Hulpverleners hinderen en er mee wegkomen...

• ¥ Lotje ­­¥

Zijn gewoon ratten die uit hun schuilplaats lijkt te komen . Maar ho wee als ze zelf eens geholpen moeten worden ( met een Ambulance ……………..

Tja……. je zou zo denken . (lees denken) want eigenlijk mag je het niet hard op zeggen . Ga er dan niet naar toe als ambulance B)

• Pa-Caroni

ja precies, een broeder wordt vol in het gezicht gestompt, om helemaal niets. ik moet dan toch ook weer denken aan de grensrechter die liggend op de grond zo op zijn hoofd werd getrapt door dit soort tuig, met de dood als gevolg, je kunt het niet eens met ratten vergelijken, de oorzaak is en blijft hun achterlijke cultuur.

• Hyperactief A-P

Als deze gasten neergeknalt waren, dan was dat het risico dat ze zelf genomen hebben, stelletje idioten… Maar dan ook niet oplappen, maar dat mag natuurlijk weer niet. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Pa-Caroni

inderdaad, job spreekt er al in 2008 schande van. ze hebben er nog steeds niets van geleerd http://www.gezond24.nl/video/bekijk/ambulancebroeder-ron-aangevallen.htm

• Hyperactief A-P

Werkelijk bizar, en onverteerbaar, en ik ben absoluut VOOR keiharde aanpak van dit niet te tolereren gedrag. Alleen het grote probleem is, werd ook in de uitzending al gezegt, dat veel goed willende in dit geval Marokkanen er net zo over denken. Alleen het kloterige is, dat veel goedwillende met de nek worden aangekeken op het gedrag van deze gassies, waardoor er weer meer mensen verbitterd uitvallen. Ook daar is terecht genoemd, dat iemand die niets meer te verliezen heeft, zich ook daarna gaat gedragen. Dus hoe doorbreek je deze vicieuze cirkel? Daarnaast wordt er vaak op de gemeenschap zelf een beroep gedaan, maar veel van deze gasten zijn al uit die gemeenschap verstoten, zitten ook heel vaak aan allerlei troep, waardoor alles nog eens verknipt gezien wordt. Maar dit gedrag moet stoppen, het is te idioot voor woorden dat iemand die levens red om zich heen moet kijken inplaats van zich op de patiënt te richten. Mijn klomp brak helemaal,bij de opmerking van de zwaargewonde zelf, dat die precies zo gehandeld zou hebben als zijn maatjes. Als ik op de ambulance zat,zou ik op zo'n moment af gaan vragen waar ik mee bezig ben. Iemand redden die geweld tegen jou goedkeurt, waarom red je zo'n iemand dan nog? Te idioot voor woorden, walgelijk! Maar naar mijn mening, heb je in zulke gevallen al je rechten verspeeld, en zou je niet meer thuis moeten horen op straat. Vrijheid is een groot goed, maar houdt naar mijn mening op als je anderen continue naar het leven staat. Groetjes v Hyperactief A-P.

Wijziging betreft: Tegen moet natuurlijk VOOR zijn!

• - Gerard -

Wij zijn een te tolerant land. De verkeerde mensen nemen voor ons, maar ook voor de handhavers, beslissingen. Als ik het voor het zeggen had ging dat tuig dat geweld pleegt tegen hulpverleners een paar jaar naar Rusland. Daar weten ze wel hoe ze dat klotevolk moeten aanpakken. Maar ja, wij sturen onze agenten de straat op om fietsers te pakken die geen juiste verlichting voeren (flink hoor, en ook strafbaar) maar laten dagelijks honderden misdrijven plaatsvinden bij kroegen, waar kinderen zich in coma mogen zuipen, of bedrijven die faillisementfraude plegen voor honderden miljoenen euro's. De politie stuurt wel misteryguests de winkels in om 16 jarige kassamedewerkers te controleren of ze wel naar ID bewijzen vragen, maar achter de deur van kroeg mogen ze niet komen…..

Ach ja … zuip jezelf maar in coma en rij jezelf te pletter tegen een boom. Mij boeit het niet. Het geeft alleen veel rotzooi en iemand moet het weer opruimen.

• KlaasVaak.

Volgens mij stuurt niet de politie maar SoZaWe misteryguest…?

• - Gerard -

Je weet toch in een wat voor een gat ik woon, KlaasVaak? Ik heb me dat laten vertellen door een vaste medewerker van onze lokale AH. Ze zijn in dit dorp zo streng in de winkel… zegt zij, dat als een medewerker het idee heeft dat Pa of Ma bier of ander alchoholhoudenden drank komt kopen voor zoon, of dochterlief, ze dat niet eens meekrijgen. Dan kan pa en/of ma de boom in. Dat wordt streng in de gaten gehouden door medewerkers in de winkel. Wat dat aangaat kunnen die vakkenvullers zo in de beveiliging aan het werk.

Dus, loopt Pa in de winkel en zoonlief vraagt Pa of hij een biertje mag hebben en pa dat even voor hem wil kopen en de vakkenvullers vangen dat op …. vergeet het dan maar bij de kassa. Pa krijgt dat niet mee. En, en dat vind ik dan weer top, het interesseert die winkelmedewerkers helemaal geen zak wat pa daar van vindt. Dan donder je maar op en ga je ergens anders je boodschappen halen.

