Hyper je kent me lang genoeg om te weten dat ik niet alles over een kam scheer en dat is ook nooit mijn bedoeling, maar ik ben wel van mening dat je het “Probleem” bij de naam mag noemen en dan ook vooral aan moet pakken. Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.
Kennen is een groot woord DePeter, mensen leer je pas echt kennen in nood of als je de vinger op de zere plek legt. De rest spreekt voor zich, daar ga ik gewoon in mee.
Je kunt wel blijven benoemen waarom een bepaalde groep dit gedrag toont en het zielig vinden maar daar los je niks mee op. Het is tuig en het blijft tuig want deze (alloch en Autoch) groepen willen maar een ding en dat is rotzooi trappen. Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.
Dit is nou altijd klote van een geschreven woord, continue wordt begrijpen verward met begrip, terwijl het twee totaal andere definitie's zijn. Als ik iets begrijp, houdt dat niet automatisch in dat ik er ook begrip voor heb, maar dat schijnt dus niet over te komen. In een gewone discussie tussen mensen onderling heb ik dat onbegrip vrijwel nooit. Waarschijnlijk omdat je het sneller bij kunt sturen.
Ik ben van nature niet bang en zal ook niet weglopen maar ik verzeker je dat zelfs in dat dorp waar ik woon mensen zijn die na 21:00 uur niet meer de straat op durven. Sterker nog, als ik na 22:00 uur door het centrum naar het cafe loop dan zie je niemand alleen die rotzooi trappers. En als je dan voorbij bent hoor je zachtjes vanalles over je zeggen, schijters zijn het. Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.
Dat gebeurd ja, en dat is triest. Maar ik kan je ook verzekeren dat er bejaarden zijn, die wel alleen op straat durven, en het bij wijze van spreken een “belediging” vinden, als je met ze mee wilt lopen. Ik heb zo'n hoog bejaarde vrouw die ons destijds in Amsterdam hielp met de tentoonstelling meegemaakt, die ging op een afgelegen plek in het centrum gewoon in haar uppie naar het busstation, een dapper mens die nooit last gehad had. Ik weet het dat dit een zeldzaamheid is, maar toch ze zijn er ook…
We zouden die islamitische straffen hier eens voor een jaar moeten invoeren kijken of ze dan allemaal (die het betreft) nog zo'n grote bek hebben? Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.
Ook jij maakt de grote denkfout te denken dat het dan opgelost is, alsof er in die landen geen criminaliteit is. Ik durf te beweren, dat als er rationeel in oorzaak gevolg gedacht zou worden, dat we deze discussie dan geeneens zouden hebben, want daar zit juist de kern van het probleem. De rest van de uitlatingen laat ik voor jou rekening, daar ga ik niet in mee. Alleen dat ik voor een ieder een veilig en rustige jaarwisseling hoop, ook voor jou dus. En meer tolerantie en bruggenbouwers, want dat hebben we hard nodig. Geen tolerantie voor als men in de fout gaat, maar om tot echte oplossingen te komen. Groetjes v Hyperactief A-P.