Waar laat ik blijken dat jij niet spoort? Aldus: KlaasVaak. 24/11/2012 17:31.
Eerste alinea laatste zin in deze post: KlaasVaak. 24/11/2012 08:08, als ik jou mening niet deel.
En een paar regels later zeg je dat middelen mensen uit hun plaat kunnen laten gaan
Hoe rijm jij die twee stellingen met elkaar? Aldus: KlaasVaak. 24/11/2012 17:31.
Heel simpel, ik heb geschreven dat ik de symptomen niet ontken.
En dat noem jij feiten?
Ik, als mens, hou alle mogelijkheden open. Jij gaat er vanuit dat omdat iets vaak zo is (volgens jou) het nu ook wel zo zal zijn.
En zoals in veel van jouw betogen wordt het een betoog tegen middelen gebruik en voorschrijving. Aldus: KlaasVaak. 24/11/2012 17:31.
Voor jou misschien niet, voor mij wel, logisch bij de politie komen ze niet met dat onderwerp, en als het al zo is, dan wil niemand het in de media bevestigen, zo ook de man met de moord op zijn schoonmoeder die later met zijn twee kinderen voor de trein sprong. Ja en dat bestaat het dus zogezegt in Nederland niet. Inmiddels is ook een ex-topman van één van de grootste farmaceuten ter wereld uit de school geklapt over de dodelijke bijwerkingen en het wetenschappelijke bedrog. Dus wat het laatste betreft heb ik alle reden om bij mijn punt te blijven, en niet mijn kop in het zand te steken voor deze naar mijn mening schofterige wantoestanden.
Waar wordt er (door wie dan ook) aanleiding gegeven dat in de zaak Vaatstra geneesmiddelen of alcohol een aanleiding zijn.
Dit is echt belachelijk. Je weet de oorzaak niet, zegt tegelijk dat een psychische aandoening geen issue is, en komt met middelen of alcohol als oorzaak? Aldus: KlaasVaak. 24/11/2012 17:31.
Kijk zo gaat het ook vaak fout in onderzoeken, je zit vol vooroordelen en aannames, ik heb het in het algemeen benoemd, en niet in deze zaak, dat maak jij ervan.
Onzin. ontoerekeningsvatbaar is de meest overtreffende trap van ongecontroleerd handelen.
Reageren uit woede is grotendeels ongecontroleerd handelen.
Maar dat is een breed spectrum van wit naar zwart waar jij alle grijstinten uit weggeknipt hebt. Aldus: KlaasVaak. 24/11/2012 17:31.
Daarmee is het nog steeds geen stoornis, en is er in 2006 in de Tijdelijke TBS Commissie niet voor niets aangevoerd om de vijf criteria's (in jou woorden de grijstinten) terug te brengen naar twee. Oftewel je bent toerekeningsvatbaar, of niet. Van een (echte) geestelijk gehandicapte kan je ontoerekeningsvatbaarheid aanvoeren, maar niet zo breed als men het opgerekt heeft. Toen voor jaren terug de teller op het aantal TBS gestelden nog op de helft stond, waren er ook al in Nederland geluiden uit de branche zelf, dat er zo en zo 300 man zat, die daar niet hoorde te zitten. Zo ziek is dat verotte systeem geworden, en het ergste is dat mensen zoals jij daar blindelings of verblind in mee gaan. Je verwijt mij, wat jezelf doet.
Dat is in mijn ogen een hele andere discussie. Heeft niets met een casus als deze te maken. Aldus: KlaasVaak. 24/11/2012 17:31.
Alles wat jou niet uitkomt is in jou ogen niet van toepassing, sellectief shoppen heet dat. Het ging over verantwoordelijkheid, nog voor het onderzoek is afgerond slijpen de psychiaters alweer hun messen. In sommige kranten wordt er volop gespeculeerd over zijn mogelijke “stoornis” en het ontstaan ervan. En daar kots ik van. Straks had je het nog over wapenvergunningen, toen ik je de spiegel voorhield dat ook bij de politie die symptomen kunnen ontstaan etc.bleef het opeens stil. Die scheidslijntjes van verward/ gestoord etc. zijn flinterdun KlaasVaak, maar bijna niemand wil of durft dat onder ogen te zien, want dan stort hun voorbeeldige theoretische wereldje in elkaar. Groetjes v Hyperactief A-P.