Zaak Marianne Vaatstra opgelost?

• KlaasVaak.

Moeten ze jouw voor alles bellen wat zij weten?

• KlaasVaak.

Omdat 1 hit voldoende is voor de aanhouding.

Dan kunnen ze hem alvast verhoren.

En de tweede check is niet gewoon.

Maar mag altijd natuurlijk.

• - Gerard -

Nee, ik zeg alleen: we kunnen nu alleen gissen waarom hij heeft meegedaan aan het onderzoek. Ik heb destijds de uitzending van Peter R. gezien. Allemaal ja, hoe zeg je dat? Allemaal aanwijzingen in welke richting je moet zoeken. Kaartje van europa, met verschillende type mensen. Niet echt overtuigend, snoeihard bewijs. En, als ik me het goed herinner, was zelfs het OM niet echt hoopvol dat het onderzoek iets 100% concreets zou opleveren. Ook werd er getwijfeld aan de reikwijdte; slechts 5 kilometer. Ik denk, maar weten doe ik niks, dat de verdachte de gok heeft genomen om niet extra op te vallen en maar hopen dat hij er niet tussenuit werd gehaald. Maar wat jij schreef kan ook allemaal het geval zijn. Misschien komen we het ooit te weten.

• Arie

Over ‘professionals die hun werk niet naar behoren uitvoeren’ heeft Peter R. de Vries toch een iets andere mening dan ene BennieMak:

“De laatste twee jaar werkte De Vries nauw samen met de rechercheurs. ‘Het komt door het vakmanschap van de rechercheurs dat deze zaak is opgelost en ook door het OM dat hen in de gelegenheid heeft gesteld om het te doen.’”

Zie: http://www.ad.nl/ad/nl/11826/Moordzaak-Marianne-Vaatstra/article/detail/3350502/2012/11/19/Peter-R-de-Vries-Het-is-een-boer-geen-raketgeleerde.dhtml

• ¥ Lotje ­­¥

Hij is getrouwd hoorde ik en 2 kinderen . tjonge zeg die vrouw en kinderen gaan ook door een hel .

• KlaasVaak.

Antwoord op vraag 1: volgens mij niet, want niet verplicht mee te doen aan zijn eigen veroordeling, maar het is niet mijn dagelijkse werk

Wel is een veroordeelde van een strafbaar feit waar een straf van 4 jaar of meer op staat (let wel: dat is iets anders dan ‘veroordeeld’) verplicht DNA af te staan.

Doe je dat niet…kom je niet opdagen op een uitnodiging daartoe kom je gesignaleerd te staan.

Wordt je buiten kantoortijden aangehouden betekent dat meestal een nachtje slapen tot de volgende ochtend de (gecertificeerde) medewerkers van die afdeling er weer zijn.

Het kan zijn dat alle tig duizend DNA monsters niet door het NFI zijn onderzocht? Misschien door een commercieel (en daarom niet minder goed) laboratorium, weet ik niet?

In dat geval doet het NFI het nog een keertje over.

Of misschien gewoon een dubbelcheck. Niks mis mee. Standaard ben je al ‘de Sjaak’ als je DNA 1 hit oplevert.

• Pa-Caroni

allemaal leuk en aardig, maar ook politieman jan verkaik had vrede met het besluit dat er geen dna onderzoek zou plaatsvinden http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/11_november/19/binnenland/Oud-politieman_waarom_niet_eerder_onderzoek.xml en ja, acheraf kunnen we allemaal heel interessant gaan doen, hoe het dan wel technisch moet plaatsvinden, maar als het aan jan had gelegen, had er nooit meer iets plaatsgevonden, en was de dader daarmee weggekomen.

• K.Hakvoort

Lariekoek. Peter R. de Vries is gewoon een spreekbuis geweest van (bepaalde delen in) het politieapparaat. Verder is hij in het algemeen een handige media-ondernemer die door de poliltie ter beschikking gesteld, of door corrupte politiemensen gelekt, van het internet gejat en door het publiek doorgegeven materiaal in een smeuig programma voor niet al te snuggere mensen (SBS6) vaak als eigen denk- en onderzoekswerk presenteert. Een meester in het pronken met andermans veren en het weglaten van bronvermeldingen. Het heeft hem geen windeieren gelegd, ook mede dankzij zijn vele mediavriendjes die hem ontelbare malen in hun programma's laten aanschuiven.

Een politie-parasiet dus die weinig of helemaal niets toevoegt.Ja, media-iconen maken van sommige slachtoffers zoals Vaatstra zodat de politie in de ene zaak 75 manjaren stopt en het in de andere bij een fractie daarvan laat. Van al de tijd en moeite die men in het Vaastra-onderzoek heeft gestoken, hadden mogelijk drie minder bekende zaken opgelost kunnen worden.

• - Gerard -

Ja, maar ondertussen trekt hij volle zalen en jij niet. Een beetje overdreven: alles wat boven het maaiveld uitkomt. Kijk, het maakt geen zak uit hoe Peter R. te werk gaat, als het maar resultaat oplevert. Ik kan me niet herinneren ooit in het verleden tot vandaag de dag dat ene Hakvoort ook maar iets heeft bijgedragen aan welke zaak dan ook.

• BennieMak

Uhm..volgens mij heb ik een indruk, heb ik geen mening geuit en ben ik niet enige: http://politie.startpagina.nl/prikbord/16103467/16105197/re-zaak-marianne-vaatstra-opgelost#msg-16105197