Vraag aan de politie plus antwoord

• BennieMak

Loonschalen noemen ze dat in de ambtenarij: Ieder jaar weet je wat je volgend jaar extra krijgt, gewoon omdat de klok doortikt. Alles wat dan nog extra wordt verkregen (zoals in de huidige onderhandelingen 10%) is mooi meegenomen!

Ssst niet door vertellen… ;-) :D

• ¥ Lotje ­­¥

Voor de oude garde mag er best een % bij, voor jonge en nieuwe agenten, die moeten stoppen met zeuren, die hebben recent zelf de keuze gemaakt daar te gaan werken en wisten van de salarisomstandigheden en zijn er toch gaan werken

****************************************************************************

Dat zou zo kunnen zijn . maar vraag jij soms ook niet om eens een verhoging . ??

Sta jij te werken voor soms je eigen leven voor een ander ??

Ik werk ook en kijk ook naar de veiliging van de mensen . maar is mijn eigen leven niet bij geveld. hun wel . Of ik zal geen agent willen worden . Voor m,n veiligheid zelver dus . En als ik graag werd . dan zouden ze me ook goed moeten betalen …..men staat tenslotte ook regelmatig in gevaar .

• Rob II

Taj dat zij inderdaad acties waarbij de minister inderdaad bibberend haar portemonnee voor gaat trekken…….

• De enige echte Frits

Als ik jouw antwoord zo lees vraag je aan de ene kant dat de politie zich eens zou moeten verdiepen in anderen, terwijl tegelijkertijd ik lees dat je zaken in twijfel trekt waar je zelf geen kennis van hebt. Het zou je niet misstaan jezelf eens te verdiepen.

Er zijn aardig wat brigadiers met een HBO werk en denkniveau hoor.

Dit is mede de reden dat er (hopelijk) de komende jaren een herwaardering voor diverse functies komt.

Niet elke brigadier zal een HBO-opleiding gevolgd hebben voordat men bij de politie kwam werken. Maar door kennis, ervaring en tussentijds gevolgde opleidingen of cursussen kan je dat niveau wel bereiken.

Bovendien vind ik het raar dat jij namens De Nederlander spreekt die zich zou irriteren. Volgens mij irriteer jij jezelf. En wellicht dat je iemand kent die zich ook irriteert.

Maar om vanwede die enkeling dat te spreken over De Nederlander…dat voert best ver.

Het zou mooi zijn als iedereen eens leerde voor zichzelf te spreken.

mzzl,

Frits.

• De enige echte Frits

Benniemak, je slaat de plank echt mis.

Ik ken in mijn omgeving aardig wat mensen uit het bedrijfsleven die op kosten van de werkgever een avondstudie hebben gevolgd om bv van MTS-er naar HTS-er te komen of zelfs verder.

En als ik kijk naar de cursussen die ik de laatste jaren heb mogen volgen…die waren grotendeels gewoon in eigen tijd.

Wat ik in een eerdere posting al aangaf: wat zou het toch mooi zijn als mensen zich eerst zouden verdiepen in materie, voordat men er iets van zou vinden.

Dan pas, en niet eerder, kan er een goede inhoudelijke discussie gevoerd worden.

mzzl,

Frits.

• De enige echte Frits

Ik denk dat menig agent graag een weekje de bus zou willen besturen en de buschauffeur (ik spreek niet van chauffeurtje want dat vind ik helemaal niet netjes) dan een weekje het volgende mag gaan doen:

-slachtoffers van verkeersongevallen reanimeren,

-vechten met winkeldieven, inbrekers etc die niet mee willen

-bedreigd worden door junken met vuile injectienaalden

-naar een schietpartij gaan

-waterlijken uit de rivier slepen

-bij een gezin gaan vertellen dat hun 12-jarig kind nooit meer thuis komt omdat het doodgereden is op weg naar school

-urenlang zeulen met psychiatrische patienten omdat de zorginstellingen kantooruren werken

-de lichaamsdelen tussen de rails en van de neus van de trein peuteren van een persoon diens leven hem te zwaar werd.

En dan heb ik nog maar een paar dingen genoemd.

Dus ja, ik zou graag een weekje willen ruilen.

mzzl,

Frits.

ps: als je dir nu zo leest, is een vergelijking tussen (dergelijke) beroepsgroepen eigenlijk zinloos en vreemd, vind je ook niet?

• Sunderland

Nou laat mij maar wat langer politie zijn,een beetje hangen in een busje beetje rondrijden,want dat vergeet je erbij te vertellen,een beetje patrouileren in een winkelcentrum ach ach wat zwaar.

Bovendien is er slechte voorlichting bij jullie je weet van te voren wat politie inhoud.

Na een weekje bus besturen ga jij kruipend met bebloede knietjes weer terug en ga je dolblij prentjes schrijven hoor.

Dan wil nog nog niet eens praten over werk waar je echt vuil en vies van wordt.

En waarom zinloos aan het eind van het liedje hou jij net zo goed als ik aan het eind van de maand je hand op dus wat ben jij meer als ik dan.

• ~karin~

nee dit zijn leuke acties !!!

Nog meer respect van de burgers, DUS NIET !!!!

• HM

respect bestaat al lang niet meer en dan bedoel ik naar alle hulpverlenende instanties!

• De enige echte Frits

Nou, ik zal hier nog even kort op reageren.

Nergens heb ik ergens geroepen dat je minder bent dan ik.

Dat roep je zelf nu en ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Heb je een negatoef zelfbeeld wellicht? Nergens voor nodig hoor!

Verder geef je in je antwoorden blijk van een chronische vorm van kortzichtigheid en omwetendheid. Mij hoor je nergens iets roepen over het werk van de buschauffeur want ik weet daar onvoldoende van. Jij roept wel e.e.a. over het werk van een agent alsof je daar alles van weet.

Ik ga geen discussie aan met iemand die ergens geen verstand van heeft want dat is zinloos.

Vele veilige kilometers toegewenst op je bus en hier wil ik het dan bij laten.

mzzl,

Frits.