GerardMan, klets niet zoveel over bijzaken
Maar dat is nu juist waar het in rechtszaken wel over gaat.
GerardDeze knakker heeft een politieagent invalide gemaakt.
Tja, als je het zo simpel bekijkt, dan is levenslang op z'n plaats. Zo is er nog een actuele zaak, “Honkballer steekt broer dood”. Als je dat zo bekijkt, verwacht je een langdurige gevangenisstraf. Maar nee, gezien de omstandigheden (bijzaken) volgt vrijspraak. Nu moet ik zeggen dat uit alles wat ik in de media heb gehoord ik in die zaak helemaal niet snap hoe wat nu precies zit.
Wat ik er van begrijp is dat die joingen kennelijk in een langdurige psychose zat (al dan niet versterkt door het gebruik van drugs, maar daar lopen de verhalen alle kanten over op), die erfelijk bepaald was, maar dat de kans op herhaling, zonder dar er een (langdurige) behandeling heeft plaatsgevonden zeer klein is. Nu ga ik hier ook even heel kort door de bocht, ik ben geen expert op dat gebied, maar dat is zo'n beetje de strekking van het verhaal, en dan ontstaan er bij mij wel een heleboel vraagtekens. Pschose, erfelijk, geen behandeling, kleine kans op herhaling…..
Gelukkig staat de familie in dit geval er helemaal achter, en is dat misschien wel de beste “behandeling” waar die jongen behoefte aan heeft!