Er is geen rechter in Nederland die een verdachte van een misdrijf veroordeeld op een samenvatting van 1 A4
Misschien de vrouw van de Minister Of zou hij dit ook niet met haar overlegd hebben?
40% wordt teruggestuurd omdat bij de politie onvoldoende wordt gecontroleerd op kwaliteit van hetgeen ingezonden wordt. Ligt dat aan gebrek aan kennis of ontbreekt gewoon de tijd om een en ander goed na te (laten) kijken.
Een groot deel van de fouten is te voorkomen door een en ander goed na te (laten) kijken.
Zaken worden echt niet teruggestuurd omdat er een typefout in zit. Tenzij de typefout ongewenste juridische gevolgen heeft.
Als je iemand moet vervolgen voor een ernstig feit op basis van 1 A4 dan moet je niet gek op kijken dat het aantal veroordelingen ook met 90% daalt.
Natuurlijk bedoeld hij het niet zo. Maar in plaats van te zeggen dat hij het niet weet, gaat hij een partij onzin uitkramen. Dit was nog enigzins een duidelijk verhaal, maar zoals we als snel kunnen zien klopt het voor geen kant wat hij er van maakt. Maar verderop in het gesprek praat hij alsof hij dronken is. Hij roept allerlei termen die in zijn actieplan staan,maar er is geen chocola van te maken. En dat komt niet omdat de intervieuwers het hem nu zo moeilijk maken, hij mag vrijuit praten maar heeft geen idee waar het over gaat. Alleen Sonja Barend probeert nog iets zinnigs uit hem te krijgen, maar het enige wat echt begijpelijk is dat hij bedioelt dat mij meer agenten op straat wil, daar waar het tot nu toe altijd ging over meer blauw op straat…
En met dat laatste moet je dus niet meedoen. Het is geen eigen verzoek, dus moet je dat ook niet aanvinken. En dienstbelang is dienstbelang, dat vink je aan op het moment dat het dat is. Als het dan niet goed verwerkt kan worden, laat dan iemand anders met net zoveel integriteit dat dan maar gaan uitleggen…..
Ik krijg NOOIT enige terugkoppeling van Jusititie van zaken waarin ik een rol speel als verbalisant.
Dat kost te veel tijd zegt men dan vanuit Justitie (tijd van Justitie bedoelt men).
Maar dat in onwetendheid de politie onnodig tijd stopt in PV's die bij Justitie de prullenbak in geflikkerd worden is geen kostbare tijd zeker?
Als Justitie nou eens begint met feedback geven kan er vanuit de politie (beter) gestuurd worden op kwaliteit(sverbetering).
Nu steekt Jusititie telkens een mes in de rug van executieve politieambtenaren door ballonnetjes in de pers te ‘lekken’.
Jan met de blauwe Pet heeft al die regeltjes en kommaneukerij niet verzonnen, maar Jusitie en de politiek.
- Wat is het verschil dat ik om legitimatie vraag of deze vorder? De verdachte moet zich desgevraagd kunnen legitimeren en dat kon hij niet.
- Idem met een verzoek om door te lopen. Dat moet ik ‘bevelen’ of ‘vorderen’ alvorens het rechtsgeldig is.
- Idem met een blaasproef bij een alcoholcontrole: Ik moet de medewerking aan de blaasproef ‘vorderen’.
Terwijl ik zeker weet dat bij 50% van de bestuurders de zin: 'Goedemorgen/-middag/-avond, ik vorder van u medewerking aan de blaasproef.' werkt als een rode lap op een stier.
En nu gaat Opstelten vanuit de politiek ook een duit in het zakje doen en komt hij met verbeterplannen. Uitgerekend hij.
Als Justitie in plaats van 1x per periode 300+ PV's om dezelfde reden afkeurt, dit na 10x dezelfde ‘fout’ had gedaan waren die overige 290 PV's NIET fout gegaan.
Voor Justitie evenveel moeite, alleen de aantallen (uren/PV's) bij politie zijn anders.
Als Justitie nou eens begint met feedback geven kan er vanuit de politie (beter) gestuurd worden op kwaliteit(sverbetering
Dat gaat allemaal goed komen als ik de Minister moet geloven. Want hij is nu immers “de baas” van zowel politie als justitie. Misschien een tip om nog meer te kunnen bezuinigen, voeg gewoon justitie en politie ook samen tot 1 organisatie…
Integriwatte???? Ze zoeken het “daarboven” maar uit. Dit is al op zoveel levels besproken, maar er is nog steeds geen oplossing voor. Ze hadden op een gegeven moment wel een oplossing: iedere ATW overtreding zou door de werknemer zelf betaald moeten worden, ammehoela…
Zoals gezegd: zolang mijn jaarwerkplan maar klopt zonder dat ik dat zelf moet controleren, doen ze maar gek. Ik heb noch de tijd noch de competentie om BVCM te controleren. (en ik denk dat Opstelten ook niet wil dat ik daar tijd mee kwijt ben )
En als aanvulling: als ik vertik om het op de eerder omschreven manier te fiatteren, kan ik a) mijn inco's op mijn buik schrijven en b) een pittig gesprek verwachten met mijn districtchef.
Die stress heb ik niet nodig bovenop de normale stress van mijn werk.
Planner Schreef:
——————————————————-
> > Als Justitie nou eens begint met feedback geven
> kan er vanuit de politie (beter) gestuurd worden
> op kwaliteit(sverbetering
>
>
> Dat gaat allemaal goed komen als ik de Minister
> moet geloven. Want hij is nu immers “de baas” van
> zowel politie als justitie. Misschien een tip om
> nog meer te kunnen bezuinigen, voeg gewoon
> justitie en politie ook samen tot 1 organisatie…
Dat kon toch niet omdat de politie op “twee poten” loopt?
En dan even de samenvatting wat wij hier nu in een paar minuten hebben vastgesteld.
Er is een ATW, een LAR en het BARP. Deze regels werden al jaren overtreden, en daar moest verandering in komen. Vele jaren en vele tientallen miljoenen later werd BCVM geintroduceerd, wat gepresenteerd werd als de oplossing van het probleem, daar waar het feitelijk niets anders doet dan precies aangeven waar de overtredingen zitten (als het naturlijk goed ingesteld is!). In plaats van proberen de overtredingen te voorkomen worden ze gewoon nog net zo vaak gemaakt, waarbij dan vervolgens van de agenten, die tegen hun eigen wil in deze overtredingen maken, verwacht wordt dat zij, ondanks alle mooie praatjes over integriteit, bij het fiatteren onjuiste informatie moeten geven om gewoon datgeen te krijgen waar men recht op heeft, omdat anders leidinggevenden lastig gaan doen.
En als oplossing heeft de Minister nu het plan opgevat om de LAR en het BARP maar af te schaffen en een vereenvoudigde versie van de, een paar jaar geleden vereenvoudige ATW, van toepassing te laten zijn….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?