Vandaag BMI controles gehouden. Ik bel naar de MK met een ID code en een PIN code. De ID code met PIN Code heb ik gekregen van Klantenservice, waar de MK ook bij hoort, om controles BMC mogelijk te maken.
Weer zo'n troelala. Ik meld me netjes met mijn naam en de naam van het bedrijf waar ik werkzaam ben en vraag of de BMC en de inbraakinstallatie een half uur in de test kan.
Troelala: U bent niet van bedrijf A. (onderhoud) of bedrijf B. (installateur).
Ik: Dat weet ik zelf ook wel. Ik controleer de BMC.
Troelala: Maar als u niet van bedrijf A. of B. bent, kan ik de centrale niet in test zetten.
Ik: Je bedoelt; ik wil dat niet?
Troelala: Nee, ik kan dat niet, ik verbind u wel even door met klantenservice …
Ik: Ja, doe maar ………… verbinding verbroken.
Nog een keer bellen dan. ID code, Pin code ….. en voordat ik wat kan zeggen ….. Een mannenstem 'dag meneer Gerard (nummerherkenning Reja of gewoon ID en PIN code?), u wilt de BMC testen?
Welke code?
Dan kom ik uit bij de KNVB in Zeist.
Ik: Yep.
Hij: Een half uurtje zegt u? Alles staat voor u in test meneer Gerard.
Eigenlijk moet ik gewoon inbellen en zodra een grietje opneemt de telefoonverbinding verbreken. Toch eens in gedachte houden. Ik kan die meiden ook met jou doorverbinden, Reja, want ik heb vandaag 10 controles uitgevoerd, en als je dan bij nummer 8 (de 15e keer dat je die dag met die MK belt) een verhaal krijgt te horen dat jij niet mag testen, omdat je niet van bedrijf A. of B. bent ….. dan ben je de dames snel zat hoor.