Hulpverleners hinderen en er mee wegkomen...

• Hyperactief A-P

Nou ik bijt niet in mijn eigen staart hoor Pa-Caroni, ik heb steeds geprobeerd aan te geven dat het gedrag in die filmpjes en genoemde voorbeelden niet te tolereren zijn. Dus wel even de dingen scheiden, niet alles op één hoop vegen. De actie's die ik gedaan heb, bewezen zich zelf, dat neem je van mij aan, en anders maar niet, hoe jij daar tegenaan kijkt veranderd daar niets aan. En wat badr hari met deze discussie te maken heeft is me een raadsel? En niet alles op dit gebied is in een wetenschappelijk jasje te gieten, dat is de grootste fout van deze tijd. De 100% maakbare samenleving is niet mogelijk. Excessen zul je altijd houden, daarnaast is terreur van alle tijden, maar posts zoals die van DePeter 31/12/2012 11:10 daar ga ik geeneens op in, die tijd heb ik gehad. Ik heb geprobeerd wat verschillende situaties te schetsen, maar dat komt schijnbaar met geschreven tekst weer eens niet over. En wat de jaarwisseling betreft, voor een ieder een veilige hopelijk rustige jaarwisseling. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

maar daar heb je kennelijk geen begrip voor, en wat de gevolgen zijn van dit soort traumatische ervaringen, veroorzaakt door allochtone jongeren. Aldus: Pa-Caroni 31/12/2012 12:28.

Bovenstaande vergat ik nog even in mijn vorige post, maar als jij hier al voor mij ingevuld heb hoe ik daarover zou denken, dan is elk antwoordt wat niet jou gedachtengoed is daarover zinloos, jammer! Groetjes v Hyperactief A-P.

• Pa-Caroni

nog eentje dan hyperactief, afgelopen zondag http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-leidsche-rijn/112/artikel/2577869/twee-mannen-aangehouden-na-val-in-daalsetunnel.aspx

• DePeter

Hyper het maakt mij persoonlijk niet uit om wat voor “Toon” het gaat, ik ben het wel moe om constant maar in de berichtgeving te moeten lezen dat bepaalde groepen altijd weer voor overlast zorgen. En als jij dan zegt dat het leidertje tegen jou zegt dat jij de eerste bent die hem met respect behenadelt dan zegt dat mij genoeg. Zal toch wel ergens door komen lijkt me??

Bijna iedere gemeente is bezig te bezuinigen op bvb de WMO maar geeft wel kapitalen uit aan Politie omdat er een aantal “Gekken” zijn die voor overlast zorgen.

grtzzz

• Pa-Caroni

ongetwijfeld gaat dit ook weer een vermogen kosten aan onderzoek http://www.telegraaf.nl/binnenland/21189798/__Doden_A_dam_zijn__Marokkanen___.html

• Hyperactief A-P

Wat wil je hier nou mee zeggen Pa-Caroni, ik ben toch duidelijk geweest? Overigens vindt ik het slechte beeld en geluidskwaliteit om een goed beeld te krijgen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Zal toch wel ergens door komen lijkt me?? Aldus: DePeter 31/12/2012 15:06.

Voor mensen is het altijd die ander DePeter, dus waar het door komt laten we maar even in het midden. Daarnaast zijn er absoluut problemen ja, dat ontken ik niet. Maar gebeurd er iets negatiefs dan duikt de hele hypocriete pers erop, gebeurd er een hoop positiefs, dan zie je die aasgieren niet. We barsten van de commerciële zenders, en soms als cijfers van iets aantoonbaar naar beneden zijn gegaan, dan lijkt het door overdreven media aandacht wel of het met 600% is gestegen. Wat minder lezen en wat meer onder de mensen zou ik zo zeggen DePeter. Is een stuk gezonder ook, en dat patroon zal ook ergens doorbroken moeten worden. Ga maar eens op een gemiddeld Televaag forum lezen wat men er allemaal uitgooit, als jij denkt dat je daar een betere wereld van krijgt, dan houdt het gewoon op. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Pa-Caroni

dat het nog veel erger is dan wat we hier hebben besproken, zijn vriendjes staan aan de andere kant van de weg stenen te breken, om hulpverleners en de poltie hiermee te kunnen bekogelen, het is islamitisch geweld zoals we dat kennen uit o.a. het midden oosten.

• DePeter

Hyper je kent me lang genoeg om te weten dat ik niet alles over een kam scheer en dat is ook nooit mijn bedoeling, maar ik ben wel van mening dat je het “Probleem” bij de naam mag noemen en dan ook vooral aan moet pakken.

Je kunt wel blijven benoemen waarom een bepaalde groep dit gedrag toont en het zielig vinden maar daar los je niks mee op. Het is tuig en het blijft tuig want deze (alloch en Autoch) groepen willen maar een ding en dat is rotzooi trappen.

