- Gerard - Schreef:
——————————————————-
> Laat maar….. zucht.
Prima, desondanks een goed weekend - Gerard -. Groetjes v Hyperactief A-P.
'Aan het werk' is een nette oplossing om hem in dienst te houden zodat hij inkomen heeft.
Het leger heeft een regeling voor personeel dat door een dienst'ongeval' niet meer kan werken, de politie niet.
'Aan het werk' is met een rietje in zijn mond administratief werk doen.
Zijn eigen jas uitdoen kan hij niet zonder hulp te vragen.
Een kop koffie uit de automaat halen kan hij niet.
Etc.
Ik geloof niet dat er verbetering te verwachten was.
Een ander voorbeeld:
Hij zou via een overheidsregeling in aanmerking komen voor een aangepaste auto zodat hij vervoerd kon worden.
De kleine lettertjes vermeldden echter dat deze wel all-risk verzekerd moest worden door de houder.
(logisch, want de ombouwaanpassingen zijn duur en moeten bij evt. diefstal vergoed/gedekt zijn)
Voor die all-risk verzekering hadden zij het geld niet (meer) voor vanwege alle andere kosten (aanpassing eigen woning, geen inkomsten van zijn vrouw ivm permanente verzorging).
Dus: geen auto. Daar is destijds door collega's via fondsenwerving geld voor geworven.
Denk dus niet dat hij weer een relaxt leventje heeft met een baan.
Het was meer een creatieve oplossing die we ‘werk’ noemen, om hem op de loonlijst te houden.
Hij komt, zo begreep ik, af en toe eens kijken. Maar voelt zich al gauw bezwaard omdat hij voor alles hulp moet vragen aan mensen om hem heen.
Dat maakt dat hij zich geremd voelt om ‘te gaan werken’ omdat hij het gevoel heeft door zijn hulpvragen voor basale dingen collega's tot last te zijn.
BTW: dit was de situatie enkele maanden geleden…toen dit topic ook al aan de orde was hier.
Aangezien zijn handicap geen uitzicht bood op herstel of verbetering denk ik niet dat het op dit moment veel anders is.
Volgens de twitterberichten die een journaliste van de Telegraaf vanuit de rechtzaal verstuurde verklaarde
Jason Halman dat hij voor € 50,- per dag blowde en als zijn broer Gregory niet in NL was het huis niet te verlaten.
Jason, “Kon nooit wachten tot hij terug was. We waren altijd samen. Ging nooit naar buiten zonder hem.” #Halman
Psychologe denkt dat er bij Jason ook sprake was van genetische kwetsbaarheid in combinatie met stress. #Halman
De hele dag thuis zitten en stress hebben. Man wat een leven…
Rechter wil weten hoeveel Gregory en Jason blowden. Jason; “Voor 50 euro per dag, samen. Ieder 5, of zo.” #Halman
De hele dag thuis zitten en stress hebben. Man wat een leven…
En helaas zijn wij in onze “maakbare” maatschappij niet in staat om dit soort patienten, voordat zij onherstelbare schade aanrichten voor zichzelf en/of anderen in bescherming te nemen. Het zou me niets verbazen als de omgeving, bijvoorbeeld zijn familie die hem nu ook liefdevol opvangt, al heel lang bij allerlei instanties tevergeefs hebben aangeklopt voor hulp.
Ik ken ook een geval van iemand waarvan een ieder kan zien dat hij hulp heeft met zijn verslaving, maar zolang hij het zelf niet aangeeft kan hij niet gedwongen worden om behandeld te worden, om vervolgens keer op keer in de gevangenis te belanden voor allerlei kleinere zaken, totdat het een keer echt fout gaat.
Zie mijn koptekst Planner, niet zelden hebben daders van gruwelijke misdrijven onder het motto van “hulp” aan de pillen gezeten. Pillen waarvan psychoses bijwerkingen kunnen zijn, wat dan door het Pieter Baancentrum niet beschreven wordt. Ik ken ook diverse situaties uit de praktijk waar druggebruik door hulpverleningsinstanties goed gepraat wordt. Ik weet dat op een openbaar forum agenten wel uitkijken wat ze neerzetten. Maar jij loopt schijnbaar nog steeds weg met de hulp, en gelooft in de maakbare samenleving. Maar om even je geheugen op te frissen, voor ADHD neemt medicatie met gevaarlijke bijwerkingen nog steeds toe. Eén van die bijwerkingen is … psychose… En neem maar van mij aan dat dit nooit door instanties die doordrenkt zijn van de belangen, gerapporteerd wordt. Net zoals de politie vaak bij rechterlijke dwalingen even de pen kwijt was, als het om ontlastend materiaal ging… Tja, wat gezaaid wordt, zal uiteindelijk geoogst worden. Maar ik ben ervan overtuigd dat uiteindelijk de waarheid zal winnen, de leugen gaat altijd eerst twee keer de wereld rond. Groetjes v Hyperactief A-P.
> > Ik: De hele dag thuis zitten en stress hebben. Man wat een leven…
>Planner: En helaas zijn wij in onze “maakbare” maatschappij niet in staat om dit soort patienten, voordat zij onherstelbare schade aanrichten voor zichzelf en/of anderen in bescherming te nemen.
> Het zou me niets verbazen als de omgeving, bijvoorbeeld zijn familie die hem nu ook liefdevol opvangt, al heel lang bij allerlei instanties tevergeefs hebben aangeklopt voor hulp.
