Onbegrijpelijke instelling.

• Zoals ik in de opening aangaf , stond dit op chauffeursforum.nl

In dit geval dus niet zelf meegemaakt.

Ik vond het echter onbegrijpelijk dat deze man (met wat voor uniform dan ook) dit verzoek om een mogelijk levensgevaarlijke situatie te voorkomen niet honoreerde en het afdeed met de opmerking dat hij buiten dienst was.

het verzoek van die chauffeur was niet om zijn voorligger te bekeuren , doch om zijn voorligger te attenderen dat zijn remlichten niet werkten en dat dit een mogelijk ongevalsgevaar was en dit te verhelpen.

Ze reden nota bene in de file en niet met een gangetje of 100 .

Ik heb persoonlijk in het verleden meerdere malen medeweggebruikers geattendeerd op evt. gevaren van slecht vastzittende lading op aanhangertjes , halfloslatende bodemplaten , lekke banden e.d..

Simpel door ervoor te gaan rijden , alarmlichten aan , met armgebaren waarschuwen en naar de vluchtstriook of parking dirigeren.

• AAspirant

Ik onderschat het niet, maar in een file zal het wel meevallen……“als je genoeg afstand houdt tenminste….”

• Reja

Okee, gelukkig maar want een “rollende file” zoals omschreven gaat of stilstaan of weer naar de normale snelheid. In het laatste geval kan het toch behoorlijk link worden.

• mwb

Zo kun je op alles wel het stempel levensgevaarlijk zetten.

Remlampjes vergelijken met een hartinfarct slaat nergen op.

Maar als je die vergelijking toch wil maken: ik ga binnenkort verhuizen, er wonen wel een paar vrachtwagenchauffeurs bij mij in de buurt. Ik zal ze vragen om mij te verhuizen.

Wat denk je dat het antwoord zal zijn?

• Risanne

Dat is maar net de vraag natuurlijk. Neemt niet weg dat ik het niet vreemd vind dat een agent in privé tijd geen voertuig aan de kant zet voor remlichten. Waar trek je dan de grens? Met een beetje fantasie kan iedere overtreding dodelijke gevolgen hebben. Het lijkt mij wel de bedoeling dat ook de agenten een keertje naar huis kunnen. Als ik zo om me heen kijk dan zou dit ze niet lukken als ze op iedere overtreding moeten reageren.

Dus mijn vraag is, waar zouden agenten de grens moeten trekken.

• Pronto

Om daarna op de parkeerplaats in een loop van 9 mm te kijken, en daarna beroofd te worden.

• Gman

juist Dennis

Groetjes

Gman

• - Gerard -

Prima, doen we graag. Offerte?

• Dennis

Weet ik toch… ;)

Vond het wel een heel leuk verhaal. Ben er trouwens achter dat TS het verhaal slechts uit tweede hand kent en er dus slechts 1 versie bekend is. Een versie waar ik de nodige vraagtekens bij zet.

• - Gerard -

Volgens mij gaf de persoon -volgens het schrijven een politieagent - aan ‘geen dienst te hebben’, Jan Dader.

Kun je natuurlijk ook nog eens speculeren of de aangesproken persoon wellicht een ander overheidsfunctie heeft, maar daar wordt het niets anders van. Of je moet er van uit gaat dat Nededrlandse beroepschauffeurs het onderscheid tussen de politie en KMar niet kunnen maken. En dat lijkt mij een lastige om lang vol te houden. Als excuussmoes zou je misschien wel eens kunnen proberen, maar nu niet.