'Politieman gekort bij te weinig boetes'

• ¥ Lotje ­­¥

Zwaaien:D moet je echt nooit doen

Ik heb eens een keer gezwaait naar een politie auto dat ik dacht . Nou bleek dat de politie met zijn hand zo deed dat ik zachter moest rijden . Ik dacht al huh die politie kan ik niet dus deed voorzichtig zwaaien. . Tot dat ik in het spiegeltje keek en moest stoppen . De politie zei je gebruik goed de spiegels . ik zei ja maar waarom moet ik stoppen . raakte gewoon in paniek door het zwaaien:D hij zei dat ik voortaan die grapjes voor me moest houden . ik zei : ik dacht dat jullie zwaaide maar ik kon je niet . Ik mocht door rijden hoor geen bon . Ze moesten zelf ook wel wat lachen . Is echt zo gebeurd . mensen daar ik het tegen vertel geloven het soms niet . Was gewoon een misverstand .

• Planner

Gelukkig maar. Maar er is dus wel een oneerlijke situatie met dat quotum. Want jij geeft aan dat om het quotum te halen dat heel afhankelijk is van de werkzaamheden waar jij voor in wordt gezet, daar waar KlaasVaak aangeeft dat quotum als het ware in een paar weken al te kunnen halen. Als er met quato gewerkt wordt om en daar (gedeeltelijk) een financieele consquentie aan hangt, dan dient het quotum natuurlijk wel afhankelijk te zijn van het soort wekzaamheden. Ik kan me zo voorstellen dat als je noodhulp rijd en je de hele dag door de meldkamer (al dan niet met toestemming voor O&Gs ;) ) naar van alles en nog wat gestuurd wordt, dat er dan van bonnen schrijven weinig terecht komt, terwijl als je even een paar urrtjes naar een hotspot gestuurd wordt om verkeerscontroles te doen dan is het al heel snel prijsschieten.

Dat lijkt me nu typisch iets wat je vanuit de praktijk aan zou moeten kaarten. Kijk bijvoorbeeld wat het totaal aan quota is, en geef een eerlijker verdeling aan hoe dat over de collega's te verdelen. Het resultaat blijft hetzelfde, of je het met die quota nu eens bent of niet….

• KlaasVaak

Als je dat filmpje goed bekijkt zie je dat die politieauto al vaart mindert voordat de auto langszij komt….

Dus ik denk dat de gegeven verklaring uit het persbericht toch dichter bij de waarheid ligt dan de verklaring van de autobestuurder die wel de maximum snelheid onterecht overschreed.

• KlaasVaak

een hele verhandeling en toch geen bon ;)

• ¥ Lotje ­­¥

nee goed hey :) ze zagen het aan mijn gezicht denk ik. ik dacht echt dat ze zwaaide haha kan er nu wel mee lachen . Toen niet verschrok me rot zeg ik dacht, ik doe toch niks ik zwaai en word aangehouden .

• Planner

Waarom plaats je dat onder mijn reactie? Wat heb ik nu weer gezegd waaruit zou blijken dat ik het filmpje niet goed bekeken zou hebben? Wat ik belachelijk vind is dat er een persverklaring blijkt te zijn over een politieauto die de maximum snelheid overschreed. Waar kan ik de persverklaringen vinden van alle andere politieauto's die zich niet aan de maximum snelheid houden? Denk je echt dat dat mij boeit?

• Rob II

Een politieagent schrijft een bekeuring omdat een burger een overtreding heeft begaan en niet om zijn salaris veilig te stellen (dat laatste kan, afhankelijk van zijn contract, een gunstig bijkomend effect zijn).

• KlaasVaak

het quotum is ook afhankelijk van je functie.

Aspiranten, die 50% van de tijd op de politieschool verblijven hoeven maar de helft te halen.

Toch zitten er wel haken en ogen aan en is het niet een strikte regel (hoewel deze soms wel strikt gehanteerd wordt).

Of moet ik zeggen: het is een strikte regel en soms soepel gehanteerd wordt.

Studentcoaches laten bijvoorbeeld hun studenten meer schrijven dan zelf te schrijven.

Bikers moeten meer schrijven dan wijkers en meer dan het genoemde getal.

• Carlos

Nee hoor, deze agenten hadden hun quotum allang gehaald, anders had je wel anders gepiept :D

• Rednas79

Als de insteek is om een norm aan boetes te halen en niet om de verkeersveiligheid te handhaven ben je verkeerd bezig.

Een leraar krijgt van de directie ook niet te horen minimaal 120 kinderen p/j te straffen maar om alle leerlingen goed op te leiden.