Spijt van melding

• - Gerard -

Ja, dat schreef je. Misschien kun je nog 15.000 argumenten verzinnen die allemaal met ‘als’ beginnen.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ja, dat schreef je. Misschien kun je nog 15.000

> argumenten verzinnen die allemaal met ‘als’

> beginnen.

Oh gerust, maar mijn eerdere argument sneed wel degelijk hout. Er zal eerst het één en ander moeten gebeuren voor er op ingezet zal en kan worden. Dat laatste afhankelijk van de prioriteit en afhankelijk van de mankracht. Maar goed je verweet mij in de andere kant van dit draadje dingen die ik niet gezegt heb. Maar ik ben nu wel benieuwd wat je van massa kijkers vind die in levensbedreigende situaties niet handelen maar ook niets willen missen? Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Dat zou ik graag per gebeurtenis beoordelen. Waar ik géén enkel begrip voor heb is in ieder geval de agressie tegen hulpverleners. Bij sommige omstanders die toekijken is een begrijpelijke reactie denkbaar. Sommige mensen weten gewoonweg niet hoe zo moeten ingrijpen, anderen durven niet, en je hebt randdebielen die geen emotie kennen anders dan hun eigen. Het is maar net wat er gebeurt. Ik kan van mezelf van heel veel jaren herinneren dat een portier een dronken persoon met enkele karate trappen tegen de grond werktte. Nu zou ik die portier waarschijnlijk aanhouden, toen begreep ik helemaal niks van de agressie van de portier. Heb er echt minutenlang over moeten nadenken wat ik had meegemaakt.

• Hyperactief A-P

Bedankt voor je antwoordt - Gerard -, ik ben het grotendeels met je eens, je heb zeker een punt als je stelt dat dit per gebeurtenis bekeken moet worden. En (fysieke) agressie tegen wie dan ook is onacceptabel. Overigens zonder fysieke agressie goed te praten, kan ik me in levensbedreigende situaties (dan bedoel ik waar een naaste in levensnood verkeerd) de emotie die daarbij parten kunnen spelen wel voorstellen. Persoonlijk denk ik dat heel veel van die emotie weggenomen kan worden als iemand degeen met goede communicatie van het hoe en waarom gerust stelt. Ik bedoel, hoe vaak worden er niet onbewust opmerkingen gemaakt die juist olie op het vuur zijn? Niet iedereen kan zich in een ander inleven. Ik denk dat 9 van de 10 hoogstandjes na hoog opgelopen emotie ook weer voor rede vatbaar zijn. Agenten die dat vanuit gevoel benaderen zijn vaak in het voordeel van zo'n situatie, en weten het wel te sussen. En wat jou voorbeeld betreft van die portier, het is in mijn ogen nooit goed om iemand die al dan niet dronken is neer te trappen. Als zo'n iemand ongelukkig terecht komt, heeft de portier een probleem. Groetjes v Hyperactief A-P.