Ik ben van nature niet bang en zal ook niet weglopen maar ik verzeker je dat zelfs in dat dorp waar ik woon mensen zijn die na 21:00 uur niet meer de straat op durven. Sterker nog, als ik na 22:00 uur door het centrum naar het cafe loop dan zie je niemand alleen die rotzooi trappers. En als je dan voorbij bent hoor je zachtjes vanalles over je zeggen, schijters zijn het.

Ik ken toevallig een paar arabische woorden en als ik Boermouk of Zemmel hoor dan weet ik wat dat betekend, en dat is iets anders dan Cardesch want dat betekend Broer.

En het is maar een groep die dat veroorzaakt en ja ze hebben een kleurtje, enja ze worden aangevuld door die domme hollanders die mee willen doen omdat ze meestal te bang zijn om niet in de groep te horen.

We zouden die islamitische straffen hier eens voor een jaar moeten invoeren kijken of ze dan allemaal (die het betreft) nog zo'n grote bek hebben? En het is ook nog eens zo dat ze alleen in groep iets durven, alleen dan durven ze nog niet aan te kijken laat staan een grote bek open te trekken.

Ik ben dat tuig meer dan zat, voor mij flikkeren ze allemaal uit een vliegtuig boven de noordpool.

Zo dat moest er even uit, en nu eerst een Bavaria.

Hyper ondanks dat we van mening verschillen wens ik je alle goeds voor 2013 toe.

grtzzz

En voor alle anderen ook de beste wensen en vooral een rustig nieuwjaar.

• Hyperactief A-P

Hyper je kent me lang genoeg om te weten dat ik niet alles over een kam scheer en dat is ook nooit mijn bedoeling, maar ik ben wel van mening dat je het “Probleem” bij de naam mag noemen en dan ook vooral aan moet pakken. Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.

Kennen is een groot woord DePeter, mensen leer je pas echt kennen in nood of als je de vinger op de zere plek legt. ;) De rest spreekt voor zich, daar ga ik gewoon in mee.

Je kunt wel blijven benoemen waarom een bepaalde groep dit gedrag toont en het zielig vinden maar daar los je niks mee op. Het is tuig en het blijft tuig want deze (alloch en Autoch) groepen willen maar een ding en dat is rotzooi trappen. Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.

Dit is nou altijd klote van een geschreven woord, continue wordt begrijpen verward met begrip, terwijl het twee totaal andere definitie's zijn. Als ik iets begrijp, houdt dat niet automatisch in dat ik er ook begrip voor heb, maar dat schijnt dus niet over te komen. In een gewone discussie tussen mensen onderling heb ik dat onbegrip vrijwel nooit. Waarschijnlijk omdat je het sneller bij kunt sturen.

Ik ben van nature niet bang en zal ook niet weglopen maar ik verzeker je dat zelfs in dat dorp waar ik woon mensen zijn die na 21:00 uur niet meer de straat op durven. Sterker nog, als ik na 22:00 uur door het centrum naar het cafe loop dan zie je niemand alleen die rotzooi trappers. En als je dan voorbij bent hoor je zachtjes vanalles over je zeggen, schijters zijn het. Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.

Dat gebeurd ja, en dat is triest. Maar ik kan je ook verzekeren dat er bejaarden zijn, die wel alleen op straat durven, en het bij wijze van spreken een “belediging” vinden, als je met ze mee wilt lopen. Ik heb zo'n hoog bejaarde vrouw die ons destijds in Amsterdam hielp met de tentoonstelling meegemaakt, die ging op een afgelegen plek in het centrum gewoon in haar uppie naar het busstation, een dapper mens die nooit last gehad had. Ik weet het dat dit een zeldzaamheid is, maar toch ze zijn er ook…

We zouden die islamitische straffen hier eens voor een jaar moeten invoeren kijken of ze dan allemaal (die het betreft) nog zo'n grote bek hebben? Aldus: DePeter 31/12/2012 18:39.

Ook jij maakt de grote denkfout te denken dat het dan opgelost is, alsof er in die landen geen criminaliteit is. Ik durf te beweren, dat als er rationeel in oorzaak gevolg gedacht zou worden, dat we deze discussie dan geeneens zouden hebben, want daar zit juist de kern van het probleem. De rest van de uitlatingen laat ik voor jou rekening, daar ga ik niet in mee. Alleen dat ik voor een ieder een veilig en rustige jaarwisseling hoop, ook voor jou dus. En meer tolerantie en bruggenbouwers, want dat hebben we hard nodig. Geen tolerantie voor als men in de fout gaat, maar om tot echte oplossingen te komen. Groetjes v Hyperactief A-P.