We blijven mensen. Dit is gewoon de waarheid en de gewone burger zal dit nooit snappen, want wij schrijven alleen maar bonnetjes toch? Aldus: Zorbacop.
Hier wil ik even op reageren Zorbacop, ik heb vanmorgen de uitzending gekeken, en vind het uitermate dapper dat deze agenten dit aan Nederland hebben laten zien. Voor mij zijn de reacties heel herkenbaar, toen ik in 2008 als vrijwilliger bij een tentoonstelling tegen de psychiatrie gestaan heb. Hebben we onder de bijna 2500 bezoekers, zowel agenten als militairen met soortgelijke verhalen gehad. Ook kwamen er met regelmaat telefoontjes binnen over deze problematiek, of heb ik zelf met agenten en militairen hierover gesproken.
Zonder op inhoudelijke gesprekken in te gaan, uit respect voor de betrokkenen, kan ik wel in het algemeen schrijven, dat wij vrijwel unaniem gelijk kregen, dat pillen hiervoor absoluut geen oplossing is. Eerder nog dat mensen verder hunzelf kwijt raakten, over de gevaarlijke bijwerkingen waaronder suïcide maar niet te spreken. Wel wil ik voor mensen die wel aan deze medicatie gezet zijn, een waarschuwing geven. Stop nooit op eigen houtje, doe dat altijd onder begeleiding van een onafhankelijke arts. In één keer stoppen kan levensgevaarlijk zijn, daar al het onderdrukte er in één keer eruit kan klappen.
Jammer genoeg is een uitgebreid onderzoek hierover wat ik in 2004 geplaatst had en het bovenstaande onderbouwen met het oude prikbord verdwenen, zie: http://politie.startpagina.nl/prikbord/4529887/tv-tip-vanavond-en-vandaag-oa-ptss-en-zaak-cevat#msg-4529887 Maar als ik de filmpjes over de verwerking op de site van Rick zie, dan zitten ze daar gelukkig op de goede weg. Wat ik wel bizar vind en helaas ook meer dan eens gehoord heb, is dat het ook in het geval van Rick einde baan is, te triest voor woorden.
Ik hoop van harte dat hij, maar ook anderen toch het goede weer op hun levenspad tegen gaan komen, en uiteindelijk sterker uit de strijd gaan komen. Ik heb een enorm respect voor hoe ze hun verhaal gebracht hebben, en vind het heel goed (ook van Zorbacop) dat hier aandacht aan besteed wordt. Want ook ik kom nog regelmatig mensen op mijn pad tegen, die tegen hetzelfde aanlopen. Ik hoop op heel veel luisterende oren voor deze mensen, zodat ze e.e.a. kunnen verwerken, i.p.v. (voor) oordelen of dat mensen zonder het te beseffen het zelf invullen en daardoor de verkeerde dingen kunnen zeggen. Ook dat werd perfect in de uitzending verwoord. Groetjes v Hyperactief A-P.