Vraag aan de politie plus antwoord

• Skywalker

Sunderland schreef:

>

> Die soldaten worden zelfs nog te weinig betaald naar mijn

> mening omdat het risico dus vele malen groter is als wat een

> politieagent doet dus als je de verhouding neemt is het

> huidige salaris gewoon goed.

Wij zijn het enige leger met een vakbond.Hier kun je bezwaar aan tekenen tegen uitzendingen. In andere landen ben je sneuvelbereid.

> Ok dan pakken we bijv: Stellingwerkers,mensen die asbest

> verwijderen zeker ook niet gevaarlijk of een foute

> vergelijking.

> Die hebben minder als een agent kan ik je wel vertellen.

:D Dat is grappig want mijn zwager is asbest verwijderaar. :D

Hij beweert juist dat dit helemaal niet zo gevaarlijk is omdat ze fantastische spullen hebben om zich te beschermen en duidelijke protocollen.

Nou heeft een agent ook een kogelvrij vest en protocollen, maar vertel dat die kogel maar die afgevuurt wordt op zijn voorhoofd…

Ik denk dat de enige succesvergelijking die je kunt maken is de limburgers jaren ‘50 ’60 in de mijnen.

Skywalker

• BennieMak

fj schreef:

>

> Overigens betwijfel ik dat een brigadier een hbo opleiding

> heeft genoten.

Helemaal correct, Bram heeft het over dat hij op HBO-niveau functioneert.

En daar is ie gekomen door al de opleidingen die de baas heeft verzorgd, en hijzelf in de baas zijn tijd heeft kunnen volbrengen (met behoud van salaris e.d. natuurlijk).

Een ‘gewone’ burger moet naast de minimaal 40 uur per week werken, een opleiding uit eigen zak betalen en maar zien of hij/zij die te gelde kan maken bij het volbrengen van deze opleiding. Maar dat wordt natuurlijk buiten de discussie gehouden. De kunst van het weglaten!

• Skywalker

Op het moment als een werkgever een opleiding eist dat je die volbrengt mag je deze in de baas zijn tijd doen en op zijn kosten.

Dit is ook zo in het bedrijfsleven.

Bij een vrijwillige opleiding vanwege mogelijke promotie echter…

Dat is de kunst van jou weglaten…

Skywalker

• jeroen

De algehele bevolking heeft weinig respect voor iedereen bedoel je.

Ouderen, leraren, gehandicapten, allochtonen, autochtonen, ambulancebroeders.

Respect boeit me al lang niet meer of ik het krijg.

Ik weet in ieder geval dat ik alle mensen met respect behandel

• BennieMak

Echt een heel verkeerd beeld!

Als een bedrijf nieuwe kennis/kunde/vaardigheden nodig heeft die opleidingskosten met zich meebrengen, dan wordt uitgekeken naar een nieuwe medewerker. Past hij ook nog in het team dan weet je dat je binnenkort gaat disfunctioneren of hoog op het lijstje van wegsaneren komt te staan o.i.d…

Kun je via een ‘reintegratie-traject’ alsnog die ‘felbegeerde’ baan als wasknijper-montagemedewerker, vuilnisman, stadswacht o.i.d. ‘in de wacht slepen’. Ook op HBO-denkniveau!

Dan kun je beter brigadier bij de politie zijn. Kun je die stadswachten laten assisteren als het echt leuk begint te worden i.p.v. dagelijks ondergespuugd te worden!

• Sunderland

Dus bij die promotie hoort ook nog eens een riante opslag ja zo lust ik er nog wel een paar.

• Remi Crevere

Wat mij opvalt lotje is dat je duidelijk al 30 jaar nooit een voetbalstadion van binnen hebt gezien.

Van alles uithalen slopen rellen dat gebeurd op een vele kleinere schaal als in een gemiddeld uitgaansgelegenheid in een een stad.

De risico's rond nagenoeg alle voetbalwedstrijden wordt schromelijk overdreven.

Gelukkig zitten de ME'ers vooral te relaxen in hun busjes

(bedoel ik dus niet negatief naar hun, maar refereer aan de situatie)

Dus echt gevaarlijk werk doet de politie nou ook weer niet, we lezen niet dagelijks weer een agent omgekomen tijdens het werk. (gelukkig maar hoor)

Voor de oude garde mag er best een % bij, voor jonge en nieuwe agenten, die moeten stoppen met zeuren, die hebben recent zelf de keuze gemaakt daar te gaan werken en wisten van de salarisomstandigheden en zijn er toch gaan werken

• HM

Die hoeft ook niet te staken met een kleine salarisverhoging van maar 30%!!

• ~karin~

me2 maar het is zwaar als je niet met respect behandeld wordt zelf respectvol te blijven ;-)

• sijlvia

ik weet niet waarom je dit ttegen mij blert..maar je zult je dag niet hebben??