'Politieman gekort bij te weinig boetes'

• wim76

Wat wil je dan met al die bezuinigingen?

We hebben collega's tekort en daar veranderd ook niks aan.

Mogen wij niet op vakantie dan?

Door dat geweldige BVH systeem zijn we nog langer binnen.

Om het maar niet over BVCM te hebben (al duurt dat niet lang maar is wel extra weer).

Alles gaat gewoon door maar komt weer op de loyaliteit/flexibiliteit van de collega aan.

Zou fijn zijn als korps beheerders een wat meer zouden zeggen dat we bepaalde zaken geoon gaan laten liggen omdat er simpelweg de middelen/mensen en geld niet meer zijn/is.

• KlaasVaak

tis maar hoe je het uit wil leggen wat ik schrijf hè

tuurlijk kan ik niet tegen de snelheid van een flitskast op met mijn handgeschreven bonnetjes

tuurlijk stapt de rest van de schoolklas af als ik mijn eerste staandehouding doe

of moet ik met mijn lasso de hele groep vastbinden en dan 1 voor 1 staandehouden en na het uitreiken van de bon weer heensturen?

• KlaasVaak

In RR, voor zover ik weet, speelt dit niet

daar is een buurtagent een buurtagent

en draait een enkele horecaweekend mee in een 4 weken periode, waarom niet, die horeca is ook zijn/haar wijk

dus dat hoort erbij

en buurtagenten zitten niet op de noodhulpauto's, per definitie niet, althans in RR

• - Gerard -

Planner Schreef:

——————————————————-

> Waarbij “het aanpakken” niet alleen moet bestaan

> in het schrijven van boetes, wat slechts een korte

> termijn middel is, maar er vooral naar structurele

> oplossingen van problemen gekeken moet worden,

> waarbij er dus een belangrijke taak voor de

> wijkagent weggelegd is om partijen om tafel te

> krijgen.

Geen idee wat je hiermee wil zeggen. Nederland draait niet om de inzet van politieagenten. Wij gewone burgers richten onze maatschappij in en de politie heeft daarin een taak. We gaan onze maatschappij natuurlijk niet aanpassen aan de agenda van de politie. Oplossing is meer/anders blauw op straat.

• Planner

Meer blauw op straat is een oplossing voor dit soort problemen? En hoe ver wil je daar in gaan dan? Want het is heel simpel, zet op elke hoek van de straat een agent of andere toezichthouder met een bonnenboekje, en alles wat iemand fout doet wordt bekerut. Probleem daarmee is dat het onbetaalbaar is, want deze personen betalen zichzelf ook niet meer terug, want er zijn maar heel weinig mensen die nog overtredingen maken. Het doel is dan wel bereikt, maar of we daar nu zo blij mee moeten zijn? Wat ik bedoel is als er ergens hot spots zijn, dan kan je daar wel zoi nu en dan een legertje agenten of teozichthouders naar toe sturen en lekker scoren, maar het probleem lost zich daarmee niet op. Oplossing kan zijn om dat zo nu en dan te verhogen naar heel vaak, maar ik vind dat zonde van de tijd. Beter zou zijn om te kijken hoe daar middels structurele oplossingen een oplossing gevonden kan worden, zo dat de hot spot verdwijnt.

• KlaasVaak

interessant:

dus al jij je auto op de stoep parkeert voor je favoriete kroeg en een bekeuring krijgt doe je dat elk volgend weekend opnieuw?

want het bekeuren helpt volgens jou niet

en om dat dan te voorkomen gaan we allerlei fysieke maatregelen treffen dat het nooit meer gebeurt?

paaltjes, dubbele rij stoepranden, kettingen, pollers etc.?

wat zal het er mooi uit gaan zien

en uhhh, wat kosten die fysieke maatregelen?

• Planner

Wat kosten die fysieke middelen? Nee, politieagenten of andere toezichthouders kosten ook niets!!!!

