De Enige Echte Fritsie Schreef:
——————————————————-
> Beste Gerard,
>
> Het is de Wet die bepaalt of iemand als verdachte
> aangemerkt kan worden.
Zoals je moet weten heb ik zelf ook diverse personen aangehouden, Beste Fritsie
> De politie voert de wet uit.
Ik ook, en met mij is een ieder die zich in dit land bevindt daartoe bevoegd.
> Ik meen dat jij hier een fervent voorstander van bent toch?
Uiteraard.
> En als iemand terecht als verdachte aangemerkt kan
> worden en achteraf niet de dader blijkt te zijn
> wil dat niet zeggen dat de verdenking hiermee
> onrechtmatig is geweest.
Tot nu 100% met je eens.
> En dan zijn excuses ook niet op hun plek. Excuus
> maak je als je iets verkeerd hebt gedaan.
Dat is dan weer jouw uitleg. In de uitzending van afgelopen dinsdag van Opsporing Verzocht meldden de politie en justitie dat een week eerder een foto getoond was van een vrouw die er van verdacht werd betrokken te zijn bij een misdrijf. Op de e.o.a. manier kwamen de politie en justitie er achter dat de vrouw niets met het misdrijf te maken had en liet via het programma weten mevrouw excusses te hebben aangeboden. Het kan dus wel en is ook niet verboden. Wat mij betreft een kwestie van normen en waarden en fatsoen.
> En inderdaad, politieagenten zijn ongewone
> burgers.Zelf zeg ik altijd dat het helemaal geen
> burgers zijn. Want welke (gewone) burger rent naar
> incidenten toe, terwijl de andere kant oprennen
> veel veiliger is? Welke (gewone) burger moet zijn
> hele prive-leven inrichten vanuit de visie dat men
> 24 u/d voorbeeld moet zijn van onkreukbaarheid?
Ja, allemaal leuk en aardig maar voor de wet ben jij gewoon een burger Fritsie. En dan kun je 20 keer politieagent zijn, jij moet ook gewoon achteraansluiten in rij inde supermarkt en als ik daar toevallig de beveiliger ben, jou er op aanspreek en jij denkt als politieagent te mogen voorkruipen dan flikker ik jou gewoon de winkel uit en als jij met teveel alcohol op als bestuurder van een voertuig wordt aangetroffen door jouw collega's dan ben je ook gewoon de Sjaak om maar 2 dingen te noemen die aantonen dat er niets ongewoons aan jou is..
De wet kent jou een aantal extra bevoegdheden toe om jouw werkzaamheden mogelijk te maken maar een tandarts is bevoegd jouw smoel te slopen om het maar in het plat Nederlands te zeggen maar dat maakt hem ook nog geen ongewone burger.