die had ik jaren geleden al toen er nog geen id wet was
maar leg eens uit…hoe bepaald de gemeente nu dat jij bent wie je bent?
Dat zijn ook weer twee verschillende zaken. We hebben een wet en we hebben een politieagent. Als de agent geen beroep doet op de wet identificatieplicht dan mag hij wat mij betreft een bankpasje accepteren om vast te stellen wie de persoon is. De wet geeft aan dat wanneer de agent een beroep doet op de wet identificatieplicht hij een geldig ID-bewijs ter identificatie moet vorderen. Nogmaals, wel of geen bekeuring uitschrijven is een, wel of geen beroep doen op de wet identificatieplicht is twee.
Wanneer je eerder een ID-bewijs hebt gekregen, dan duikt de gemeente in het archief. Kom je voor de eerste keer - je bent bijvoorbeeld 14 jaar en bent verder niet in het bezit van een ID-bewijs, dan zal de gemeenteambtenaar vragen gaan stellen die jij alleen kunt weten. Natuurlijk weet jouw broertje of zusje die antwoorden ook, maar men zal net zo lang doorvragen totdat men tevreden is met de antwoorden, serine.
Jij hebt het over discretionaire bevoegdheid.
Ik niet.
Met een OV-jaarkaart stel je volgens de wet geen identiteit van een persoon vast. Dat kan de agent alleen m.b.v. door de overheid aangewezen en in de wet vastgelegde documenten.
Dus als een agent een OV-jaarkaart accepteert, stelt hij geen identiteit van een persoon vast. Hij vraagt wat mij betreft of de persoon tot 10 kan tellen, of 100 meter binnen 10 seconde kan hardlopen. Of dat hij binnen 2 minuten zijn kapotte verlichting kan vervangen door een werkend exemplaar.
De agent stelt op dat moment dus geen identiteit vast en dan heeft hij ook nog eens de discretionaire bevoegdheid zelf te bepalen of hij daar voor schrijft.
Wat is dan het verschil tussen:
Id plicht
en
Toon plicht
Je moet het bij je hebben om het te kunnen laten zien, als b.v. je vrouw hem heeft, is hij toch ook bij je als je tenminste bij je vrouw loopt?
Ik zat ook te twijfelen tussen 12 of 14 jaar, wist ik niet zeker meer.
Maar met een paspoort mag je dus tot een half jaar over datum reizen binnen de EEG. Maar dit geldt dus officieel niet voor ID/ Toonplicht?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?