Staat van de rechtsstaat

• Planner

Als van te voren vast staat hoeveel agenten er moeten worden opgeleid, je weet hoeveel dat per agent/opleiding kost, dan weet je hoeveel budget er beschikbaar moet zijn. Mij is niet duidelijk waar het nu precies is misgegaan. Moest de academie meer agenten als gepland opleiden, zijn de kosten per agent/opleiding hoger dan begroot, en zo ja, kotm dat doordat het te laag is ingeschat of werkt de academie niet efficient? Het enige concrete wat er uitkwam is dat in het budget men uitgaat van 9% uitval, daar waar dat in de praktijk 15% is, en als ik het goed begrijp ook al was.

Waar deze man het op dit punt dus fout heeft gedaan, is dat hij had moeten weten dat de uitval 15% was, hij desondanks toch akkoord is gegaan het uitgangspunt 9% en dat inderdaad niet vooraf heeft afgekeurd. Als echter zijn opdracht was om de uitval naar 9% terug te brengen, dan moet hij daarvoor verantwoording afleggen. En hij zou inderaad ook wel eens zelf een paar lessen “omgaan met de pers” mogen hebben, maar ja, daar was kennelijk geen budget voor…..

Volgens mij gaan we nu wel off topic, wellicht dat het topic PolitieAcademie afgescheiden kan worden?

• ingrid003

Het OM heeft in die zin niets te maken met de politieorganisatie. "

LOL.

Al het papierwerk dat JIJ doet als agent eersteklas beste Klaas dient voor de dossiervorming van het officiertje van justitie. ELK proces-verbaal, ELKE aangifte, ELK verhoor heeft als doel het OM informatie te verstrekken en moet zo opgesteld worden zodat er een juridische procedure mee gevoerd kan worden. De officier van justitie leidt het onderzoek en is dus jouw baas. Jouw leidinggevende binnen de politieorganisatie is een omhooggevallen bonnenschrijver want iemand moet toch binnen de politieorganisatie leidinggevende zijn maar heeft feitelijk zoveel te zeggen als Marc Rutten tijdens een Eurotop. Als het OM niet tevreden is over de politieorganisatie worden er wijzigingen doorgevoerd in de organistatie. Het OM heeft dus ALLES te maken met de politieorganisatie.

En wie zijn volgens jou die 2 onafhankelijke partijen die onderzoek hebben gedaan ? Ik ben reuze benieuwd.

• - Gerard -

Niemand huilt, het is een overheidsinstantie en de overheid kost per definitie geld. Of er nou een tekort van 19 mio is of niet, wat maakt het een bal uit? Lig jij er wakker van? Mind you, de grootste wanbetalers van dit land zijn de overheden. Een tijd terug, ik geloof e.o.a. kneus van een wethouder uit Groningen, vond dat de gemeente zelfs een jaar mocht wachten met het betalen van rekeningen van de lokale MKB bedrijven, zodat de gemeente financiële ruimte had om goede dingen voor de gemeente te doen. M.a.w., je wel helemaal volvreten aan gehaktballen van de broodjeszaak in het dorp, maar na een jaar pas betalen. En dat die ondernemer dat financieel niet trekt …….. tsja, hij vindt wat de gemeente doet voor het algemeen belang, belangrijker.

Ambtenaren, dat is een hele andere wereld, moet je niet willen weten.

• BennieMak

Direct achter dit topic een reportage over de eerste foto's die zijn gevonden over de executies die zijn uitgevoerd tijdens de politionele acties in Indie.

• BennieMak

Man, je trekt het weer uit zijn verband. Waarom twijfel je nu niet of het onderbuikgevoelens zijn bij mij? Ik kan dit blijkbaar nu kritiekloos beweren. Voor hetzelfde geld zuig ik dit wel uit mijn duim…

• - Gerard -

Als een OvJ of een rechter met teveel alcohol op wordt gepakt door agenten, dan zijn de OvJ en rechter de LUL. En nou kun je wel weer kletsen dat dat dan weer, omdat het immers allemaal inteelt is, onder de pet terecht komt, maar zo werkt het dus niet.

Ik heb me eens laten vertellen door een agent dat ELKE toetsaanslag hij doet op zijn computer gemonitord wordt.

Maar nogmaals, ik weet niet wat voor werk jij doet, maar jij legt waarschijnlijk ook verantwoording af aan een ‘meerdere’. En een OvJ wil inderdaad graag alles op papier omdat het in veel gevallen strafbaar gestelde feiten betreft vermoedelijk begaan door personen. En jij legt verantwoording af aan een leidinggevende maar bij de gevallen politie/justitie/rechtbank, gaat het over mensen die verder geen enkele relatie met elkaar hebben anders dan een vermoedelijk strafbaar feit dat door verdachte zou zijn begaan.

De overheid beschouwt de relatie BURGER versus OVERHEID als zeer zwaarwegend, en biedt de ‘onbekende’ burger in die zin veel bescherming. En jouw baas, wanneer hij iets met jou heeft, flikkert jou waarschijnlijk zo de deur uit.

PS, ingrid003. Vind jij jezelf nou niet, over the top, arrogant dat JIJ, KlaasVaak politieagent te Rotterdam, gaat uitleggen hoe de relatie OM politie werkt?

• Planner

Als er iemand goed is in het uit zijn verband trekken dan ben jij dat wel. Over beter gezegd, jij doet eigenlijk het omgekeerde, namelijk verbanden uit de duim zuigen die er niet zijn, zoals je zelf ook al in de gaten hebt….

• BennieMak

Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt. Het is de autoriteiten en de politie in het bijzonder veel aan gelegen dat het blijft zoals het is.

• BennieMak

En zo blijven we bezig…

• Planner

Wat heeft een oorlog, die men heeft gebagatilseerd door het politionele actie te noemen, nu toch met de politie te maken?