Dus ja, het is een strontdorp waar ik woon, maar sommige zaken hebben ze hier wel goed voor elkaar. De politie gaat hier met loeiende sirene's aan achter winkeldieven aan. En hoe dat bij jullie gaat in het Rotterdamse …. tsja, dat hebben we al uitvoerig besproken. 1 grote aanfluiting.

Kijk, om weer even terug te gaan naar de hulpverleners. Ik heb natuurlijk geen enkel begrip voor geweld of hinder tegen/van hulpverleners maar zou wel eens willen weten hoe dat ontstaat. We hebben te maken met a. Het ik tijdperk en b. totaal geen respect voor gezag, omdat ontzag voor gezag ontbreekt. Dus, tegen een kat zeggen dat hij geen vogeltjes mag pakken …. of tegen een 16 jarige zeggen dat hij zijn brommer niet mag opvoeren. Dat krijg je ze gewoon niet aan het verstand.

• Hyperactief A-P

Als ik het voor het zeggen had ging dat tuig dat geweld pleegt tegen hulpverleners een paar jaar naar Rusland. Aldus: - Gerard - 30/12/2012 05:37.

Ik kan je emotie begrijpen - Gerard -, dat zou ook mijn eerste reactie zijn, maar ik kan je garanderen, dat het absoluut niet preventief werkt, om twee redenen.

1 Als het kwaad al is geschied, gebeurd dat in emoties die oorzaak gevolg niet analyseren, met andere woorden gezegt, uit (extreme) boosheid worden niet bepaald de mooiste dingen geboren.

2 Landen als de voormalige DDR, maar ook Rusland, en al zal je er minder snel aan denken, maar ook in Nederland leidt zo'n aanpak tot verharding en het imuun worden voor repressailles.

Kijk naar Rusland of de Arabische landen waar de deksel nu van de hoge druk ketel afvliegt, wil jij in zo'n wereld van chaos en terreur waar iedereen elkaar naar het leven staat wonen? Ik niet, ik ben van mening dat je die opgekropte woede moet wegnemen, preventief dus. En begrijp me niet verkeerd, dat praat het gedrag wat je in de filmpjes ziet absoluut niet goed, dat moet zo en zo aangepakt worden, en niet met een plantsoentje harken. Want dubbele straf van zo'n moraalridder als Opstelten mag dan leuk klinken, maar een dubbbel plantsoentje aanharken maakt ook geen indruk. De gulden middenweg ligt ergens in het midden. Daarnaast schrijf jij dat je wel geïnteresseerd bent in het waarom? in je post van 30/12/2012 06:15. Nou ik weet er wel een paar, maar als ik die dingen bij name noem, dan komen azijnpissers als Planner weer te voorschijn, die alleen in hun eigen wereldje willen blijven hangen, en je meteen naar een ander prikbord willen verbannen, omdat je anders misschien te dichtbij komt? Maar ik heb in diverse wijken met top 600 jongeren gesproken. En weet ook donders goed waar veel pijnpunten liggen, maar hoe ze daar op reageren is verkeerd, maar nogmaals, uit (extreme) boosheid worden niet de mooiste dingen geboren, daar zit de kern van het probleem. Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

Wij, in Rotterdam, vragen om toestemming aan de meldkamer om met O&G-signalen te rijden of krijgen die meteen medegedeeld bij de melding.

Voor een (door beveiligers) aangehouden winkeldief krijg je geen prio 1 status. Zelfs niet voor een nog niet aangehouden verdachte.

Al wil ik daar nog wel eens (met of zonder O&G) van al mijn overige vrijstellingen (verantwoordelijk) gebruik maken

En volgens mij zijn dat landelijke richtlijnen die bovendien voor alle hulpdiensten gelden: politie, brandweer en ambulancedienst.

Ik wil die agenten uit het ‘stontdorp’ wel eens horen als zij met O&G rijden en een aanrijding krijgen.

Dan mogen zij voor (of achter) het hekje uitleggen waarom zij met O&G een aangehouden verdachte gingen ophalen.

Dat kan je een boete, je rijbewijs, je baan kosten.

Nog afgezien van het leed dat je veroorzaakt en met jezelf mee mag dragen.

Aldus denk ik dat wij het in Rotterdam gewoon goed doen.

Al kan ik me voorstellen dat jij vind dat als het om beveilingsgerelateerde zaken niet snel genoeg kan gaan.

Prioriteit 1

Een prioriteit 1 is een uitruk waarvan de centralist(e) vindt dat er sprake is van een dringende taak.

Onder een dringende taak wordt verstaan, ‘een taak ter voorkoming of beëindiging van een voor de mens levensbedreigende situatie of van een situatie waarin ernstige schade aan gebouwen of goederen ontstaat’.

In bijzondere gevallen kan het redden van dieren ook een dringede taak zijn.

De uitrukkende voertuigen hebben bij een prioriteit 1 toestemming om zich met optische- en geluidssignalen als voorrangsvoertuig door het verkeer te begeven.

Prioriteit 2

Een prioriteit 2 is een uitruk zonder dringende taak maar waarbij het wel noodzakelijk is dat de een hulpdienst ter plaatse komt.

De hulpdienst rijdt dan niet met optische- en geluidssignalen maar hebben van de minister wel een aantal vrijstellingen gekregen.