in de schaduw van het nieuws over PTSS bij de politie

• De Enige Echte Fritsie

Gerard, het zou zo maar kunnen dat de foto van de vrouw die getoond is een misser is van de politie.

(maw, ze was geen verdachte). Uiteraard zijn excuses dan op zijn plaats. Maar als ze wel verdachte was geweest en de foto was getoond, was een rectificatie op zijn plaats met uitleg, maar excuses niet. Er is immers geen fout gemaakt.

Jouw visie op het wel of niet gewoon burger zijn gaat maar ten dele op. Natuurlijk heb ik niet voor te dringen bij een supermarkt of dronken hinderlijk te zijn.Dat maakt mij op dat punt niet anders. Maar als ik dronken rondrij ben ik wel van de 1 op de andere dag werkeloos en dat is de reguliere burger niet.

Als ik ruzie heb met mijn buurman en ik zorg voor een rood/paarse zwelling rondom zijn blauwe kijkers ben ik mijn baan kwijt. Doet de buurman het bij mij kan hij gewoon ziijn baantje behouden. Dat soort zaken maakt het dat je als agent nooit een gewoon burger bent of zult zijn.

Het tandartsvoorbeeld is m.i. ook geen juist vergelijk. Als ik niet wil dat de tandarts aan mijn gebit komt dan blijft hij daar gewoon dus vanaf als ik dat niet wil.

Als ik iemand aanhoud dan gaat die met mij mee, ook al wil deze niet.

Ik snap jouw redenatie maar toch blijf ik van mening dat agenten nooit en te nimmer gewoon burger zijn of kunnen zijn. En daar kiezen we uiteraard zelf voor.

mzzl,

Frits(ie). :-)

• - Gerard -

Fritsie, jij dicht de gewone burger een aantal voordelen toe t.o.v. politieagenten. Ik heb hier, jaren geleden verhaal gedaan van mijn neefje. Een vriend van hem werd ‘zomaar’ aangevallen door een gek. Die gek had mijn neefje zijn vriend al eens bedreigd en bracht het op een dag ten uitvoer. Mijn neefje hielp zijn vriend door fysiek tegen de gek op te treden. Zijn werkgever destijds ontsloeg mijn neefje op staande voet omdat hij geweld niet toestaat, hij werd opgepakt door de politie omdat de gek aangifte tegen mijn neefje had gedaan wegens mishandeling en mijn neefje werd door de rechter veroordeeld tot een taakstraf.

Dat was dat verhaal destijds dat de OvJ van mening was dat mijn neefje zich had moeten omdraaien en had moeten weglopen.

En nu horen we de minister-president zeggen dat gewone burgers niet langer bang moeten zijn dat wanneer er een inbreker is en jij die inbreker het huis uit werkt niet JIJ wordt opgepakt.

En dat jij niet wil dat een tandarts jouw smoel verbouwt is niet de boodschap van mijn betoog. De tandarts is wettelijk bevoegd…….

• Reja

…… soms bij jij wat grof in de mond !

• Starsky79

Klopt die zin!

En dat hij dat er mee zal bedoelen geloof ik meteen.

• Hyperactief A-P

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

> Klopt die zin!

>

> En dat hij dat er mee zal bedoelen geloof ik

> meteen.

Oké begrepen Starsky79, bedankt voor je antwoord. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Zorbacop

Mijn reden is duidelijk.

Dit is MIJN ervaring met de burger. Niet iedere burger, want ik heb niet iedere burger gezien. Ik zal het er maar bij zetten, want anders krijgen we hier ook weer een hele discussie over en zoals de meesten zien, let op ik zeg de meesten en niet iedereen dus, gaat deze topic dus niet waar het eigelijk om zou moeten gaan.

Het is maar waar je je dus druk om maakt.

Overigens hoef ik niet te reageren op ieder bericht en ik maak zelf uit op wiens bericht ik WIL reageren.

Duidelijk genoeg dacht ik zo.

• Zorbacop

Respect man.

Eindelijk iemand die normaal kan reageren en het begrijpt waar het om ging.

• - Gerard -

Ach, sommigen kennen de verhalen en getallen ook wel van de Nederlandse militairen die uit oorlogsgebieden zijn teruggekeerd. Daar kent men een veelvoud aan ellende vergeleken bij de politie.

• Starsky79

Ok vroeg het me gewoon af. Was zeker niet om te klagen!!

Het is inderdaad jou mening en daar ga ik ook zeker niets aan veranderen.

Maar iig bedankt dat je wilde reageren…..:)(tu)

• Hyperactief A-P

Zorbacop Schreef:

——————————————————-

> Respect man.

> http://i1199.photobucket.com/albums/aa478/Josteef/

> worshippy.gif

> Eindelijk iemand die normaal kan reageren en het

> begrijpt waar het om ging.

Dankjewel Zorbacop.(tu) Groetjes v Hyperactief A-P.