Ik wil best geloven dat de politie blij met meldingen is, vooral als ze zelf om de meldingen verzoeken …. en dat is in vrijwel alle gevallen dat zich het strafbare feit al heeft voorgedaan. Ik hoorde toevallig deze week nog een verhaal van een collega, hij meldde de politie dat een ‘Pool’ met stenen had gegooid naar een paar jongens. Mijn collega sprak de Pool daarop aan en werd uitgescholden in het Pools. Mijn collega zei: prima, dan bel ik de politie wel even. Zo gezegd, zo gedaan. Commentaar van de lokale politie: 'we hebben zo veel last/meldingen van/met/over Polen, meneer …. daar beginnen we niet meer aan. Zo lang de Pool niemand raakt of heeft geraakt met het stenen gooien, komen we niet. Kijk, en dan is het zo, met onze politie, althans, dat is mijn beeld: je meldt iets, dat interesseert de politie niet, maar IS het gebeurd (de Pool raakt wel iemand met stenen gooien) dan zoeken ze zich suf naar getuigen.
En nou staat er iemand op het spoor, Marjolein79 heeft daar moeite mee, en dat is denkbaar. Maar wat nou als er het eerste uur helemaal geen trein komt? Marjolein79 kan het optreden van de MK als teleurstellend ervaren, maar wat nou als de centralist alles precies volgens het protocol deed? Wat mag Marjolein79 dan anders verwachten van de politie als ze volgende keer weer iets te melden heeft, de MK wederom volgens het protocol handelt en Marjolein79 weer teleurgesteld is? Vind jij dat dan weer erg jammer voor Marjolein79?