Spijt van melding

• - Gerard -

Ik wil best geloven dat de politie blij met meldingen is, vooral als ze zelf om de meldingen verzoeken …. en dat is in vrijwel alle gevallen dat zich het strafbare feit al heeft voorgedaan. Ik hoorde toevallig deze week nog een verhaal van een collega, hij meldde de politie dat een ‘Pool’ met stenen had gegooid naar een paar jongens. Mijn collega sprak de Pool daarop aan en werd uitgescholden in het Pools. Mijn collega zei: prima, dan bel ik de politie wel even. Zo gezegd, zo gedaan. Commentaar van de lokale politie: 'we hebben zo veel last/meldingen van/met/over Polen, meneer …. daar beginnen we niet meer aan. Zo lang de Pool niemand raakt of heeft geraakt met het stenen gooien, komen we niet. Kijk, en dan is het zo, met onze politie, althans, dat is mijn beeld: je meldt iets, dat interesseert de politie niet, maar IS het gebeurd (de Pool raakt wel iemand met stenen gooien) dan zoeken ze zich suf naar getuigen.

En nou staat er iemand op het spoor, Marjolein79 heeft daar moeite mee, en dat is denkbaar. Maar wat nou als er het eerste uur helemaal geen trein komt? Marjolein79 kan het optreden van de MK als teleurstellend ervaren, maar wat nou als de centralist alles precies volgens het protocol deed? Wat mag Marjolein79 dan anders verwachten van de politie als ze volgende keer weer iets te melden heeft, de MK wederom volgens het protocol handelt en Marjolein79 weer teleurgesteld is? Vind jij dat dan weer erg jammer voor Marjolein79?

• - Gerard -

Oké, KlaasVaak, zat ik even ‘op het verkeerde spoor’. Ik begreep iets anders, maar jouw uitleg is mij nu duidelijk.

• - Gerard -

even offtopic/

DE mannen dan, Sven. Nou heb ik nog nooit de MK van de KMar gebeld, maar vrijwel dagelijks een PAC. En als ik een Hans, Erik of hoe de heren maar mogen heten aan de lijn krijg en ik geef een terugmeldcode door, dan duurt het 2 tellen en ze weten precies waar het over gaat. In 9 van de 10 gevallen, bij dames staat de vervelende NUMLOCK aan, is het systeem even aan het updaten, of ‘klink ik zo ver weg’. Vanacht ook weer:

Ik geef een terugmeldcode door:

Ik: Met …. van …., ik heb een terugmeldcode voor je: 1….2….3…4….5.

De dame: 1 …2 ….3….5….4

Ik: Nee, 1…2…3…4…5

De dame: 1…2…3…4…5, welk adres gaat het over?

Ik: geen flauw idee, ik rij er zo naar toe. (ik hoor het tikken van het toetsenbord ……. en het duurt maar en het duurt maar).

Ik: Hoe dan ook, je moet uitkomen bij, en nou verzin ik even wat, bij het hoofdkantoor van de KNVB in Zeist……. en het getik duurt voort.

De dame: ………….. Amsterdam zei je hè?

Ik: Nee, ik zei Zeist.

De dame: Ja, oké, maar je klinkt ook zo ver weg….ik kan je bijna niet verstaan

Ik: Ja, dat kan kloppen, de telefoons van ons zijn waardeloos, JE MOET UITKOMEN IN ZEIST.

De dame: nou nou, niet zo agressief worden … rustig maar.

Ik: Je zei toch dat ik zo ver weg klink, dus dan praat ik wat harder (luider moet dan zijn, maar krijg je daar weer gezeik over).

Heb ik nou een man aan de lijn, Sven….

Ik: terugmeldcode …..

De meneer: Hoofdkantoor KNVB in Zeist!

Ik: Yep, je had een inbraakmelding zone 1?

De meneer: …. klopt…..

/offtopic

• KlaasVaak.

Volgens mij belde je niet met de PAC maar met het PSC :D

*PSC = Politie Service Center a.k.a. Politie Diensten Centrum a.k.a de zaal waar 0900-8844 uitkomt.

• ¥ breed ­­¥

Marjolein79 Schreef:

——————————————————-

> Vandaag fietste ik naar mijn

> werk en reed over het spoor. Tot mijn verbazing

> stond daar

> een jongeman midden op het spoor. Met zijn gezicht

> richting de trein die komen zou. Ik wilde hem

> graag aanspreken, maar durfde niet en ik fietste

> door. Wel belde ik het alarmnummer om te melden

> dat er een jongeman op het spoor stond. Ik werd

> totaal niet serieus genomen door de onaardige

> meneer van de meldkamer. Alle gegevens moest ik

> achter laten. Volgende keer zal ik niet zo gauw

> meer bellen. Gelukkig heb ik niks gehoord over een

> springer maar toch ik heb er een naar gevoel aan

> over gehouden. Je wordt zo aardig gedemotiveerd om

> de volgende keer weer te bellen of wordt er toch

> niets met dit soort meldingen gedaan.

je hebt toch `t juiste gedaan in deze situtatie Marjolein, je hebt goed gehandeld. suicidale mensen zijn de weg kwijt en je weet natuurlijk nooit hoe zo`n iemand kan reageren. (ik was er wel op afgegaan)

en weet je Marjolein:S, soms groet een buurman mij ook niet zo vrolijk, dan denk ik : wie weet wat hij net meegemaakt heeft.

goed gedaan.

• ¥ breed ­­¥

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Oké, KlaasVaak, zat ik even 'op het verkeerde

> spoor'. Ik begreep iets anders, maar jouw uitleg

> is mij nu duidelijk.

klaas vaak had bij de politie moeten gaan:D:D

• Sven

:D Wat een gedoe.

Overigens herken ik dit niet bij “onze” dames. :)

• Sven

Bij 0900-8844 heb ik altijd problemen met de computer. Wilde laatst wat troep op de A7 bij Hoorn aanmelden. Spreek tot 2 keer toe duidelijk in dat ik Hoorn moest hebben. Zegt de computer: “Bedoelde u Ommen?” 8-)

Was wel de manier om bij de juiste aan te belanden, want werd doorgezet met het KLPD. :D

• - Gerard -

Ommen? Ach, vast weer zo'n deeltijdgrietje die overdag bij Vechtdal promotie werkt. Trap er niet in, voordat je het weet hebben ze je een van de ruim 50 campings aangesmeerd, langs de Overijsselse Vecht. Ommen, 17.000 inwoners waarvan 11.000 in de stad Ommen zelf. Lekker eten bij Jipp of Tante Pos, of even een drankje nemen op het terras bij Flater. Ommen, 13 kapsalons, duh, hagelnieuwe Appie Heijn, met selfscan, mind you, En waar binnenkort het nieuwe onderkomen van de politie team Dalfsen-Ommen wordt opgeleverd. Brandweer zit er al een paar dagen in. Wijkagent, Jan Voortman. Ommen, zegt me vaag wel iets maar wie woont er nou in Ommen? ;)

Het is toch gewoon een computter, dat 0900-8844 in de nacht? Ik kom ook altijd uit, 's nachts, bij het klpd.

• KlaasVaak.

Bel je zeker altijd mobiel?

Volgens mij kom je mobiel altijd bij de KLPD uit.