Inderdaad, het bekeuren helpt kennelijk niet, want vandaar dat we het hebben over “een hotspot”. Ik heb eerder al een paar voorbeelden gegeven dat je wel keer op keer als politie op hotspots kan gaan staan en lekker scoren (ook al is dat niet jou doel), maar dat het dus op lange termijn niet helpt. In dit voorbeeld, als het gaat om “fout parkeren”, dan lijkt mij het plaatsen van bijvoorbeeld plaatjes een heel logische stap, en dat is op lange termijn zeker goedkoper als het maar keer op keer langs laten rijden van politie. En of dat er mooi uit ziet, in ieder geval mooier dan een auto die in de weg staat met een bonnetje op de voorruit, en een politieauto die wellicht ook nog even in de weg komt staan. En anders zorg je voor toezichthouders die daar regelmatig, veel en veel vaker dan de politie langs komt. Wat mij betreft zonde van de tijd en energie

Als het steeds dezelfde personen zijn dan zal bekeuren wellicht op den duur ook wel helpen, want het wordt op een gegeven moment te duur, maar bij hot spots gaat het vaak niet om dezelfde personen, want daarvoor zijn het er te veel. De situatie is kennelijk zodanig, dat het er om vraagt om een overtreding te plegen. Als ik daar zou wonen, dan zou ik echt niet vrolijk worden als de politie steeds maar weer bekeurd, want de burger heeft er last van, en de overheid die strijkt het geld op. De burger daar heeft veel meer baat bij de paaltjes, want dan hebben zij het probleem niet meer. En er zijn zoveel verschillende mogelijkheden om parkeren onmogelijk te maken, er is vast wel iets te bedenken wat in het straatbeeld past, en als het gaat om een kroeg, ook nog eens vandalisme proof is.

• ¥ Lotje ­­¥

tuurlijk stapt de rest van de schoolklas af als ik mijn eerste staandehouding doe

*********************************************************************************************

Als er een aangehouden is . SMS ze het door naar elkaar van :: er staat politie in het winkelcentrum kijk uit . ja zo slim zijn ze dan wel ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Heb net een boete mogen ontvangen van 128 Eurie's ( hard rijden), heb daar totaal geen problemen mee.

*********************************************************************************************************************

Nou zeg ik toch wel hoor had een tijdje terug ook een bon , geflitst paar km er overheen , iets van 28 euro en dat vond ik al niks . heb in de winkel een vest zien hangen was afgeprijst, nadien dacht ik daar ga mijn vest aan de boete

Heb jij een boom achter staan dan daar je het geld zomaar afkan plukken?X(

• KlaasVaak

Als je consequent een aantal dagen of weekeinden (hangt af wat de aanleiding is) bekeurt helpt dat wel

Er zijn hotspot rond horecagelegenheden, daar helpt schrijven wel, en dat hoeft alleen maar in de weekeinden

Andere hotspots zoals scholen hoef je weer alleen op schooldagen te komen

En als je met je bekeuring een GEDRAGsverandering gerealiseerd hebt, heb je er overal profijt van en niet alleen op die hufterproof gemaakte hotspot.

Want vaak is het uit asociaal gedrag of desinteresse of zelfs (geveinsde) onwetendheid over verkeersregels.

En “zien parkeren doet parkeren”: men kijkt niet naar verkeersborden, men ziet een auto geparkeerd staan, dus dan mag het kennelijk of dan kan de mijne er ook staan.

Bijv. het excuus van een fietser: ik reed niet door rood, ik keek naar dat poppetje en dat ging op groen, dus reed ik niet door rood

Dat het poppetje een voetganger voorstelde, was de fietser niet bekend.

Maarals die voetganger daar over de weg kan bij groen dan hij toch zeker ook?

En dat de fietser daarvoor het voor hem geldende rode verkeerslicht negeerde?

Daar had hij nooit zo naar gekeken, want dat deed hij nooit, hij keek altijd naar dat ‘poppetje’.