Dat deden ze, één dag voor de moord.
Maar deden ze ook iets om het excessieve blowen te voorkomen?
Deze jongen moet toch al langer afwijkend gedrag vertoont hebben?
Ik denk aan afsluiten van contacten, afzonderen in huis, blowen, misschien drinken, etc.
Voor veel dingen heb je geen dokter nodig. Neem hem mee boodschappen doen bijvoorbeeld, laat hem (meer) sporten.
Al los je daar de ziekte niet mee op, dat snap ik ook. Maar deze explosie komt niet spontaan uit de lucht vallen.
> Ik ken ook een geval van iemand waarvan een ieder kan zien dat hij hulp heeft met zijn verslaving, maar zolang hij het zelf niet aangeeft kan hij niet gedwongen worden om behandeld te worden, om
> vervolgens keer op keer in de gevangenis te belanden voor allerlei kleinere zaken, totdat het een keer echt fout gaat.
En als we dat wel doen staat de andere helft van anders denkend Nederland te krijsen dat het hier een politiestaat wordt.
Want wie gaat die persoon die tegen zijn wil naar een verslavingskliniek moet, aanhouden en overbrengen?
Juist.
Ik heb de achterliggende informatie niet. Ik wens en gun hem het beste wat mogelijk is. Als hij af en toe achter de geraniums weg kan en wat blauw-gevoel op mag/kan snuiven en hij daar gelukkig mee is, dan vind ik dat mooi als dat kan. Is het anders, dan is het anders. Ik begrijp dat de situatie niet zal veranderen, zeker niet waar het de bijzonder onmogelijke regels betreft.
Dat deden ze, één dag voor de moord
Kennelijk weet jij ook hier weer meer van deze zaak. Hoe kan het dat jij van zo'n beetje elke zaak die hier aan bod komt “inside” informatie hebt, en dat ook gewoon naar buiten kan/mag brengen?
Overigens heb jij het over moord, maar ik heb begrepen dat het niet om moord zou gaan….
Voor veel dingen heb je geen dokter nodig. Neem hem mee boodschappen doen bijvoorbeeld, laat hem (meer) sporten.
Hij was/is een honkballer….
Deze jongen moet toch al langer afwijkend gedrag vertoont hebben?
Daar ging nu juist jouw eerdere opmerking over….
Dat deden ze, één dag voor de moord.
Een dag, een week, een maand, maakt dat wat uit? Want….
En als we dat wel doen staat de andere helft van anders denkend Nederland te krijsen dat het hier een politiestaat wordt.
Precies. Er wordt dus pas ingegrepen door de autoriteiten wanneer er iets vreselijks gebeurt is, ondanks dat er een dag, een week, een maand al signalen waren dat het mis zou kunnen gaan.
Want wie gaat die persoon die tegen zijn wil naar een verslavingskliniek moet, aanhouden en overbrengen?
Juist.
Het is ook zeker geen verwijt aan de politie. Het is een verwijt naar ons allemaal dat wij als samenleving niet in staat zijn om dit soort zaken te voorkomen. Wijzen naar de familie wat die wel of niet gedaan of achterwege gelaten hebben is veel te makkelijk, bij dit soort zaken heb je professionele hulp nodig!
Juist. Aldus: KlaasVaak. 17/08/2012 16:08.
Ja gek he KlaasVaak, daarom negeer je ook de mensen die hier een duidelijke andere mening uit heel veel ervaringen over hebben. Jij werkt zelf aan een systeem mee, waar je nu al mensen onder dwang via de voordeur uiteindelijk via de achterdeur op je bordje terug krijgt. Jij werkt mee aan een systeem waar hulpverleningsinstanties als de jeugdzorg jullie hulp inroepen om gedrogeerde kinderen uit huis te plaatsen. Verslavingsklinieken waar ze van het ene illegale middel op het andere legale middel gezet worden. Verwisselen van zitplaats op de Titanic. Leuker en eerlijker kan ik het niet maken… Moet je eens kijken hoeveel mensen al gedwongen onder de één of andere troep zitten, totdat… De ene helft van de bevolking is de andere helft aan het vergiftigen. En als het aan mensen zoals jou ligt, gaat de ene helft de andere straks opsluiten, of begrijp ik dat verkeerd? Nee jongen, we zitten op een doodlopende weg, en als er niet snel een ommekeer komt, dan gaan we helaas keer op keer naar de volgende slachtoffers… Groetjes v Hyperactief A-P.
bij dit soort zaken heb je professionele hulp nodig! Aldus: Planner 18/08/2012 00:12.
Weet je wel hoeveel professionele hulp er gegeven wordt Planner? Weet je eigenlijk wel hoeveel zorgkosten daar al heen gaan? Ik kan je verzekeren dat elk commercieel bedrijf waar zoveel geld in omgaat met dit resultaat allang failliet geweest was. Geef mij eens antwoord op de volgende vraag: Als psychoses zo gevaarlijk zijn, waarom worden er dan steeds meer kinderen aan de middelen gezet waar ze uiteindelijk psychotisch van kunnen worden? Dat krijg je met politici op topposities binnen de farmaceutische industrie of GGZ. En een hulpverlening waar heel veel psychiaters uit de ruif van de farmaceutische industrie betaald worden. Of zijn jullie het Vioxx schandaal alweer vergeten? Of de enorme schadeclaims voor psychiatrische middelen? Groetjes v Hyperactief A-P.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?