Lul toch niet. Verplicht DNA afnemen geldt niet voor ‘de rest van de bevolking’.
Die regel geldt alleen voor hen die een strafbaar feit plegen waar 4 jaar of meer straf op staat (en voor dat feit veroordeeld worden).
Jij begint gelijk over de hele bevolking. En dan tegen mij zeggen dat je het een niet kunt scheiden van het ander.
Dat lukt prima. Ik heb nog nooit een veroordeling gekregen voor een strafbaar feit waar een straf op staat van minimaal 4 jaar. Aldus: KlaasVaak. 25/02/2012 22:53.
Gaan we nu weer op de onrespectabele manier met elkaar om klaasVaak? Dan pas ik verder. Verdiep je wat meer in een ethische grens overschrijden, misschien zie je dan het grotere plaatje waar ik op doel. Maar dat zie je ook bij het medische wat ik aangehaald heb, zonder dat de bronnen nagetrokken worden, probeerd men schrijvers ervan tot aan de grond toe af te branden. Alsof ik in die vele jaren me op één enkel boek of één enkele mening zou beroepen. Daarnaast weten mensen geeneens hoeveel tijd en energie er achter het internet in sommige zaken gestopt wordt, laat staan wat er allemaal achter de schermen speelt.
Dat is geen schande, maar dat in het wilde weg trappen doet een discussie zo en zo niet goed. Wat voor meerwaarde heeft het voor mij om te weten dat jij geen veroordeling van zoveel jaar achter je naam heb staan. Dat heeft net zoveel waarde, als dat ik hier neerzet dat ik de ongeveer afgelopen 25 jaar geen enkele veroordeling en voor zo ver ik me kan herinneren zelfs geen enkele bekeuring in die tijd gehad heb? Daar kan een ander toch ook niets mee? Ik ben meer benieuwd naar bijvoorbeeld zo'n naar mijn mening extreme politieinzet om medicatie in mijn post van 24/02/2012 12:04. En dan zeg ik op voorhand vast, nee dat is geen Nederland, nog niet.
Want ook hier komt de nieuwe wet over dwang in de zorg begin volgende maand opnieuw in de Tweede Kamer aan de orde. Nu worden er vaak al allerlei wegen bedacht om die dwang doormiddel van drang te omzeilen waarbij ook vaak de politie ingezet wordt. Maar los daarvan is die link met verplicht DNA afnemen dichter bij dit onderwerp over dan waar het in het eerste gezicht op lijkt. Nogmaals, er worden vaak dingen voor omstreden wetgeving gebruikt, waarvan ieder weldenkend mens het eens is. Maar de duistere kant blijft onbelicht, en als mensen weten wat dat inhoud, dan hebben ze er opeens een heel andere mening over. Het is net als met geld, zodra ze aan dat van mij komen lig jij niet wakker, in het geval dat het jou betreft wel, en vinden sommigen het opeens erger, terwijl het voor beiden op hetzelfde neerkomt… Groetjes v Hyperactief A-P.