Staat van de rechtsstaat

• KlaasVaak.

Het onderzoek is door de Rotterdamse gezagsdriehoek voorgelegd aan twee externe deskundigen:

de hoofdofficier van justitie van de regio Noord-Nederland, Jan Eland, en de oud-korpschef van het regiokorps IJsselland Jan Wilzing.

En dan Bureau Interne Zaken, de hele gemeenteraad minus Arno Bonte.

Hoeveel bewijs en van wie heb jij dat het niet volgens de regels is gegaan?

• KlaasVaak.

en daarom haalt ene Ingrid de Riederlaan aan als voorbeeld?

En vanwege jouw voorbeeld zijn alle agenten fout?

Ik ken burgers die mensen doodsteken. Jij bent een burger dus jij steekt ook mensen dood.

Ik ken burgers die hun vrouw mishandelen. Jij bent een burger dus jij mishandelt je vrouw ook.

Heb je nog meer zinnige theorieën of bewijzen voor je stellingen?

• Plukkie

1 zwaluw maakt nog geen zomer,

Dat er agenten zijn die te ver doorslaan kan, of dat meer is dan ooit.. ik denk dat dat wel meevalt.

Ook denk ik dat het overdreven is om te zeggen dat er een daadwerkelijke toenname is van (politie)geweld.

(iniedergeval niet op de informatie die ik hier zo krijg)

En dan is het nog steed maar de vraag wel factoren dit zijn

(ligt dit aan een geweldsinstructie, of zijn hier andere factoren)

en neemt het geweld van de politie toe zoja waarom dan?

Zou het komen omdat agenten het leuk vinden om er eens goed op te meppen, of speelt er wat anders?

• BennieMak

Ik heb nergens conclusies getrokken, alleen wat feiten neergezet. Ik kan natuurlijk niet in de politieregisters kijken, dus zijn het subjectieve waarnemingen…

Aangaande de conclusies die jij hier weer trekt, die zijn gewoon belachelijk. Maar omdat jij een agent schijnt te zijn worden het objectieve beoordelingen…dat is ook wat ik een beetje proef hier en in Nl aangaande de rechtsstaat…

• BennieMak

Dat (sommige) agenten doorslaan, dat is een feit. Ik denk dat met de huidige hoeveelheid cameraatjes op straat, en de mogelijkheid van burgers om dit zelf wereldkundig te maken bijdraagt aan het blootleggen van deze gedragingen…

Ik denk dat het niet specifiek aan de agent ligt, ik denk dat het Nl cultuurtje ook meespeelt.

• Plukkie

"

Dat (sommige) agenten doorslaan, dat is een feit. Ik denk dat met de huidige hoeveelheid cameraatjes op straat, en de mogelijkheid van burgers om dit zelf wereldkundig te maken bijdraagt aan het blootleggen van deze gedragingen… "

Je weet dat zowel positief als negatief beeldvorming word beinvloed door hoe er gefilmd word,

knippen/plakken en pas later gaan filmen (in laatste geval) gebeurd zowel in positieve als negatieve zin

Ik weet niet of het zo positief is.

“Ik denk dat het niet specifiek aan de agent ligt, ik denk dat het Nl cultuurtje ook meespeelt.”

Mensen zijn tegenwoordig mondiger asertiefer of gewoon hufterig.

• BennieMak

Positief/negatief filmen…binnen de geweldsinstructie…Een tijd geleden was er een reclamecampagne waarin werd aangemoedigd ‘Geef je verstand eens voorrang’. Die zouden ze weer eens uit de kast moeten halen….ook een mooie methode om het miljoenentekort bij de politie academie weg te werken! :D

Kan de politie zich weer richten op waarvoor ze bedoelt zijn: Boeven vangen!

• rijsbergen

zijn het nu feiten of subjectieve waarnemingen die je hier weg zet??

• KlaasVaak.

Jij zet geen feiten neer maar quotes uit de media.

Vervolgens is de hele politie fout volgens jou.

Als ik hetzelfde doe: namelijk generaliseren dat als 1 burger iets doet een ander het ook zal doen of gedaan zal hebben noem jij het belachelijk.

Sinds wanneer schrijft de media in feiten.

Ik heb zelden dingen in de media gelezen die volledig op waarheid berusten.

Meestal zijn het publiekstrekkers om de aandacht van de lezer/kijker te trekken.

En als je dan het artikel leest blijft er van de grote koppen niets over.

Jij bent kennelijk niet in staat om de teksten op waarheid te beoordelen, niet bereid om hetgeen de krant schrijft te onderzoeken en te be-googlen.

Dan zul je al snel tegenstrijdigheden lezen in berichten over hetzelfde onderwerp.

Als jij dat al doet dan negeer jij die zaken die niet passen bij jouw mening.

Als je hier op tegenstellingen wordt gewezen verklaar jij iedereen voor gek.

Volgens mij zit jij stampvoeten achter je toetsenbord X( en heb jij iets te weinig met afwijzingen en ‘nee’ leren omgaan in je jonge jaren.

• KlaasVaak.

En weer een generalisering van BennieMak (het ligt niet specifiek aan de agent maar aan het cultuurtje)

Ik denk dat het aan de burgers in zijn algemeenheid ligt…. het cultuurtje van de burger is niet weten wat de wet is maar wat te vinden te hebben en dat als waarheid beschouwen.

Ohnee, nu generaliseer ik en ben ik gek.

Het geweld van de agenten is beoordeeld en correct gevonden.

Accepteer dat nou eens als een man

http://politie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1489,15674076,15677398,page=3#msg-15677398

Bericht aangepast. Naampjes geven nergens voor nodig.

Mod Arie