Overigens is het vak van wetenschapper ook niet zonder persoonlijk risico: http://buitenland.nieuws.nl/722616/wetenschappers_veroordeeld_om_beving_laquila
Oké, of ik leg het niet goed uit of jij leest niet goed wat ik schrijf. Ik denk zelf het laatste. Ik schrijf helemaal nergens dat het AT naar Haren had moeten gaan. We hadden het even over de selectieprocedure. Een jeugdagent kan een prachtige loopbaan doorlopen bij de politie en nooit toetreden tot een AT. Ik vraag me alleen af of je een 1 streper naar Haren kunt sturen. Ik beweer ook helemaal niet dat ik 100% zeker weet dat de commandant ME 15 agenten in een stressvolle situatie heeft gebracht. Ik zeg alleen dat ik dat als buitenstaander zou kunnen bedenken als reden waarom die 15 agenten getraumatiseerd zijn.
De vraag is dus: hoe kom je door de selectie van de politie en raakt getraumatiseerd door politiewerk. Dan klopt de selectieprocedure niet. Dat is het uitgangspunt en ik ben van mening dat je daar niet op kunt selecteren.
Overduidelijk blijkt dat agenten meer dienen te trainen
Waar blijkt dat uit dan? Ik lees namelijk ook:
"Uit experiment 3 van het huidige rapport bleek dat effecten van stress op het nemen van schietbeslissingen – anders dan de effecten van stress op schietvaardigheid robuust zijn en met enkele trainingen onder stress niet makkelijk te voorkomen zijn."
En
Zo beoordeelden deelnemers de stresstraining als significant effectiever dan standaard IBT-schiettrainingen en hadden ambtenaren na afloop van de trainingen het gevoel dat ze beter voorbereid waren op de praktijk.
Het gevoel hebben beter voorbereid te zijn is wat anders als dat je ook daadwerkelijk beter voorbereid bent.
En we kunnen agenten natuurlijk de ene na de andere training blijven geven, maar dan komt er van de doelstelling “meer blauw op straat” helemaal niets meer terecht. Belangrijk is ook het volgende:
"Ook al wordt er in ons land relatief weinig geschoten en wordt er over het algemeen door de politie correct opgetreden, toch brengen schietincidenten in de samenleving vaak een hoop teweeg."
Dus hoewel de opleiding natuurlijk altijd beter kan, denk ik dat de balans er wel degelijk is. En jij komt ook nog even aan bod:
“Het publiek vormt zich al snel een mening en vuurwapengebruik van politieambtenaren wordt meestal breed uitgemeten in de media. Het optreden van politieambtenaren ligt hiermee in zekere zin onder een vergrootglas. Zelfs al handelt men in een bepaalde situatie correct, toch overheerst van tijd tot tijd het gevoel dat men daarvoor publiekelijk wordt veroordeeld.”
Je kunt “het publiek” in dit citaat namelijk ook vervangen door “BennieMak”
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?