De ANWB is helemaal van de pot gepleurd!!!

• KlaasVaak.

Nee.

Bij en controle op het gestelde in de Wegenverkeerswet (bijv) is de bestuurder nog geen verdachte.

Denk aan of hij in het bezit is van een rijbewijs, of een preventieve alcoholcontrole waarbij geen waarnemingen zijn gedaan dat de bestuurder mogelijk dronken is.

Dus dan moet hij gevolg geven aan het stopteken en andere aanwijzingen van de politie.

Als je een strafbaar feit ziet of waarnemingen hebt dat de bestuurder mogelijk dronken is (slingerend rijden ofzo)

dan is de bestuurder verdachte

en als gevolg daarvan hoeft deze niet te stoppen voor een stopteken.

• KlaasVaak.

Nee, sommige verdachten dien je eerst te ontbieden.

Iets met proportionaliteit.

Reageert hij niet op het ontbiedingsverzoek haal je hem op.

Andere verdachten (zwaardere feite en/of vluchtgevaar) haal je wel meteen op.

• - Gerard -

… ik hoorde zojuist dat minister Opstelten ook wil dat je eerst moet pinnen en dan pompen …… Vet coole gast die Opstelten……

• KlaasVaak.

Daar gaan de shopinkomsten, want: geen inpulsaankopen meer.

Gevolg: shops dicht, personeel de straat op. Onbemande tankstations.

Consequentie: de minister maakt een pas op de plaats om de arbeidsplaatsen te sparen.

Gentlemen: Place your bets…

:D

• - Gerard -

Ik zet 100 euro in ….. ik stop namelijk bijna dagelijks bij de pomp om iets kopen …. en misschien 1 keer in de week om te tanken. En, ik heb Opstelten als minister tot nu ervaren als iemand die niet zo maar iets roept, maar het ook tot stand brengt. Samen met de Jager de beste ministers.

• Planner

En dan komt de hamvraag: Hoe weet de bestuurder van een auto WAAROM de agenten in een politieauto die een stopteken geven dat doen?

Volgens mij staat in artikel 160 Wegenverkeerswet 1994 dat “een bestuurder van een motorvoertuig verplicht is dat motorrijtuig op eerste vordering te doen stilhouden”. Daarin wordt volgens mij geen onderscheid gemaakt tussen personen die wel of niet kunnen worden aangemerkt als verdachte. En gezien bovenstaande vraag zie ik ook niet in hoe dat in de praktijk zou kunnen werken? Of misschien moet op het stopbord ook even de reden gezet worden, en als blijkt dat je als verdachte wordt aangemerkt dan kan je gewoon ongestraft de verkeersregels aan je laars lappen?

• Hyperactief A-P

Je maakt naar mijn mening de politie belachelijk door de stelling van de ANWBer te onderschrijven mwb, ik ga in deze mee met KlaasVaak. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

:D:D:D

• Hyperactief A-P

Bij elk optreden van de politie schuilt en potentieel gevaar voor derden. Als de politie een verkeersovertreder staande houdt creëer je het gevaar dat een andere auto tegen het stilstaande (politie)voertuig botst met alle gevolgen van dien dus verkeersovertreders alleen nog maar op kenteken verbaliseren en alle bestuurders van voertuigen die opzettelijk geen kenteken voeren of behoeven te voeren maar laten schieten? Aldus: swat.

Nee natuurlijk niet laten gaan swat, zoals jezelf al schrijft is de 100% maakbare samenleving niet mogelijk. En achteraf kun je altijd makkelijk oordelen en voor een dubbeltje de wereld rond. Wat mij opvalt is dat in zo'n geval als deze de politie massaal afgezeken wordt. Terwijl dit na verhouding gelukkig weinig voorkomt, terwijl het gros van Nederland wel SMSsent aan het verkeer deelneemt, terwijl de kans om slachtoffers te maken dan wel te worden dan vele malen groter is. Zoals onlangs dat 1 jarige kind om het leven kwam. Naar mijn mening het toppunt van hypocriet Nederland. Groetjes v Hyperactief A-P.

Wijziging betreft: Was ondertekst vergeten

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> … ik hoorde zojuist dat minister Opstelten ook

> wil dat je eerst moet pinnen en dan pompen ……

> Vet coole gast die Opstelten……

Daar verzinnen doorgewinterde criminelen ook wel weer wat op - Gerard -, of dacht je dat nu de diefstallen ter plekke ophouden te bestaan? Groetjes v Hyperactief A-P.