(tu) zo is dat
http://politie.startpagina.nl/prikbord/15607951/15614299/re-agente-schopt-verdachte#msg-15614299
En behalve dat het filmpje pas halverwege begon, is er ook geknipt en geplakt in de interviews die vlak na het incident zijn opgenomen, met als doel de premature conclusie die je uit het filmpje zou kunnen trekken maximaal te ondersteunen. Zouden de journalisten werkelijk niemand hebben gevonden die verklaarden dat de verdachte wel degelijke aggressief was?
Het is dat ze nog melden dat het OM deze conclussie heeft getrokken, maar daarmee is deze zaak voor journalisten dus niet meer interessant en dat is waarschijnlijk ook het laatste wat hier over gezegd wordt. Het wordt pas weer interessant voor hen wanneer de (advocaat van de) verdachte de zaak door zou gaan zetten, en daarbij dankbaar gebruik (lees msibruik) gaat maken van de macht van de media. Dat er daarbij een aantal agenten beschadigd raken, dat kan ze helemaal niets schelen.
Behalve de wettelijke kaders waar het OM over oordeelt, oordeelt de Korpsleiding over ‘het visitekaartje’.
Ik ken meer dan 1 voorval waarbij het OM niet in actie kwam (na onderzoek gedaan te hebben) en de collega ontslagen werd.
En er zijn ook nog vele tussenvormen mogelijk.
edit: “(na onderzoek gedaan te hebben)” toegevoegd.
'Bij de aanhouding is inderdaad geweld gebruikt. Noodzakelijk en onvermijdelijk', aldus Paauw. De arrestant die is geschopt, gedroeg zich volgens Paauw ‘zeer onvoorspelbaar en agressief’.
De korpschef zegt verder dat hij ‘verbaasd en geïrriteerd’ is door het feit dat iedereen meteen een mening had over het politieoptreden, dat werd gefilmd en op YouTube is gezet.
Een man naar mijn hart die nieuwe korpschef van Rotterdam.
Denken en vinden is één, uitspreken is van een hele andere orde. Hij doet het gewoon.
Hopelijk komt dit ook tot uiting in het diciplinaire traject.
Hopelijk komt dit ook tot uiting in het diciplinaire traject.
Weet jij zeker dat er nog een disciplinair traject volgt? Op de site van het OM staat:
“Dat heeft de officier van justitie besloten die het onderzoek door het Bureau Interne Zaken naar de aanhouding leidde.”
Het Bureau Interne Zaken stond dus onder leiding van het OM, dan lijkt het mij zeer owaarschijnlijk dat zij een andere conclusie gaan trekken, ik denk dat zij het onderzoek bij deze ook hebben afgesloten.
http://www.om.nl/actueel-0/nieuws-persberichten/@159063/agente-juist/
Overigens nog een detail wat niet eerder is gemeld:
“Ook heeft de vrouwelijke agent gemeld dat zij letsel aan de aanhouding had overgehouden.”
Nee, omdat het intern niet tot nauwelijks speelt. Zeker niet waar ik zit. Misschien in haar eigen district wel.
Er wordt geduldig gezwegen en afgewacht. Ieder denkt er waarschijnlijk het zijne/hare van.
Maar het OM kan besluiten dat er strafrechtelijk geen consequenties aan verbonden worden ‘mits’ er disciplinair afgehandeld wordt.
Hoe dat precies op papier komt weet ik niet. En gelukkig maar.
Maar de officier kan altijd ‘vinden’ dat OOK een strafrechtelijke afhandeling teveel is. Waarmee eigenlijk wordt aangegeven: los het intern (disciplinair) op.
Dit biedt in elk geval hoop:
'Bij de aanhouding is inderdaad geweld gebruikt. Noodzakelijk en onvermijdelijk', aldus Paauw. De arrestant die is geschopt, gedroeg zich volgens Paauw ‘zeer onvoorspelbaar en agressief’.
De korpschef zegt verder dat hij ‘verbaasd en geïrriteerd’ is door het feit dat iedereen meteen een mening had over het politieoptreden, dat werd gefilmd en op YouTube is gezet.
Toevoeging: http://www.youtube.com/watch?v=LRcuoVENLZM
Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam bekendgemaakt.
Uit onderzoek van het OM is gebleken dat de agente geen strafbare feiten heeft gepleegd bij de arrestatie van een man.
Okay het openbaar ministerie is dus van mening dat er correct is opgetreden, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen.
Maar ik blijf van mening dat er naar mijn mening te veel geweld gebruikt is, en dat is mijn persoonlijke mening.
Nu ben ik overigens tegen elke vorm van geweld.
Niet alleen het OM maar daarna nog twee onafhankelijke partijen die tot dezelfde conclusie kwamen onafhankelijk van elkaar.
En vervolgens de Korpsleiding (burgemeester Abutaleb) en de Korpschef (Frank Paauw).
Die mening dat er teveelgeweld is toegepast deelt die agente met jou. Dat weet ik zeker.
En dan bedoel ik jouw quote “dat er naar mijn mening te veel geweld gebruikt is” tegen haar.
Want normaal spreekt de politie ze aan en stappen ze gewoon ‘de bus’ in en gaan ze mee naar bureau om hun roes uit te slapen.
Maar dit keer niet. Dat is de realiteit.
Benieuwd hoe jij denkt / dacht op te lossen als je in haar schoenen had gestaan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?