Diabetespatiënte aangezien voor plassende junk

• ¥ Lotje ­­¥

Want spuitende verslaafden zijn niet meer van deze tijd, die kom je nauwelijks meer tegen' aldus Marcouch.

****************************************************************************************************************************

Hoho . dan kijken ze toch niet goed om zich heen.

• Beheerder (Dennis)

Zo had ik hem inderdaad niet gelezen :-) Mijn fout.

• KlaasVaak.

Dank.

No hard Feelings.

• Paul

Boris, sorry….maar je bent te ver gegaan in de emotie van de discussie waarin je jouw mening over de Politie, BOA's/Stadwachters en Beveiligers op grove en niet acceptabele wijze openbaarde.

Beste Dennis,

Volgens jou is op dit prikbord een gezonde discussie gaande. Die was er ook, totdat jij meende te moeten ingrijpen en je genoodzaakt zag afscheid van mij te moeten nemen “wegen wantgedragingen en belediging”.

Heb ik prikkers beledigd? Is het ventileren van een stevige mening over winkelbeveiligers een wangedraging? Ik openbaar mijn mening op “grove en niet acceptabele wijze”?

Met deze uitspraken ben je naar mijn mening niet objectief als beheerder van een openbaar discussieforum.

Maar goed, een echte discussie is hier kennelijk niet gewenst en je zult van mij geen “last” meer hebben.

Groet,

Boris

P.s.: Gisteravond ben ik dus nog even verder gegaan onder de naam Paul.

Dit om aan te tonen dat de ban die je mij hebt gegeven op ip-adres en email-adres geen zin heeft. Dat heeft te maken met de manier van registreren op de prikborden van Startpagina (zonder extra bevestiging en activatie via een link in je email). Je kunt bij het registreren dus gewoon een fake adres opgeven omdat je account meteen actief is. En wanneer je eenmaal bent ingelogd dan kun je bij je profielinstellingen onbeperkt je “echte naam” en email-adres veranderen.

De ban op ip-adres is makkelijk te omzeilen via een proxy-adres.

De ban op naam is in mijn geval wel effectief, omdat mijn inlognaam hetzelfde is als mijn “echte naam”.

• Beheerder (Dennis)

Beste Boris (Paul),

Een echt discussie is altijd gewenst, en dat mag van ons best wel scherp.

het moedwillig beledigen van hele bevolkingsgroepen daarintegen weer niet, en dat heeft niets te maken met objectiviteit…immers meng ik mijzelf niet in de discussie en kies geen partij.

PS: Uiteraard zal het altijd mogelijk zijn om weet terug te komen middens een proxy, en als je jezelf dan netjes verwoord zal er ook niet veel aan de hand zijn.

Maar elk bericht welke wij vanaf heden aan jouw persoon kunnen koppelen, zullen wij blokkeren.

En of dat nu 10x is, of 100…..dat maakt de database niet uit.

PS 2: Je had dit account ook kunnen gebruiken om je verontschuldiging te maken of te erkenen dat je te ver gegaan bent. Van die mogelijkheid heb je geen gebruik gemaakt, jammer.

• ¥ Lotje ­­¥

Boris hou eens op man . Want ja hier reageer ik op . Jij heb zelf een bord om te beheren . Ten eerste een moderator die dan op een ander bord zich zogezegd niet gedraag zoals er werd geschreven . Dan nog . JIJ bent er toch ook op tegen als ze met proxy prikken ? zijn je eigen woorden eens . dus.. ja je kent mij boris recht voor de raap . Steek dan je handen eerst in eigen boezem. . Ik ben het er niet mee eens hoe je nu reageert. Mij komt het over om te laten zien ( zoals ook andere met proxy prikken ) van kijk als ik wil kan ik toch lekker wel erop. . En dan hoewel je zelf moderator bent en ook het voorbeeld moet geven.

• Beheerder (Dennis)

Val welk board? (Wellicht kan ik dan Intern wat melden)

• KlaasVaak.

“Met deze uitspraken ben je naar mijn mening niet objectief als beheerder van een openbaar discussieforum. ”

Je bent hier op een openbaar forum zolang welkom totdat de beheerder je de toegang ontzegt omdat je de huisregels negeert.

Hetzelfde geldt voor een winkel. Openbaar totdat de eigenaar/beheerder je wegstuurt.

Na 2 vorderingen is het huisvredebreuk en pleeg je een strafbaar feit.

Of totdat je betrapt wordt de huisregels te overtreden. Dan hoeft er niets gevorderd te worden.

