Allereerst even dit - Gerard -, ik doe niet aan borstklopperij, ik ben niemand, maar dan ook helemaal niemand verantwoording verschuldigt, alleen mezelf, en met eventuele nietszeggende schouderklopjes heb ik helemaal niets. Waardering krijg ik wel van de mensen die me echt kennen en weten wat ze aan me hebben, dat is meer dan voldoende. Dan het volgende punt, je moet eens leren begrijpend te lezen, en niet alles zo zwart wit te nemen door het al zelf in te vullen. Want dezeopmerking van jou gaat helemaal nergens over:
Quote - Gerard -: Jouw verwijt aan anderen als ze niet optreden: Een dikke vette BAH. 10 keer jammer.
Waar haal jij in Godsnaam vandaan dat ik anderen verwijt dat ze niet optreden? Dat is wat JIJ er van maakt. Ik heb toegelicht hoe mensen kunnen handelen, en dat was zuiver op de opmerking naar mij toe van dat al had ik niet in die trein gezeten dat ze niet wisten wat ze daarmee aanmoesten. Daar heb ik dat op gezegt. Maar je lult uit je nek als je stelt dat ik mensen verwijt dat ze niet zouden handelen. Ik heb nog niet eens dat verwijt gemaakt aan de topicopener, daar staat ook de mogelijkheid van alleen 112 bellen. In Amsterdam heb ik een keer s'nachts terwijl veel publiek toe stond te kijken een straatmuzikant uit handen van een groep dronken Engelsen gered door hem daar uit het zicht te halen. De volgende dag was er voor het Centraal Station bij de stadsbussen en trams 1 man finaal door het lint, daar heb ik niet zelf ingegrepen, omdat mijn eerste gevoel zei, dat het iemand in een drugpsychose was. Dus ik verwijt niemand als ze niet optreden, want elke situatie is anders, en ook elke persoon is anders. Dus (voor)oordeel niet, eerst vragen en dan pas oordelen. Juist door al die stompzinnige aannames zijn er een hoop conflicten die voorkomen kunnen worden met goed communiceren inplaats van zelf invullen. Maar goed, nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij vind van grote groepen omstanders die niets willen missen, maar ook niets doen in voor anderen levensbedreigende situaties? Ik bedoel dan niet iemand te water of zo, want er zijn zat mensen die niet kunnen zwemmen. Groetjes v Hyperactief A-P.