in de schaduw van het nieuws over PTSS bij de politie

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ach, sommigen kennen de verhalen en getallen ook

> wel van de Nederlandse militairen die uit

> oorlogsgebieden zijn teruggekeerd. Daar kent men

> een veelvoud aan ellende vergeleken bij de

> politie.

Sorry - Gerard -, dit is nu net zo'n opmerking die je dus niet moet maken. Waarom niet? Omdat jij nu feitelijk de verhalen van de politiemensen invalideert, voor elk individu kan de ellende die hem of haar overkomen is even vernietigend zijn, ongeacht of je militair of agent bent. Denk dus in het vervolg eerst even na, voor je iets opschrijft. Om dit soort opmerkingen gaan mensen vaak anderen uit de weg, terwijl juist je verhaal kwijt kunnen bij iemand met een luisterend oor zonder (voor) oordelen, zo ontzettend belangrijk is. Er is niets vernietigender voor mensen dan in deze situaties niet begrepen worden. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Nee hoor, ik wil PTSS bij politieagenten helemaal niet wegwuiven. Het is een groot probleem. Maar, we kennen het al jaren van militairen. Vaak jonge jongens die korte tijd in een oorlogsgebied verblijven en veelvuldig met een enorme berg ellende geconfronteerd worden die hen hun levenlang blijft achtervolgen. Het heeft heel lang geduurd voordat defensie dat erkende en inzag dat het een serieus probleem is. Volgens mij onstond dat begrip pas echt toen die ene ex-militair zijn halve schoonfamilie vermoordde. Volgens mij ook al weer een jaar of 8, 9, 10 geleden. En er is ook in de loop van jaren daarna al een aantal documentaires over op Tv uitgezonden.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Nee hoor, ik wil PTSS bij politieagenten helemaal

> niet wegwuiven. Het is een groot probleem. Maar,

> we kennen het al jaren van militairen. Vaak jonge

> jongens die korte tijd in een oorlogsgebied

> verblijven en veelvuldig met een enorme berg

> ellende geconfronteerd worden die hen hun

> levenlang blijft achtervolgen. Het heeft heel lang

> geduurd voordat defensie dat erkende en inzag dat

> het een serieus probleem is. Volgens mij onstond

> dat begrip pas echt toen die ene ex-militair zijn

> halve schoonfamilie vermoordde. Volgens mij ook al

> weer een jaar of 8, 9, 10 geleden. En er is ook in

> de loop van jaren daarna al een aantal

> documentaires over op Tv uitgezonden.

Die problemen zijn bekend - Gerard -, maar het ging om je laatste zin in dat eerdere bericht, deze zin:

Daar kent men een veelvoud aan ellende vergeleken bij de politie. Aldus: - Gerard - 21/02/2011 00:23.

Die suggereerde alsof dat erger was, en daar doelde ik op. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Het suggereert, zoals ik dat ook opgeschreven een VEELVOUD aan ellende.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Het suggereert, zoals ik dat ook opgeschreven een

> VEELVOUD aan ellende.

Ja je vergeet er weer bij te zetten: “vergeleken met” - Gerard -, wel alles benoemen graag. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Ik had het al benoemd anders kun jij het niet herhalen.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ik had het al benoemd anders kun jij het niet

> herhalen.

Laat maar - Gerard -, ik ga geen energie in woordspelletjes steken, daar kun je op TV voor terecht. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Begin er dan niet aan.