Conclusie: huisregels overtreden en exit.

En of jij dat objectief vindt doet niets ter zake.

• Beheerder (Dennis)

Waar is de “Like” knop ;)

• KlaasVaak.

Ik had deze reactie onder zoveel andere kunnen hangen maar koos voor deze. :D

Naar aanleiding van het relaas van de 17-jarige Yosra Aajir, die een acute diabetesaanval kreeg in de HEMA in Den Haag, komt het warenhuis vandaag met een verklaring op Facebook.

Yosra wilde zichzelf net een dosis insuline toedienen, toen ze door beveiligers uit het pashokje werd getrokken omdat ze drugs zou gebruiken.

Familie van het meisje meldt dat ze sinds het incident ‘nachtmerries heeft’ en ‘zichzelf niet is’.

Ik wacht nog op de eerste claim

'Wij betreuren de gang van zaken rondom het voorval met mevrouw Aajir en de berichtgeving/dialoog daarover in de (social)media.

Inmiddels heeft HEMA onderzoek gedaan naar de achterliggende feiten rondom de kwestie.

Vanuit de feiten zoals wij die kennen is de berichtgeving vanuit de media op een aantal punten onjuist en zijn zaken uitvergroot,' aldus de verklaring van HEMA.

Hoe verrassend

'De beveiligingsbeambten hebben gehandeld naar de feitelijke situatie in de winkel op dat moment.

HEMA wil mensen te allen tijde respectvol behandelen en wij vinden het heel vervelend dat de indruk is ontstaan dat dit anders zou zijn.

Wij distantiëren ons dan ook van de uitspraken zoals weergegeven. Uit respect naar mevrouw Aajir toe, gaan wij in het openbaar niet in op de feiten.

Wij nemen persoonlijk contact op met mevrouw om de kwestie te bespreken.'

Vier uur vastgehouden

Het verhaal van Yosra deed gisteren veel stof opwaaien. Het meisje vertelde dat, juist terwijl ze met haar broek op de knieën zat om een spuit toe te dienen, ze uit het pashokje werd getrokken.

Van schrik verliest Yosra wat urine.

Oh. Nu luidt de verklaring over het plassen: ‘van schrik’.

Een internetmedicus met identiteitscrisis deed ons nog geloven dat het door suikerziekte kwam.

Ze wordt door de beveiligers beschuldigd van het gebruiken van drugs en de politie wordt ingeschakeld.

Het lukte Yosra vervolgens niet, zelfs na pogingen van haar vriendin en haar moeder daartoe, om de de beveiliging en de politie te overtuigen van het feit dat ze suikerziekte heeft.

Ze werd vier uur vastgehouden op het politiebureau. Daar werd ze, vanwege het urineverlies, beschuldigd van vandalisme.

Correctie: de aanhouding werd door beveiligers gedaan. Dus die constateerden een strafbaar feit. Zij meenden dat de verdachte handelde uit opzet dus vandalisme.

De dienstdoende agenten weigeren te geloven dat ze diabetespatiënte is. Yosra: 'Toen ik mijn medicijnen liet zien zeiden ze:

Dat is vast een truc om eerder weg te mogen uit de cel. Dat doen veel allochtonen.'

Dat vond een moslimpartij discriminatie. Maar ik kan je vertellen dat discriminatie ten eerste iets anders is en ten tweede is dit gewoon een waarheid als een koe. Het gebeurt echt vaker.

Boete

Yosra werd uiteindelijk naar huis gestuurd met een ‘civiele aanzegging’ van de HEMA.

Op de tweede bladzijde was het vakje ‘Vandalisme / vernieling met schade voor een bedrag van 50 euro’ aangekruist.

Daarover liet het warenhuis gisteravond in een schriftelijke verklaring aan Omroep West weten dat Yosra toch geen boete heeft gekregen.

'De dame in kwestie blijkt geen boete te hebben gekregen maar een waarschuwing voor het gedrag dat zij vertoonde op vrijdag 10 januari jl.

Dit staat ook duidelijk op het formulier dat zij heeft ontvangen waar wij de beschikking over hebben', aldus de HEMA.

LEUGEN dus

'HEMA ruimt plas op'

Volgens Yosra heeft haar vriendin, die op dat moment bij haar was, de urine in het pashokje opgeruimd.

Volgens HEMA is dat niet waar. ‘Uit de verklaring van de beveiligingsbeambte blijkt dat het winkelpersoneel het hokje heeft schoongemaakt en niet de vriendin’, schrijft woordvoerder Judy op het Veld.

