Filmpje vechtpartij/aanhouding in bus

• Starsky79

Als hij de bus niet uit gaat NADAT hem dat gevorderd is, het is dan wel openbaar vervoer maar een chauffeur of controleur wil hem de bus uit hebben omdat hij zich niet aan de regels houdt, dan KUN je daar de politie voor bellen. En ja dan gaat meneer de bus uit. Maar goed het is een artikel van de telegraaf geweest dus neem ik dat maar met een paar kilo zout….

Onzin regels zijn het niet. Moeten wij dat dan ook gaan zeggen tegen de mensen die gebruik maken van horeca en zich niet aan de regels houden? Lastige klanten bij winkels/bedrijven die niet weg willen of zich niet aan de regels houden? Is wat kort door de bocht toch?

• Starsky79

Met 2 man een bus leeg halen die vol zit??? Kom eens een keer op een zaterdag avond langs in een bus vol dronken passagiers die de chauffeur het werken onmogelijk maken. En ja het eten in een bus is niet toegestaan dus klaar. Staat duidelijk aangegeven als je in de bus komt en al in de bus zit. Tis gewoon een kwestie van fatsoen en respect!! En dat is er niet meer.

En een bus leeg halen met z'n tweeën…. gaat hem niet worden!!

• Starsky79

Eeeh Gerard, staat bij binnenkomst in de bus op het deurtje bij de chauffeur of staat al op de buiten deur. En voor de mensen die (nog ) niet kunnen lezen en schrijven hebben ze er afbeeldingen van gemaakt die zelfs iemand uit Iran begrijpt en weet dat hij dan niet mag eten in de bus…. dus staat genoemd.

Dat jij het onzin vindt heb ik begrip voor maar dat is een hele andere discussie. De OV maatschappij heeft dit als regel omdat men het vervelend vindt om de etensresten na iedere rit van de vloer/bank/ramen moet weghalen.

• Starsky79

Ik denk dat als je diabeet bent en dat kunt aantonen, (weet niet of er zoiets is als een paspoort voor een diabeet) dan kan ik mij niet voorstellen dat iemand daar een probleem mee heeft.

Maar goed laat even weten hoe het in Noord Korea is OK?:D

• Hyperactief A-P

Precies Arie, hij had losse handjes, en daarop was het gewoon actie reactie. Boontje komt om zijn loontje, had niets meer met eten te maken. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Ik dacht heel even dat jij weer over dat vensterbankje zou beginnen Lans.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak

stel je bent diabeet

1. zuip je je dan klem dat je met de bob-bus mee gaat, want nuchter in zo'n bus doe je niet voor je lol, geloof mij.

2. als je dan moet eten kun je dat vast wel in een minuut doen die je op de bus staat te wachten, of wil je een drie gangen-diner wegwerken? en een goede diabeet weet 99% van de gevallen precies wanneer ie moet eten om niet in de problemen te komen

3. stel dat het je in de bus overkomt en je besluit om stiekem toch een broodje te eten en je wordt aangesproken, dan moet ik nog de eerste keer zien dat dit dan zo uit de hand loopt

want in een flauwte zitten waardoor je genoodzaakt bent om te moeten eten en dan daarna zo'n theater maken en zo uit je stekker gaan? dat bewijst dat je best nog even met eten had kunnen wachten!

• wim76

Ik vind het toch wel heel knap dat je hier ziet dat de collega uit zichzelf zo begint te slaan met zijn wapenstok op die man.

Dat kan aan een aantal dingen liggen:

1) Je wil het gewoon niet begrijpen

2) Je kijkt de film achterste voren

• KlaasVaak

Geweld mag door de politie gebruikt worden mits er aan een aantal voorwaarden is/wordt voldaan:

a) subsidiar

b) proportioneel

c) als het doel niet op andere wijze kan worden gerealiseerd.

En daar staat opzettelijk niet tussen:

d) pas nadat een verdachte/betrokkene/burger is begonnen met het toepassen van geweld tegen de politie.

Dus: ook al zou het zo zijn dat de politie als eerste geweld toepaste, wat zeg ik, eigenlijk kan het niet anders dan dat de politie als eerste en enige geweld toepaste (maar dit terzijde), dan wil dat nog niets zeggen over de rechtmatigheid van dit toepassen van geweld.

• - Gerard -

…. stelt de recherche een onderzoek in.

Nog even voor de duidelijkheid, het mesije die ooggetuige is verklaart als volgt:

Er was totaal geen sprake van agressie.

Het ging zo;

A. zat te eten, beveiliger kwam eraan.

“Je mag niet eten in de bus, anders moet je eruit.”

“Oh dat wist ik niet?”

“Je moet je eten wegdoen, anders ga je eruit.”

“Maar dan wordt het koud!”

“Wil je eruit?”

*gemompel van A. die zijn eten met tegenzin opborg*

Dat was de discussie om het eten. Die was snel afgelopen en eigenlijk geen probleem.

Toen ging B. in gesprek met A. over het feit of je wel of niet mocht eten in de bus. Beveiliger zei dat het niet mocht, discussie van B. en de beveiliger volgde (er werd niet gescholden of agressief gedaan).

Beveiliger zei dat B. wel naar voren kon lopen om de plaatjes te zien waarop staat dat je niet mag eten, maar dat deed B. niet. Die bleef volhouden dat je gewoon mag eten (wat dus niet zo is, maar dat wilde hij kennelijk niet geloven). Beveiliger bleef ook volhouden, en zei toen dat B. zijn mond moest houden en dat hij anders eruit moest (“je moet je grote bek houden anders flikker ik je eruit” ). B. was niet blij met de toon die werd aangeslagen door de beveiliger en ging toch door (had hij maar direct zijn mond gehouden, ze bleven allebei maar hetzelfde herhalen) en toen liet de beveiliger de bus stoppen en zei dat B. eruit moest. Die bleef zitten en toen kwam de andere beveiliger erbij, ze zeiden dat hij eruit moest anders zouden ze de politie bellen. B. wilde er niet uit en toen kwam de politie.

Wat het meisje blijkbaar niet heeft waargenomen is dat het 3 personen betreft en niet 2.

Zal mij benieuwen waar de recherche mee komt. En dan met name over de volgende verklaring van dezelfde ooggetuige

B. begon pas te slaan toen hij zelf geslagen werd. Inderdaad geen slimme actie maar de hond erbij vond ik te ver gaan, en het natrappen al helemaal. Als iemand uitgeschakeld op de grond ligt, wat is het nut dan om hem nog even op zijn hoofd te trappen terwijl hij al niks meer kan en in de boeien ligt? Ze mochten hem idd best aanpakken, hij gedroeg zich agressief, maar er zijn een aantal punten die hier fout zijn gegaan

nb. bloeddruk al weer aardig op peil. :)