Hoger beroep in zaak Rob Oostrom

• Hyperactief A-P

Ik heb je wat geprobeerd uit te leggen - Gerard - hoe het systeem werkt, maar dat is aan jou dus niet besteed. Justitie kan kiezen wat ze wil, als deze persoon het spelletje meespeelt en aan de daarvoor opgestelde regels voldoet, dan staat hij weer buiten, en is dit absoluut geen levenslang… Het voorbeeld Robert M. wat ik aanhaalde is ook vrijwel iedereen het over eens dat die niet meer naar buiten mag, de toekomst zal het leren. Maar dat was men destijds ook over de moordenaar van Gerrit Jan Heijn eens, maar die ging ook gewoon tegen alle comotie in naar buiten toen die uitbehandeld was… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Planner

Gerard

De kans op herhaling is erg groot, aldus het OM.

Citeer dan wel volledig:

"…schatten de kans op herhaling zonder adequate behandeling in als hoog"

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Een kans op vrijlating….

>

> Die kans heeft hij dus alleen als een rechter, en

> voor mijn part ook nog de koningin, anders

> beslist. Kijk, als je nou zegt: TBS is maximaal

> zoveel jaar, dan heb je een punt, nu niet. TBS is

> levenslang totdat anders wordt besloten.

Als je het over gratie heb - Gerard -, dan zit je er wederom naast. Dat verzoek wordt niet zoals vroeger ingediend bij de Koningin, maar bij het Ministerie van Veiligheid en Justitie. En nogmaals TBS is gericht op terugkeer in de maatschappij, veruit de meesten komen vrij. Het is iets van de laatste jaren dat het aantal verkapte levenslang “patiënten” in de TBS explosief is gestegen. Daar zoekt men een oplossing voor, daar de TBS maatregel (is geen straf) daar niet voor bedoeld is. Ik ben trouwens van mening dat de psychiatriehelemaal uit het strafrecht moet verdwijnen. Je ontneemt iemand van zijn eigen verantwoordelijkheid, omdat je met TBS feitelijk zegt dat die er niets aan kan doen. Voldoet de wet niet, dan passen ze die maar aan zodat het wel mogelijk wordt. En de zes jaar die KlaasVaak aanhaald, wordt nog wel gebruikt als “onafhankelijk” toetsingsmoment. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Scherp Planner, scherp, en wat vandaag als onbehandelbaar wordt gezien kan dat jaar erop zomaar anders zijn, en omgedraaid. En zoals ik al eerder schreef wordt er momenteel vaker bij volledig onbehandelbaar zelfs O.O. Onmiddelijke Opheffing uitgesproken. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Planner

Gerard

Man, klets niet zoveel over bijzaken

Maar dat is nu juist waar het in rechtszaken wel over gaat.

Gerard

Deze knakker heeft een politieagent invalide gemaakt.

Tja, als je het zo simpel bekijkt, dan is levenslang op z'n plaats. Zo is er nog een actuele zaak, “Honkballer steekt broer dood”. Als je dat zo bekijkt, verwacht je een langdurige gevangenisstraf. Maar nee, gezien de omstandigheden (bijzaken) volgt vrijspraak. Nu moet ik zeggen dat uit alles wat ik in de media heb gehoord ik in die zaak helemaal niet snap hoe wat nu precies zit.

Wat ik er van begrijp is dat die joingen kennelijk in een langdurige psychose zat (al dan niet versterkt door het gebruik van drugs, maar daar lopen de verhalen alle kanten over op), die erfelijk bepaald was, maar dat de kans op herhaling, zonder dar er een (langdurige) behandeling heeft plaatsgevonden zeer klein is. Nu ga ik hier ook even heel kort door de bocht, ik ben geen expert op dat gebied, maar dat is zo'n beetje de strekking van het verhaal, en dan ontstaan er bij mij wel een heleboel vraagtekens. Pschose, erfelijk, geen behandeling, kleine kans op herhaling….. :S

Gelukkig staat de familie in dit geval er helemaal achter, en is dat misschien wel de beste “behandeling” waar die jongen behoefte aan heeft!

• - Gerard -

En ik probeer jou iets uit te leggen. TBS is levenslang totdat anders wordt besloten. Kan ik er wel een heel verhaal omheen verzinnen. Jij draait de zaak om, en richt je op het eerder ‘vrijkomen’. Maar het is nog altijd niet zo dat iemand 2 jaar TBS krijgt, een rechter dat gaat toetsen en er 10 jaar aan vastplakt. Er kan alleen tijd af.

• Hyperactief A-P

Maar het is nog altijd niet zo dat iemand 2 jaar TBS krijgt, een rechter dat gaat toetsen en er 10 jaar aan vastplakt. Er kan alleen tijd af. Aldus: - Gerard - 17/08/2012 10:55.

Dit is een regelrechte leugen - Gerard -, een rechter kan de TBS voor één of voor maximaal twee jaar verlengen, niet voor meer en dus beslist niet voor 10 jaar tegelijk. Er wordt maximaal om de twee jaar opnieuw getoetst. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Maar dat is nu juist waar het in rechtszaken wel over gaat. Aldus: Planner 17/08/2012 10:46.

Mooi verwoord Planner, zo is het precies.

Tja, als je het zo simpel bekijkt, dan is levenslang op z'n plaats. Aldus: Planner 17/08/2012 10:46.

En volledig mee eens. De zaak die je aanhaald aangaande erfelijkheid e.d. gaat te ver om hier dieper op in te gaan. Maar veel zaken die tot voor kort misbruikt werden voor psychiatrische etiketjes storten momenteel als een kaartenhuis in elkaar. De chemische onevenwichtigheid waar men jaren op geparasiteerd heeft, hebben we vanuit de antipsychiatrie ook ontmanteld. En de publicatie van de ex topman uit de grootste farmaceut ter wereld die in 2010 uit de school klapte was daarbijeen geschenk uit de hemel. Als je geïnteresseerd bent in het boek, de titel is: "Bijwerkingen waarvan sommige dodelijk kunnen zijn, Een waar verhaal over corruptie - omkoping - overheid - fraude - belangenverstrengeling en vele andere schokkende onthullingen. Het ware gezicht van de farmaceutische industrie, Bekentenissen van een ex-topman farmaceutische industrie. Dr. John Virapen. Ook geweld als bijwerkingen hebben we met publiceren bespreekbaar gemaakt. Want een psychose door drugs veroorzaak jezelf, maar als je psychiatrische medicatie gedwongen krijgt, en je vermoord iemand in een psychose van de (bij) werking, heb je dan geen ander verhaal kwa schuld? Groetjes v Hyeractief A-P.

• - Gerard -

Laat maar….. zucht.

• - Gerard -

Volgens mij heb je toch wat moeite met begrijpend lezen Hyperactief. Ik vind het wel goed zo…..