Ivo Opstelten: Politie moet meer op straat zijn.

• Starsky79

Misschien een goed idee voor meneer opstelten om eens een week lang bij zijn werknemers mee te kijken. Ipv vaak dat ene uurtje dat zo iemand op werkbezoek komt. En dan uiteraard niet alleen bij de politie maar ook bij justitie.

• Planner

Na de brand in Moerdijk bij Chemie-Pack heeft hij zich een paar uur in een geblindeerde auto rond laten rijden. Echt iemand die met beide benen in de modder staat en weet hoe het er op de werkvloer aan toegaat. Vandaar dat hij daar ook lekker over kan vertellen…. :(

• Starsky79

Idd!! Maar ja anders waren zijn dure italiaanse schoenen die hij heeft kunnen declareren natuurlijk vies geworden net zo als zijn, van het belastinggeld betaalde, designer pak! :D

• - Gerard -

Veel van jouw argumenten beginnen met ‘als’.

• K.Hakvoort

Die twee zullen wel bijna in scheiding liggen; de meest voor de hand liggende zaken worden door Ivo en zijn vrouw niet meer besproken.;)

• - Gerard -

Jij kunt het in 5 regels.

• K.Hakvoort

Mooie en scherpe recensie van het gesprek met Opstelten. Goed dat er mensen zijn die zich niet direct laten imponeren of in slaap wiegen door deze brombeer - dat gebeurt zelfs in het parlement -maar naar de betekenis kijken van wat zo gezaghebbend door de bewindsman gedeclameerd wordt.

• - Gerard -

Daar heb ik geen moeite mee als justitie daar terecht een opmerking over maakt. Uiteraard jammer dat dat wel eerst 300 PV's moet duren. Maar het zegt wel iets over de professionaliteit van de hedendaagse politieagent.

Als ik iemand aanhoud in een winkel en ik verwijt hem lokaalvredebreuk (art 139 wetboek van strafrecht) dan heeft dat verwijt juridisch geen enkele waarde. Ik word er niet op afgerekend. Immers een OvJ zal vaststellen dat huisvredebreuk (art. 138 wetboek van strafrecht) het verwijtbare feit is dat de verdachte ten laste moet worden gelegd. Maar ik vind dat een agent in een PV moet kunnen beschrijven dat hij iemand gevorderd heeft -omdat het vorderen een wettelijke bevoegdheid is die een OA kan toepassen- en niet dat hij iets heeft gevraagd want iemand iets vragen heeft geen juridische waarde.

Want, maar nu gok ik, KlaasVaak. Is het niet zo dat als een agent aan je vraagt: ‘Mag ik uw rij- en kentekenbewijs even zien’ je dat straffeloos kunt weigeren? Het is een vraag en daar mag je gewoon ‘Nee’ op antwoorden. En als de agent jouw rij- en kentekenbewijs vordert je dan pas verplicht bent dat op eerste vordering te tonen?

• - Gerard -

De minister is van plan grote stappen te maken. Vind ik veel belangrijker dan dat gemillimeter geneuzel van Planner. Er gaat een streep door het elektronisch huisarrest en veroordeelden gaan hun straf, zoals het hoort, uitziiten in de tuigdorpen van Wilders, bij Rutte en Opstelten beter bekend als gevangenissen.

• - Gerard -

Een collega van mij maaktte ooit een, voor mij, prachtige opmerking. Hem werd gevraagd of onze afdeling wel eens genomen beslissingen evalueerde om vast kunnen te stellen hoe processen zijn verlopen en tot welk reslutaat dat heeft geleid. “Wij doen niet aan evalutie, wij kijken vooruit”.

Prachtig…..