Spijt van melding

• - Gerard -

Hyperactief A-P Schreef:

——————————————————-

Dus je commentaar in deze gaat nergens

Mijn commentaar, Hyperactief, gaat over het feit dat een aantal al heeft uitgelegd -maar blijkbaar vind jij jouw ervaring zo interessant of belangrijker dat jij daarom het antwoord niet (hebt willen) gelezen- dat er niet voor iedereen 24/7 een politieagent beschikbaar is en men (MK) dus een inschatting maakt, door bij de melder door te vragen, of er sprake is van een spoed, een serieuze melding, of een nepmelding. In Amsterdam -richting Schiphol- kun je via de spoorwegpolitie een brigade KMar optrommelen, in Stavoren wordt dat, wellicht via de lokale politie met een berichtje aan Arriva, een jochie op een brommer.

• - Gerard -

Het blijft gewoon mensenwerk en mensen maken fouten. Op zich heb ik daar begrip voor, maar als je uitlegt dat je van hun klantenservice een pasje met ID en PIN hebt gekregen om te kunnen controleren, dan moet er een kwartje vallen bij de dames. Maar dat kwartje valt niet, terwijl ik met de heren nagenoeg NOOIT problemen heb.

Dat feit SEC, dames versus heren, valt mij op.

Verder, nog vetter OFFTOPIC ….. nog 2 dagen en dan heb ik vakantie, ben ik even van de 6 daagse werkweek af (voornamelijk nachtdiensten) en kunnen we het, wat mij betreft, graag eens over een PAC hebben …. Ik bel je binnenkort.

• Hyperactief A-P

maar blijkbaar vind jij jouw ervaring zo interessant of belangrijker Aldus: - Gerard - 28/07/2012 10:22.

Je ken mij totaal niet, dat blijkt, en ik ga me tegen deze stompzinnige opmerking dan ook geheel niet verdedigen. Ik steek mijn energie liever in opbouwende zaken - Gerard -. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Sven Schreef:

——————————————————-

> Ik ken de casus. Wist niet dat hyper als melder

> betrokken was. (tu)

> Lijntje met de Spopo is heel snel. Altijd grote

> kans dat we op tijd zijn met genoeg mankracht bij

> een incident in een trein. Spopo is soms ook op

> Schiphol aan het werk en staan in directe

> verbinding met de meldkamer KMar op Schiphol.

Grappig dat jij deze casus kende Sven, zo zie je maar weer hoe klein de wereld is.;) Het verliep toen uitermate gesmeerd. Ik had heel snel geïnventariseerd of ze bereid was haar reis te onderbreken om aangifte te doen, onder het motto geen aangifte geen zaak, en de inzet in zo'n geval zinloos was geweest om zo'n actie op te zetten. Het mooie was, dat diverse treinpassagiers er ook weer van opstaken. Omdat de standaard reactie was dat anderen dachten dat ze niets konden doen, terwijl ze stuk voor stuk een mobiele telefoon bij zich hadden en dat wel konden. Dus in de coupe was het ook nog een klein lesje hoe te handelen.;) En aangaande de Spopo, als er genoeg op het gebied van de Spopo in Stavoren gebeurd, dan zetten ze daar ook op in.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Sven Schreef:

——————————————————-

> Ja, mijn commentaar is dan ook dubbel:

> a) Marjolein geeft niet zo veel specifiek aan.

> b) mensen reageren op…?

De eerste zin is begrepen Sven, a klopt, en b ja mensen reageren naar mijn mening op niets specifieks, het had handiger en vriendelijker geweest om even door te vragen schat ik zo in. Ik bedoel voor je het weet gaan menssen dingen zelf invullen (menseigen), en gaat zo'n discussie onnodig scheef lopen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Ik ken jou inderdaad niet, maar als jij schrijft dat er helemaal GEEN antwoord wordt gegeven op de vraag/opmerking maar dan zelf met een cowboyverhaal komt dat alleen leuk is in grote steden en niet rekening houdt met situaties die elders in dit land van toepassing zijn: geen spoorwegpolitie en geen KMar ….. dan moet je niet verwachten dat ik vind dat JIJ het dan, of misschien wel beter, wel weet.

Kijk, dat jij gebeld hebt Hyperactief, is een prima actie. Daarvoor 10 keer hulde. Altijd goed als OMSTANDERS in actie komen. Maar in Stavoren had de spoorwegpolitie de KMar niet in kunnen schakelen. En dat antwoord, dat er niet altijd 24/7 politie beschikbaar is, en dat de centralist DAAROM doorvraagt en een Marjolein79 heeft teleurgesteld, is het JUISTE ANTWOORD op de vraag/opmerking van Marjolein79, en was allang gegeven.

Dus, ga je maar bezig houden met opbouwende zaken …. veel plezier er mee.

• - Gerard -

Je kunt het gewoon op de site van de politie lezen. In de grote steden heb je spoorwegpolitie, en voor de rest werkt de spoorwegpolitie samen met de regionale politie.

