Kijk, dat dit voor het huisrecht niet gold wist ik niet. Wordt hier met de dag wijzer!
mzzl,
Frits
Ik vind het wel een beetje allemaal sensatie-politiek hier.
Als jou kind op school een trap en bijna rake tikken van een onderwijs assistent zou krijgen, zou de hel los zijn en ging je met stoom uit je oren verhaal halen bij de directeur.
Niemand kan voorspellen wat deze ouwe driftkikker van plan was en als de jongen hem niet een zetje naar moeder Aarde had gegeven, was er misschien wel meer gebeurd door toedoen van deze leipe ouwe.
Ik keur per definitie geenszins de trap goed, maar kan me wel indenken waarom hij het deed. Dat deze oude man hartpatient, motorisch gestoord is en nog meer lichamelijke gebreken heeft, vind ik weer puur sensatie zucht van de pers.
Hij had kunnen weten dat het geweld wat hij als eerste aanwendde, zich tegen hem zou kunnen keren. Juist hij, als lichamelijk beperkte, had zich dat moeten realiseren alvorens hij als een dolle stier daar te keer ging.
Ook ben ik van mening dat de oude man een mooi stukje toneel speelde.
Nergens, maar dan ook nergens kan ik in het filmpje zien dat de man daadwerkelijk een trap in de rug krijgt, het punt waar de jongen hem raakt is niet zichtbaar door omstanders. Dat de jongen hem raakt, okee, duidelijk als wat, maar in de rug….?
Ouwe knakker ontslaan van school, kan niet met jeugd omgaan en die trapper een goede werkstraf geven. Dus beide even van katoen geven.
En als ik die jongen was die vastgepakt werd door die oude man, zou ik misschien ook nog wel een schadeclaim indienen tegen hem, een leraar heeft met zijn handen van je af te blijven.
Pilletje op? Ik stelde alleen een vraag hoor. Ik heb verder niemand veroordeeld of de doodstraf geëist of wat dan ook.
Als ik als ouder zou weten dat een leraar mijn zoon bij de kraag had gepakt zou mijn eeste reactie zijn' hij zal het wel verdiend hebben' . Maar een harde trap in de rug bij een leraar die als gevolg daarvan met een hersenkneuzing in het ziekenhuis ligt vind ik in elk geval in geen enkele verhouding staan tot de aanleiding.
Wat als nou die jongen bij de eerste trap van die oude man op de grond gevallen was met alle mogelijke gevolgen vandien?
FEIT is dat de oude man als eerste geweld aanwendt.En niet zo zuinig ook.Hij trapt, slaat naar de eerste jongen, die zich eigenlijk op dat moment alleen maar verweert. PUNT.
Dan loopt de oude man briesend naar een ander ventje en pakt die vast.
Die man is gewoon dol en op hol geslagen.
Dat vervolgens die eerste jongeman hem een trap geeft, al dan niet in de rug, maar wel van achter, keur ik niet goed, maar kan hem wel begrijpen. Dat de gevolgen anders zijn dan en heviger omdat deze man al lichamelijke gebreken had, vind ik niets toevoegen.
Dat is net als ruzie krijgen met iemand, van hem een paar klappen krijgen en hem in reactie een tik terug op het hoofd geven terwijl betrokkene net een maand uit hersenoperatie is en dan als gevolg van jouw simpele tik toch de pijp aan Maarten geeft.
Die oude heer had beter moeten weten, zeker als je al beperkingen hebt. Ontslaan die knakker.
Die jonge gast die hem trapt, dikke werkstraf geven, desnoods in een tehuis voor lichamelijk beperkte mensen.
Feit blijft dat die oude knakker begon. Chaos theorie: Cause & Effect.
Hij is de oorzaak en zal het gevolg zelf ondervonden hebben, leuk of niet leuk.
Oke mooi en goed , maar is dat filmpje trouwens rechtsgeldig/?
Of zegt een rechter dat de dader toestemming had moeten geven om gefilmd te worden.
Of kan het zijn datde dADER zijn privaci is aan getast. Ik heb vaak immers gehoord dat alleeen bewakings camera s rechtgeldig zijn, bij pompstations bijvoorbeeld.
Maar als iemand zelf een misdrijf filmt is het ineens niet rechtsgeldig.Volgens mij gelooft de rechterlijke macht alleen maar verklaringen op papier geproduceerd door de politie. ik zelf hecht echt geloof aan een filmpje om dat die niet zomaar even te manipuleren zijn.Verklaringen op papier wel.
Tja Oome,
Politie heeft al een pilot met het doorsturen van filmpjes via mms en internet, dus het zal wel zeker aanvullend bewijs kunnen zijn. Volgens mij is het zo dat op het moment dat je een misdrijf pleegt, en je wordt door een passant gefilmd, dat dat wel degelijk rechtsgeldig kan zijn. Het structureel op eigen houtje filmen richting de openbare weg mag dan weer niet.
En Oome, al eens van Photoshop gehoord? Heb al Agenten compleet met dienstauto bij de Eiffeltoren zien staan, werkelijk prachtig gemanipuleerd…
ja Photo shop dat gebruik ik wel.Maar filmpjes zijn echt niet even vlug in een uurtje te manipuleren.Kijk… vliegende schotels in een filmpje vanuit een vast camera standpunt of die zogenaamde kern explosie in thechie.Dat lijken mij niet de meest moeilijke.Maar filmpjes met snel wisselende camera standpunten met verschillende licht invallen schaduwhoeken en perspecktieven, dat doe je niet even zomaar
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?