het komt er dus in jou ogen op neer, eigen schuld dikke bult?????????
Niet direct HM,
Maar als je nu begrijpt wat ik probeer te duidelijk te maken:
Deze man had, gezien zijn lichamelijke beperkingen, leeftijd én voorbeeldfunctie, nooit en te nimmer als eerste geweld mogen aanwenden. Hij had beter moeten weten.
Dat de ene, ik noem hem even “dikke jongen” hem vervolgens een trap geeft, tja, hij had het kunnen weten. De oude man trapte en sloeg immers de dikke jongen als eerste.
Dat die trap van achter komt, en de oude man zich hier helemaal niet tegen kon verweren, ongeacht de bedoeling van de dikke jongen, is natuurlijk een lage streek.
Maar:
Die dikke jongen, wist hij dat die oude man last had van beperkingen, zoals breeduit in de pers uitgemeten?
Wist die dikkerd dat de oude man keihard zou vallen en de gevolgen van letsel van zware aard zouden zijn, mede door de eerder genoemde beperkingen van de oude man?
Dat de oude man boos was om het water en een beetje de controle verloor, kan ik inkomen. Maar juist een onderwijs medewerker heeft met zijn handen van leerlingen af te blijven en mag om een beetje water in zijn gezicht nooit en te nimmer naar geweld grijpen, wat hij dus wel deed.
Ik keur de actie van de dikke jongen niet goed, maar geef hem niet alle blaam. Zonder rook geen vuur.
Hoe zou het zijn gelopen als die dikke jongen de oude man niet ten val had gebracht? Hadden dan de kranten volgestaan met:
===========================================================
ONDERWIJSASSISTENT MISHANDELD LEERLING OMWILLE VAN WATERBOMMETJE
leerling met hersenletsel in ziekenhuis opgenomen na wurgpoging, ouders geschokt.
===========================================================
Ik ben benieuwd hoe dit strafrechterlijk zal aflopen. Als die jongen zich beroept op noodweer, misschien wel noodweerexcess, kon dit wel eens een interessante casus worden.
En ik blijf bij mijn eerdere standpunt:
De oude man is niet geschikt voor werkzaamheden op een school en de jongen behoort een flinke taakstraf te krijgen.
Als aanvulling:
Op 1.25 van het filmpje zie je net niet het punt waar de jongen de man raakt. Wat je wél ziet is zijn rechterschoen, en die ligt beduidend lager dan de rug van de man. Ik gok erop, dat hij hem geen trap, maar knietje gegeven heeft. De plaats van impact is echter nergens duidelijk waar te nemen.
Eigenlijk kun je nergens zien dat hij hem daadwerkelijk met zijn knie raakt, dat is puur giswerk.
Roy schreef:
Ik ben benieuwd hoe dit strafrechterlijk zal aflopen. Als die jongen zich beroept op noodweer, misschien wel noodweerexcess, kon dit wel eens een interessante casus worden.
Ik denk dat geen enkele rechter in NL er in mee zal gaan dat hier sprake is van noodweer. Hij pakt die jongen bij zijn kraag. Als je om die reden al iemand het ziekenhuis in mag schoppen onder het mom van noodweer dan zullen er nog velen gaan volgen denk ik zo.
En die taakstraf ben ik het ook niet mee eens maar dat ben ik meestal niet met taakstraffen. Veel te soft en de dader lacht zich een spreekwoordelijk krul in zijn l#l
Dat zeg ik niet AT, maar vindt de conclusie van karatetrap in de rug wel erg snel getrokken en nergens op gebaseerd.
Ons hele rechtssysteem draait op feiten. Geef me dan ook een feit!
Als er hordes tieners gaan verklaren dat het wel zo was, er een levensgrote voetafdruk van betrokkene in de rug of op de kleding van de oude man gevonden is, andere beelden whatever.
Maar niet puur op een filmpje gaan speculeren. Das zo makkelijk en zo stigmatiserend: Jonge gozer trapt oude weerloze man neer.
Maar goed, blijkbaar komen we er toch niet uit en lezen jullie alleen maar dat ik van mening ben dat de oude man zelf voor een groot deel verantwoordelijk is voor wat er met hem gebeurde.
Misschien wel, dit ga je niet leuk vinden, maar zelfs dat kun jij niet wettelijk en overtuigend waar maken door middel van dat filmpje. Of heb jij rontgen ogen?
Je ziet iets maar niet alles. Ondertussen maak je zelf een associatie et voilà, je bent bevooroordeeld.
Natuurlijk heeft die dikkerd die vent geraakt, zelfs ik zal dat voor waar aannemen, maar kun je het ook zien? Misschien duwde van de andere kanr wel iemand tegen de man aan?
Wat heerlijk, HM!
Echt, ik vind het super dat je zo reageert en me niet serieus neemt.
Iedereen weet dat Kabouter Plop ten tijde van dit voorval op peacekeeping missie in Afrika was. Hij is zelfs nog in het nieuws geweest omdat hij met President Mugabe een banaan pelde.
Ontopic:
Ik moet de Rechter nog zien die aan de hand van dat filmpje deze jongeman veroordeeld.
Blijkbaar neem jij het niet zo nauw met bewijsvoering en objectiviteit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?