• - Gerard -

Ik kwam vannacht (als we toch aan borstklopperij doen) een jongeman op een fiets tegen met een verkeersbord onder zijn arm. Uiteraard geen levensbedreigend feit, maar vermoedelijk een strafbaar feit. Dus, ik stap uit mijn surveillanceauto en roep de jongeman toe dat hij moet stoppen. De jongeman stopt en ik vertel hem dat ik de politie ga bellen. Kom je na wat schakelingen bij een ‘centralist’ terecht. Ze vraagt waar ik ben en zegt: Tja …. wij hebben geen voertuig in de buurt beschikbaar. De dichtstbijzijnde zit in …… en u bent in ….. Ik zeg: O, maar dat is maar een kwartiertje rijden, de jongeman en ik wachten wel even. De centralist: Goed, dan bel ik ze even en komen ze naar u toe. En een 15 minuten later kwamen ze inderdaad. Kijk, misschien had iemand anders helemaal niet gebeld - want voor je het weet heb je klap op je smoel - of was de politie inderdaad niet gekomen.

Ik denk, Hyperactief, dat de politie in jouw Amsterdam er binnen 2 minuten geweest zou zijn. Zonder vragen ….

Want, Hyperactief …. nog even uitleggen over dat borstklopperij misschien. In dat focking Amsterdam van jou: een winkelmedewerker betrapt een man op het stelen van 2 pakjes sigaretten. Hem wordt aangezegd dat hij is aangehouden. De man pak zijn mes en steekt de winkelmedewerker met 2 messteken neer en laat hem hevig bloedend achter. Dus, ik heb HELEMAAL NIKS met jouw toelichting (ik citeer: Dus in de coupe was het ook nog een klein lesje hoe te handelen)

In het kort:

Jouw optreden TP m.b.t. melding: TOP, HULDE

Jouw verwijt aan anderen als ze niet optreden: Een dikke vette BAH. 10 keer jammer.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Je kunt het gewoon op de site van de politie

> lezen. In de grote steden heb je spoorwegpolitie,

> en voor de rest werkt de spoorwegpolitie samen met

> de regionale politie.

Dat hoef ik niet te lezen - Gerard -, dat weet ik zelf ook wel en heb ik ook geschreven. Maar als er in Stavoren om maar een dwarsstraat te noemen met regelmaat van de klok stront aan de knikker is op het spoor, dan kan er wel degelijk door de Spopo zelf op ingezet worden. Dat is wat ik schreef. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Allereerst even dit - Gerard -, ik doe niet aan borstklopperij, ik ben niemand, maar dan ook helemaal niemand verantwoording verschuldigt, alleen mezelf, en met eventuele nietszeggende schouderklopjes heb ik helemaal niets. Waardering krijg ik wel van de mensen die me echt kennen en weten wat ze aan me hebben, dat is meer dan voldoende. Dan het volgende punt, je moet eens leren begrijpend te lezen, en niet alles zo zwart wit te nemen door het al zelf in te vullen. Want dezeopmerking van jou gaat helemaal nergens over:

Quote - Gerard -: Jouw verwijt aan anderen als ze niet optreden: Een dikke vette BAH. 10 keer jammer.

Waar haal jij in Godsnaam vandaan dat ik anderen verwijt dat ze niet optreden? Dat is wat JIJ er van maakt. Ik heb toegelicht hoe mensen kunnen handelen, en dat was zuiver op de opmerking naar mij toe van dat al had ik niet in die trein gezeten dat ze niet wisten wat ze daarmee aanmoesten. Daar heb ik dat op gezegt. Maar je lult uit je nek als je stelt dat ik mensen verwijt dat ze niet zouden handelen. Ik heb nog niet eens dat verwijt gemaakt aan de topicopener, daar staat ook de mogelijkheid van alleen 112 bellen. In Amsterdam heb ik een keer s'nachts terwijl veel publiek toe stond te kijken een straatmuzikant uit handen van een groep dronken Engelsen gered door hem daar uit het zicht te halen. De volgende dag was er voor het Centraal Station bij de stadsbussen en trams 1 man finaal door het lint, daar heb ik niet zelf ingegrepen, omdat mijn eerste gevoel zei, dat het iemand in een drugpsychose was. Dus ik verwijt niemand als ze niet optreden, want elke situatie is anders, en ook elke persoon is anders. Dus (voor)oordeel niet, eerst vragen en dan pas oordelen. Juist door al die stompzinnige aannames zijn er een hoop conflicten die voorkomen kunnen worden met goed communiceren inplaats van zelf invullen. Maar goed, nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij vind van grote groepen omstanders die niets willen missen, maar ook niets doen in voor anderen levensbedreigende situaties? Ik bedoel dan niet iemand te water of zo, want er zijn zat mensen die niet kunnen zwemmen. Groetjes v Hyperactief A-P.