Politie haalt tekst van praalwagen.

• Klaas Vaak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> De meerderheid van de reacties maakt het daarom

> niet tot waarheid.

Als er duidelijk in het reglement stond dat dergelijke teksten verboden zijn, dan was het iets anders, blijkbaar vind de gemeente Emmen dat ( nog) niet nodig.

Ik heb een aantal ouders van de betreffende meidengroep over de gewraakte tekst ook gehoord met reacties als,

Was dat nou nodig? Het was wel op het randje. Was dat nou wel zo verstandig?

Zo maak je dus de jeugd zelf bewust van hun gedrag, anders dan door het domweg te verbieden.

> Jij probeert jouw mening dat de politie iets

> onwettigs deed en voor rechter speelt, te

> onderbouwen met reacties.

Dat is niet waar, het gaat om de mening ( dat het kinderachtig was ), van een deel van de bevolking.

• KlaasVaak.

Wel raar dat je nu pas met dit gedetailleerde voorbeeld komt…

en dat je nu als argument invoert dat de politie alleen ingreep omdat het jonge meiden betrof en kennelijk bij de anderen niet durfde?

• KlaasVaak.

Gelukkig hebben wij in Nederland geen lekenrecht met een jury.

Het gaat nog altijd om wetten en jurisprudentie en niet om wat holle vaten roepen.

En politie bashen is en blijft leuk, maakt niet uit of het onderbouwd is, als het maar de handjes op elkaar krijgt.

• Klaas Vaak

De mening van het gewone volk doet er dus niet toe, lang leve de parlementaire democratie en de politie.(tu)

• Klaas Vaak

Sorry hoor, neem me niet kwalijk:D

• ¥ Lotje ­­¥

ik snap het helemaal . jij zegt tegen wit zwart . ik laat het er bij . je bent geen carnavalesker . Dat kan ik zo zien daar heb ik geen ,, roze,, bril voor nodig :D

• KlaasVaak.

Die mening doet ertoe tijdens het stemmen ja.

Daaruit komen keuzes (wet- en regelgeving) en die respecteren we.

Ook al is niet IEDEREEN (lees: 100%) van de bevolking het eens.

Meerderheid van stemmen is immers 50%+1.

Democratie is de wetgeving toe te passen zodat deze voor iedereen gelijk is.

Anders kun je net zo goed de politie en justitie en rechters opheffen en ieder zijn eigen gang laten gaan.

Je haalt telkens begrippen door elkaar.

Toepassen van wet- en regelgeving heeft niets te maken afwijzen of ontkennen van democratie omdat er op een forum een aantal meningen staan die anders zijn.

Democratie is juist dat we een systeem kiezen en dat systeem (blijven) volgen en niet telkens van het systeem afwijken als een paar mensen hard iets anders roepen.

Idem met een bord op een wagen met leuzen die beledigend zijn ook al roepen een paar mensen iets anders.

Dat is geen democratie maar hard roepen om gelijk te krijgen terwijl de wetgeving anders is.

Maar nogmaals: hard roepen en vaak roepen maakt iets niet tot waarheid.

• Klaas Vaak

Geen carnavalesker zei je? Laat ik nou net denken dat mensen die zeuren over een “ondeugende” tekst de grootste zwartkijkers zijn.:D

• Klaas Vaak

Wat ik bedoel is dat de politieke leiders maar al te vaak de mening van de meerderheid van het volk negeren, (denk een het referendum over de EU-grondwet)

We kiezen een parlement ja, en daarmee hopen we invloed uit te oefenen. Er zijn er helaas maar enkele partijen die de mening van haar achterban ook werkelijk serieus nemen.

Maar om even op het specifieke geval terug te komen, er stond niets in het deelnamereglement voor praalwagens over bepaalde teksten, maar de plaatselijke politie hanteert haar eigen regels in dit geval, dat vind ik naar willekeur rieken, over democratie gesproken?

• KlaasVaak.

Dat is een bevoegdheid van de regering: eigen keuzes maken.

En reglement of niet: De wet bepaalt dat je niet mag beledigen en discrimineren. En de politie handhaaft de wet.

Dat er voor een optocht regels afgesproken worden is civielrecht: afspraken tussen organisatie en deelnemers.

Iets waar de deelnemers zich aan commiteren door accoord te gaan en deel te nemen.

Daar gaat de politie dan weer NIET over. Tenzij ze er ruzie over gaan maken en er strafbare feiten door / bij gepleegd worden.