Nog een LEUGEN dus.

Nachtmerries

Yosra bevindt zich, sinds het incident afgelopen vrijdag, in een soort shocktoestand. 'Ze doet zich voor alsof het gaat, maar ik ken haar en het gaat niet goed.

Ze is niet zichzelf,' laat haar tante, die liever niet met naam wil worden vermeld, weten aan het AD.

Ook de tante heeft media aspiraties. Ruikt die nu ook al geld?

'Ze heeft nachtmerries. Als ze op straat loopt kijkt ze om zich heen en ze durft niet meer goed haar bloed te prikken in het openbaar.

Juist de mensen die haar hadden moeten beschermen, de beveiligers en de politie, hebben dat niet gedaan. Ze voelt zich onveilig.'

Daar hebben meer mensen last van sinds de open grenzen.

Ik zou ook op straat niet mijn broek willen laten zakken in het zicht van anderen. Ik snap ook niet waarom je niet door de stof kunt prikken.

Ik ken iemand die een Epipen heeft met adrenaline en die gaat ook gewoon in de beenspier en mag gewoon door de stof heen in noodgevallen.

En hoe vaak moet je onverwacht acuut prikken. Dat snap ik al evenmin. Incidenteel okee. En dan nog is er geen bloedspoed.

Yosra zit in het laatste jaar van haar school en kan eigenlijk geen dag missen.

'Ze heeft al eens lessen moeten missen vanwege tegenslagen veroorzaakt door haar diabetes.

Dit kan ze er echt niet bij hebben. We hopen dat het snel beter gaat.' Er is Yosra nog geen nazorg aangeboden.

Let op: over een maand of 3-4 zakt ze voor haar eindexamen en dat is dan de schuld van de Hema, en de beveiligers, en de politie, en van internet, van Gerard, van mij.

Afwachten

De reactie van de HEMA heeft haar tante gelezen. Er is nog geen contact geweest met de familie, maar ze wachten dat nu even af.

PvdA-Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch kwam gisteren op bezoek.

Hij belde hoogstpersoonlijk de politie om verhaal te halen. Ook toen werd beloofd dat er nog contact met de familie zou worden opgenomen.

Hoe kwam Marcouch aan haar adres? Van een corrupte agent? Ik snap niet hoe die lijntjes lopen.

'Hij belde hoogstpersoonlijk met de politie om verhaal te halen'? Hoogstpersoonlijk?? Proest!!

En wat heeft HIJ dan wel te willen. Hij is geen partij in deze zaak. Van mij had hij geen informatie gehad.

Hij misbruikt het alleen tegen de politie en controleert hetgeen hij van de verdachte hoorde om vervolgens in de media te kunnen gebruiken.

Al had ZKH WimLex zelf gebeld. Geen info. PUNT. Al was het alleen maar omdat hij belt. Aan opbellers wordt geen info verstrekt.

En als er info wordt verstrekt dan alleen aan ouders/verzorgers van minderjarige verdachten. Maar niet als die zelf opbellen.

Ik snap niet welke slappe vaatdoek bij de politie Marcouch WEL te woord gestaan heeft. Ik had hem linea recta verwezen naar de persvoorlichter.

'Morgen hebben we een afspraak op het politiebureau. Daar zullen we aangifte doen tegen de beveiligers, vanwege de mishandeling,' aldus de tante.

'Zij is te hardhandig aangepakt. Ze had duidelijk zichtbare plekken op het lichaam, zoals een arts na afloop ook concludeerde.'

En zij zelf werkte volledig mee nadat zij was aangehouden?

Gaat vast wat worden die aangifte. NOT.

Binnenkort krijg ik van mijn baas ovenwanten om te voorkomen dat er blauwe plekken optreden bij het vastpakken van 17 jarige meisjes.

Excuses en begrip

De tante van Yosra is blij dat haar nichtje haar verhaal heeft willen doen. Uiteindelijk hopen ze excuses te krijgen.

'Maar ook willen we meer begrip voor mensen die aan ziektes lijden, in het geval van Yosra is dat diabetes.

Het is belangrijk dat beveiligers bepaalde symptomen kunnen herkennen, en eerst goed luisteren zodat dit soort dingen niet meer gebeuren.'

Het moet niet gekker worden in Nederland.

Eén of ander stuk onbenul van een tante die er zelf niet bij was gaat hier eisen stellen?