.
> Het is zwaar overtrokken om dit meisje een verdachte te noemen. Welk redelijk vermoeden bestaat er dat ze een strafbaar feit gepleegd heeft?
Het vermoeden of de waarneming van de beveiliger dat zij opzettelijk geurineerd had na het betrapt zijn op spuiten (van wat dan ook).
> Ze spuit insuline in een pashokje en verliest daarbij ongewild wat urine. Wil jij dat haar gaan verwijten?
Jij staat daarmee dus al op het standpunt dat het ongewild IS.
Daarmee ga je voorbij aan wat de beveiligers hebben gezegd tegen de agenten: opzettelijk urineren volgens de beveiliging
Maar ja die deugen niet dus negeer je hun versie van het verhaal.
> Strafbare feiten of delicten zijn menselijke gedragingen die vallen binnen de grenzen van de wettelijke delictsomschrijving, en wederrechtelijk en verwijtbaar zijn.
Waar heb je deze onzin vandaan?
Boris, misschien nog een kijktip. Vaak op RTL-7, autodieven betrapt, begint om 18:00 uur. Ze ‘jatten’ een lokauto van de politie en als ze gepakt worden is het vaak iets van: ‘die auto is van mijn vriend, en hij vroeg of ik hem even wilde parkeren’. En die Amerikaanse politieagenten laten de dieven gewoon een lulverhaal ophangen. En als ze dan uitgeluld zijn zeggen de agenten: Meneer, dit is een politieauto, een lokauto om autodieven zoals u te kunnen aanhouden. De auto zit vol met camera's.
Dus ….. de media schrijft maar wat ze wil, zendt maar uit wat ze wil. Zolang ze geen onderzoek gedaan hebben neem ik het met een kilo zout. En als ooit een keer blijkt dat het meisje gelogen heeft, geeft de media vast: ‘niet thuis’.
Excuus van mijn kant ik had gelezen “en wederrechtelijk verwijtbaar zijn.”
En in dat geval is het de grootste onzin die er is want wederrechtelijk is niet in strijd met de wet.
Maar dan nog. Het stukje “en verwijtbaar zijn” is niet van belang.
Een verdachte is: hij te wiens aanzien, uit feiten of omstandigheden, een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeit.
En of die schuld verwijtbaar is doet NIETS af aan het feit of je verdacht wordt van schuld aan het strafbare feit.
M.a.w. OF je het strafbare feit gepleegd hebt.
De rechter mag bepalen in hoeverre dat verwijtbare schuld is.
Daar gaat een beveiliger niet over en die deed de aanhouding.
De politie kan dan niets anders dan verdachte overnemen ter voorgeleiding aan de hOvJ
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?