Als van te voren vast staat hoeveel agenten er moeten worden opgeleid, je weet hoeveel dat per agent/opleiding kost, dan weet je hoeveel budget er beschikbaar moet zijn. Mij is niet duidelijk waar het nu precies is misgegaan. Moest de academie meer agenten als gepland opleiden, zijn de kosten per agent/opleiding hoger dan begroot, en zo ja, kotm dat doordat het te laag is ingeschat of werkt de academie niet efficient? Het enige concrete wat er uitkwam is dat in het budget men uitgaat van 9% uitval, daar waar dat in de praktijk 15% is, en als ik het goed begrijp ook al was.
Waar deze man het op dit punt dus fout heeft gedaan, is dat hij had moeten weten dat de uitval 15% was, hij desondanks toch akkoord is gegaan het uitgangspunt 9% en dat inderdaad niet vooraf heeft afgekeurd. Als echter zijn opdracht was om de uitval naar 9% terug te brengen, dan moet hij daarvoor verantwoording afleggen. En hij zou inderaad ook wel eens zelf een paar lessen “omgaan met de pers” mogen hebben, maar ja, daar was kennelijk geen budget voor…..
Volgens mij gaan we nu wel off topic, wellicht dat het topic PolitieAcademie afgescheiden kan worden?