., misschien, nogmaals, voerde de centralist wel precies de regels uit, en dat allemaal ten spijt van Marjolein79 haar ervaringen met de MK. Dan is jouw schrijven dat jij hoopt dat Marjolein79 volgende keer wel positieve ervaringen met een centralist heeft, ook dikke onzin.

• KlaasVaak.

De melding moet onderzocht worden. Dat zeg je goed.

Dat doe je door doorvragen, door de naam van de melder te noteren (om op terug te vallen als de melding vals bleek te zijn).

En mede daardoor vallen vals-melders vaak door de mand.

Vaak wordt de melding al uitgegeven door een centralist (aan de wagens op straat) terwijl de telefonist de melder nog aan de lijn heeft.

En die melder maar denken dat de politie zeurt en zeurt en niets doet.

Zelfs op de spoedeisende hulp moet je je legitimeren en een formuliertje invullen over of je in een buitenlands ziekenhuis hebt gelegen.

Of je in risicogebieden voor de Mexicaanse griep bent geweest etc.

Trouwens enig idee wat de economische schade is als de treinen in een baanvak stelgezet moeten worden of ‘met een aanwijzing’ moeten rijden vanwege een nepmelding?

Is hedentendage allemaal noodzakelijk omdat er een dusdanige normvervaging is dat dit soort valse meldingen ‘leuk’ gevonden worden.

En dat de politie die met ALLLE mogelijke scenario's rekening moet houden voor amateuristisch gehouden wordt.

En door wie? Door 1 van de 17 miljoen bondschoaches? Door 1 van de vele stuurlui?

• - Gerard -

Let wel, KlaasVaak. Als die 17 miljoen stuurlui niet tevreden zijn over de politie, dan wordt de daarop politie aangepast. Dus, klagen heeft wel degelijk zin. Nogmaals, de politie is er voor te dienen, en iets te vaak maakt de politie wel uit hoe dat dienen er dan uit dient te zien. Zien we nu ook met de nationale politie gebeuren. 25 alleenheersers worden afgemarcheerd, en vervangen door 1 hoofdpipo, direct onder de minister. Het is natuurlijk nog wel steeds zo: u (o, burger) vraagt, wij (overheid) draaien. Want wij, alle burgers van dit land, vormen de overheid.

• KlaasVaak.

Ik zie niet in wat je bekende betoog te maken heeft met het verhaal van Marjolein.

En dat Marjolein uit de (wiskundige) categorie 17 miljoen burgers komt wil niet zeggen dat omdat zij uit de categorie burgers komt deze categorie allemaal ontevreden zijn.

Ik beoogde slechts te zeggen dat wat de melder als niet zinvol ziet wel degelijk zinvol is.

En dat het idee ‘ze zanikken maar wat aan mijn kop dus doen ze niks met mijn melding, wanneer gaan ze wat doen?’ niet een juiste conclusie is.

• DePeter

Allemaal weer zaken die niets met de vraag te maken hebben, geef nu eens gewoon kort en krachtig antwoord zonder de burger hier weer voor onwetend uit te maken.

Het leven bestaat uit VEEL meer dan alleen maar de politieman/vrouw, jullie zijn maar een kleine groep in het geheel.

Alhoewel ik daar soms aan twijfel, heb soms het idee bij sommige dat ze zich boven de burger verheven voelen.

Vraag was: Je wordt zo aardig gedemotiveerd om de volgende keer weer te bellen of wordt er toch niets met dit soort meldingen gedaan.

Antwoord is: Ja

• DePeter

En met Ja bedoel ik dat er wel iets met de melding gedaan wordt, stond er een beetje onduidelijk.

• Sven

Ze stelt geen vraag, ze poneert een stelling. Daarnaast is de rest van het bericht ook weinig specifiek. Als klap op de vuurpijl laat ze zichzelf ook niet meer horen, dus het zal wel even een kwestie van spuien geweest zijn. Ze is het kwijt.

• NickB

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Prima dat jij dat onzin vindt, en dat je mij bot

> vindt (dat wordt mij wel vaker verweten). Kijk,

> waar het over gaat is dat Marjolein79 schrijft

> over een vervelende ervaring met een centralist.

> En nou heb ik geen flauw idee wie jij bent, NickB,

> en je kunt alles wel goed willen praten, maar het

> is al gebeurd. Marjolein79 heeft de vervelende

> ervaring met de centralist al gehad. Dan is het

> maar de vraag, of hoe jij het optreden van de

> politie het liefst ziet, of misschien wel, wat

> jouw ervaringen zijn, dat goed kunnen praten. Jij,

> Marjolein79, ik, en vele andere hadden misschien

> liever een ander optreden van de centralist

> gezien? Dat is dus maar de vraag, want misschien

> was het optreden van de centralist wel PRECIES

> volgens de regels. Beschikbaarheid van een

> hoeveelheid eenheden, allemaal begrijpelijk maar

> daar heeft Marjolein79 geen inzicht in, net zoals

> wij dat allemaal niet hebben.

Ik praat niets goed, ik ben het alleen niet eens met jouw stelling dat de politie ‘een broertje dood heeft aan dingen die nog niet gebeurt zijn’. Daarnaast geef ik aan dat ik andere ervaringen heb, namelijk dat men erg blij was met een melding.

Verder begrijp ik niet welke richting je met onderstaand citaat op wilt.

> Hoe dan ook, jouw commentaar op mijn schrijven

> komt bij ij over als praten met twee monden.

> Vergelijkbaar met (heel iets anders, maar om het

> uit te leggen) een hfd. comm. die zegt: 'als ik

> een wet onzin vind, dan negeer ik die wet', en een

> comm. die zegt: 'je bent uitvoerder, en als jij je

> als politie niet aan de wet wilt houden, hoor je

> niet bij de politie te werken'.

> M.a.w., misschien, nogmaals, voerde de centralist

> wel precies de regels uit, en dat allemaal ten

> spijt van Marjolein79 haar ervaringen met de MK.

> Dan is jouw schrijven dat jij hoopt dat

> Marjolein79 volgende keer wel positieve ervaringen

> met een centralist heeft, ook dikke onzin.

• DePeter

Als ik in mijn werk iedere keer alles moest gaan uitleggen en verdedigen dan kreeg ik niks gedaan, vandaar dat ik altijd probeer een kort antwoord te geven zonder “Maars” en “Waarom”.

Marjolein79 ervaarde het zo maar dat wil niet zeggend at het regel is, ik heb dat gevoel nog nooit gehad als ik de meldkamer belde.

Ben altijd keurig te woord gestaan, en vaak werdt ik nadat de Politie was wezen kijken/controleren terug gebeld.

grtzzz

• Sven

Inderdaad. Ik ben zelf centralist op de meldkamer en ik kan niet anders zeggen dan dat ontzettend aardige mensen zijn. (:P)