…. stelt de recherche een onderzoek in.
Nog even voor de duidelijkheid, het mesije die ooggetuige is verklaart als volgt:
Er was totaal geen sprake van agressie.
Het ging zo;
A. zat te eten, beveiliger kwam eraan.
“Je mag niet eten in de bus, anders moet je eruit.”
“Oh dat wist ik niet?”
“Je moet je eten wegdoen, anders ga je eruit.”
“Maar dan wordt het koud!”
“Wil je eruit?”
*gemompel van A. die zijn eten met tegenzin opborg*
Dat was de discussie om het eten. Die was snel afgelopen en eigenlijk geen probleem.
Toen ging B. in gesprek met A. over het feit of je wel of niet mocht eten in de bus. Beveiliger zei dat het niet mocht, discussie van B. en de beveiliger volgde (er werd niet gescholden of agressief gedaan).
Beveiliger zei dat B. wel naar voren kon lopen om de plaatjes te zien waarop staat dat je niet mag eten, maar dat deed B. niet. Die bleef volhouden dat je gewoon mag eten (wat dus niet zo is, maar dat wilde hij kennelijk niet geloven). Beveiliger bleef ook volhouden, en zei toen dat B. zijn mond moest houden en dat hij anders eruit moest (“je moet je grote bek houden anders flikker ik je eruit” ). B. was niet blij met de toon die werd aangeslagen door de beveiliger en ging toch door (had hij maar direct zijn mond gehouden, ze bleven allebei maar hetzelfde herhalen) en toen liet de beveiliger de bus stoppen en zei dat B. eruit moest. Die bleef zitten en toen kwam de andere beveiliger erbij, ze zeiden dat hij eruit moest anders zouden ze de politie bellen. B. wilde er niet uit en toen kwam de politie.
Wat het meisje blijkbaar niet heeft waargenomen is dat het 3 personen betreft en niet 2.
Zal mij benieuwen waar de recherche mee komt. En dan met name over de volgende verklaring van dezelfde ooggetuige
B. begon pas te slaan toen hij zelf geslagen werd. Inderdaad geen slimme actie maar de hond erbij vond ik te ver gaan, en het natrappen al helemaal. Als iemand uitgeschakeld op de grond ligt, wat is het nut dan om hem nog even op zijn hoofd te trappen terwijl hij al niks meer kan en in de boeien ligt? Ze mochten hem idd best aanpakken, hij gedroeg zich agressief, maar er zijn een aantal punten die hier fout zijn gegaan
nb. bloeddruk al weer aardig op peil.